W sierpniu Alians osiągnął rekordowy wynik sprzedaży – w ciągu roku sprzedał 100 tys. samochodów elektrycznych. Nissan LEAF jest nadal najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym na świecie. Dotychczas sprzedano ponad 230 tys. sztuk tego modelu. Marka Renault dostarczyła swój 100-tysięczny samochód elektryczny klientowi w Norwegii. Oferta samochodów elektrycznych Aliansu jest stale ulepszana dzięki zwiększaniu zasięgu akumulatorów i coraz większej liczbie innowacyjnych rozwiązań.
Alians Renault-Nissan, który jest światowym liderem na rynku samochodów elektrycznych o zerowej emisji, sprzedał swój 350-tysięczny samochód z napędem elektrycznym – od momentu wprowadzenia na rynek modelu Nissan LEAF w grudniu 2010 r. Rekordowy poziom sprzedaży został osiągnięty w sierpniu. Jest to jednocześnie rekord produkcyjny. W ciągu jednego roku Alians sprzedał 100 tys. samochodów elektrycznych.
Obecnie połowa sprzedawanych na świecie samochodów elektrycznych to modele produkowane przez Alians. Nissan LEAF jest nadal najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym na świecie. Dotychczas sprzedano ponad 230 tys. sztuk tego modelu. Marka Renault osiąga na tym polu najlepsze wyniki w Europie.
Ten historyczny etap potwierdza, że nasi klienci cenią sobie zalety samochodów elektrycznych Renault i Nissana – powiedział Carlos Ghosn, prezes Aliansu. – Nasze zaangażowanie w stworzenie świata o zerowej emisji dzięki ofercie pełnej gamy przystępnych cenowo samochodów elektrycznych jest niezaprzeczalnym potwierdzeniem naszej pozycji lidera w zakresie tej technologii.
Przełomowe etapy w historii Nissana i Renault
Alians Renault-Nissan jest jedynym koncernem samochodowym na świecie dysponującym szeroką gamą w 100% elektrycznych samochodów osobowych i dostawczych. Oprócz modelu LEAF, Nissan sprzedaje również od 2014 r. lekki samochód dostawczy e-NV200, głównie w Europie i Japonii. Renault oferuje ZOE, ale również samochód dostawczy Renault Kangoo Z.E., samochód osobowy SM3 Z.E. i dwumiejscowy pojazd miejski Twizy. Do dziś Nissan sprzedał ponad 250 tys. samochodów elektrycznych w 48 krajach. Samochody Nissan LEAF pokonały łącznie 2,7 mld kilometrów. Zgodnie z szacunkami model ten przyczynił się do obniżenia emisji CO2 do atmosfery o 455 249 190 ton1. 90% Nissanów LEAF jest sprzedawanych w Stanach Zjednoczonych, Japonii i Europie. Na pierwszym miejscu uplasowały się Stany Zjednoczone ze sprzedażą ok. 97 tys. sztuk, a następnie Japonia (ok. 68 tys.) i Europa (ok. 61 tys.).
Renault osiągnęło rekordowy próg 100 tys. samochodów elektrycznych sprzedanych na świecie od momentu wprowadzenia pierwszego modelu marki – Kangoo Z.E. – w październiku 2011 r. Z okazji tego rekordu przedstawiciele marki dokonali uroczystego przekazania karty nabywcy nowego Renault ZOE w Norwegii. ZOE to najlepiej sprzedający się w Europie samochód elektryczny. Jego sprzedaż w pierwszym półroczu 2016 r. wzrosła o 32%. Renault jest numerem 1 na tym rynku – co czwarty samochód elektryczny jeżdżący po drogach Europy to model Renault.
Większy zasięg i innowacyjne technologie
Alians stale zwiększa zasięg i ulepsza funkcjonalność oferowanych samochodów elektrycznych, przesuwając granice możliwości technologii zeroemisyjnych, aby spełnić oczekiwania i potrzeby klientów. Nissan wprowadził na rynek nową generację modelu LEAF o zasięgu 250 km2. Nowy model pojawił się w Stanach Zjednoczonych i Japonii pod koniec 2015 r., a w Europie na początku bieżącego roku. W ubiegłym roku Renault zwiększyło zasięg ZOE o 30 km, skracając jednocześnie czas ładowania o 10%. Konstruktorzy Renault poprawili sprawność silnika dzięki optymalizacji elektronicznego układu sterowania. Alians kontynuuje prace nad innowacyjnymi rozwiązaniami, wykorzystując swoje doświadczenie w zakresie technologii elektrycznych i łącząc je z pracami badawczo-rozwojowymi nad innymi zaawansowanymi technologiami. W styczniu br. Alians zapowiedział wprowadzenie ponad 10 samochodów autonomicznych do roku 2020. Technologia ta będzie wprowadzana w samochodach przeznaczonych do masowej sprzedaży, po przystępnych cenach, co stanowi potwierdzenie zaangażowania Aliansu w osiągnięcie podwójnego celu – zero emisji i zero wypadków.
Alians Renault-Nissan
Alians Renault-Nissan opiera się na strategicznej współpracy pomiędzy francuskim koncernem Renault (z siedzibą w Paryżu) a japońskim koncernem Nissan (Jokohama). Wspólnie oba koncerny reprezentują 10% ogólnoświatowej sprzedaży samochodów. W 2015 roku sprzedały 8,5 miliona samochodów w niemal 200 krajach. Ich strategiczna współpraca trwa już od 1999 roku. Alians nawiązał również strategiczną współpracę z szeregiem innych producentów samochodów, w szczególności z Daimlerem w Niemczech, Dongfengiem w Chinach i Mitsubishi Motors w Japonii. Alians posiada również większościowe udziały w spółce joint venture kontrolującej AVTOVAZ, największego producenta aut osobowych w Rosji.
Źródło: samochodyelektryczne.org