Pozyskanie Petera Schreyera było dla Kii punktem zwrotnym. Gruntowne odświeżenie oferty i wprowadzenie przez Niemca nowego języka stylistycznego zaowocowało skokowym wzrostem sprzedaży na kluczowych rynkach.
Mija właśnie dziesięć lat od czasu, gdy Schreyer objął stanowisko szefa designu koreańskiej marki. Wyniki sprzedaży pokazują, że była to najlepsza decyzja w historii Kii.
Koreańczycy poinformowali właśnie, że po trzech kwartałach bieżącego roku sprzedaż nowych modeli na Starym Kontynencie osiągnęła rekordowy poziom. W okresie od 1 stycznia do końca września Kia dostarczyła Europejczykom 337 595 samochodów, co stanowi przeszło 14-proc. wzrost w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Marka wypracowała również – rekordowy w swojej historii – udział w europejskim rynku sięgający już 2,9 proc!
Lokomotywą sprzedaży jest obecnie Kia Sportage. W bieżącym roku na koreańskiego crossovera zdecydowało się już 110 358 europejskich nabywców. To wynik o niemal 36 proc(!) wyższy niż rok temu.
O pierwszych sprzedażowych sukcesach mówić też już można w przypadku – zaprezentowanej ledwie kilka tygodni temu – Kii Niro. Producent dostarczył nabywcom przeszło 5 tys. egzemplarzy, kolejnych 15 tys. zamówionych aut trafić ma do klientów przed końcem roku.
Źródło: www.interia.pl