Lato 2016 roku było niezwykle korzystnym okresem dla europejskiego oddziału Hondy, który zanotował wyraźny wzrost sprzedaży. Należy zaznaczyć, że tendencja taka utrzymuje się od początku roku.
W krajach europejskich od stycznia do września 2016 roku,Honda zanotowała łączną sprzedaż na poziomie 127 655 sztuk, co oznacza wzrost o 27,5% w porównaniu z analogicznym okresem roku 2015. Do tego wyniku przyczyniło się wprowadzenie do oferty kolejnej generacji crossovera HR-V, który w w.w. okresie sprzedał się w liczbie 28 213 egzemplarzy oraz nowego modelu Jazz, którego sprzedaż wzrosła wtedy o 24,4%.
Tendencja wzrostowa dla modelu Jazz była szczególnie zauważalna we Włoszech (+ 146,4%). Wzrosła również sprzedaż modelu Civic (+ 4,9%), do czego z pewnością przyczynił się debiut rynkowy nowej wersji Type R.
Honda odnotowała dobre wyniki sprzedaży na największych rynkach europejskich (Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Włochy oraz Hiszpania). W 2016 roku Włochy stały się dla Hondy trzecim z kolei rynkiem w Europie (+ 118,3%). W Austrii, Belgii, Czechach, Danii, Finlandii, Holandii, Polsce, Portugalii oraz na Węgrzech i Słowacji Honda zanotowała łącznie ponad 30-procentowy wzrost sprzedaży w porównaniu z rokiem 2015.
Jean-Marc Streng, dyrektor generalny działu samochodów, Honda Motor Europe, powiedział: Cieszy nas fakt, że Honda umacnia swoją pozycję w Europie dzięki znacznemu wzrostowi sprzedaży wypracowanemu niemal na wszystkich rynkach. W 2016 roku naszym celem jest przekroczenie pułapu 160 tys. sztuk, co zapewni nam wyjątkowo udany start w 2017 roku, gdy na rynku pojawi się montowany w Europie Civic w wersji hatchback.
Źródło: www.interia.pl