Kolejny sukces firmy Solaris. Polski producent podpisał umowę na dostawę 10 niskopodłogowych trolejbusów dla stołecznego przewoźnika z Litwy. Zasilanie ogniwem paliwowym będzie wykorzystywane na odcinkach, które nie są połączone siecią trakcyjną.
Nowy kontrakt Solarisa został zawarty z operatorem komunikacji miejskiej w Rydze. Umowę podzielono na dwa etapy. Pierwsza część kontraktu obejmuje dostawę 10 niskopodłogowych trolejbusów wyposażonych w wodorowe ogniwa paliwowe zwiększające zasięg. Jest to nowość nie tylko na skalę łotewskiego transportu publicznego, ale również na Europę. Przegubowe pojazdy wykorzystywane w transporcie miejskim mają długość 18,75 metra.
Każdy Solaris Trollino będzie wyposażony w ogniwo paliwowe oraz pakiet baterii. Dostawcą nowoczesnej technologii napędu jest firma Medcom. Takie rozwiązanie pozwala przejechać nawet 100 km bez konieczności podłączania do sieci trakcyjnej. Dzięki temu trolejbus będzie mógł poruszać się na trasach pozbawionych trakcji elektrycznej.
Nowoczesne, przegubowe Trollino będą obsługiwać najbardziej zatłoczone linii w Rydze. Umowa przewiduje, że pierwszy trolejbus pojawi się na łotewskich ulicach na przełomie 2017 i 2018 roku. Reszta dostawy będzie realizowana w 2018 roku.
Druga część zamówienia obejmuje dostawę 10 egzemplarzy autobusów Urbino 12 electric. Będą to również pojazdy wyposażone w wodorowe ogniwo paliwowe. Łotewski przewoźnik zastrzegł jednak, że ostateczną decyzję w tej sprawie podejmie później, w zależności od możliwości finansowych.
Pojazdy produkowane przez firmę Solaris są obecne na łotewskim rynku od 2001 roku. Prawie 350 z 400 egzemplarzy porusza się ulicach Rygi, a jedna trzecia to trolejbusy.
Źródło: www.motogazeta.pl