Na kilka tygodni przed publicznym debiutem w Paryżu Audi zdecydowało się podnieść kurtynę skrywającą nową generację modeli A5 i S5 w wersji Sportback.
Sprzedażowy sukces poprzednika sprawił, że styliści podeszli do swojego zadania w zachowawczy sposób. Auto wyraźnie nawiązuje do wcześniejszej odmiany – karoseria może się jednak pochwalić modnymi, ostrymi przetłoczeniami (np. na masce) dodającymi sylwetce elegancji.
Zaprojektowane od podstaw nadwozie ma być najlżejsze w swoim segmencie. Dzięki zastosowaniu nowych materiałów niektóre odmiany schudły aż o 85 kg! Najlżejsze, gotowy do drogi A5 Sportback waży 1470 kg.
Nowe Audi A5 Sportback mierzy 4733 mm długości, 1843 mm szerokości i 1386 mm wysokości. W porównaniu z poprzednikiem auto jest więc dłuższe o 21 mm, węższe o 11 mm i o pól cm niższe. O 14 powiększył się również rozstaw osi, który wynosi teraz 2824 mm. Bagażnik może pomieścić pakunki o objętości do 480 l. Po złożeniu (dzielonych w stosunku 40:60) oparć tylnej kanapy jego pojemność wzrasta do 1300 l.
Korekta wymiarów zewnętrznych przełożyła się na kubaturę wnętrza. Kabina pasażerska zyskała 17 mm długości. O 11 mm zwiększyła się przestrzeń na wysokości ramion kierowcy i pasażera, pasażerowie tylnej kanapy zyskali dodatkowe 24 mm na wysokości kolan. Deska rozdzielcza do złudzenia przypomina tą z nowego Audi A4. Kierowca liczyć może na zegary Audi Virtual Cocpit o przekątnej 12,3 cala, na szczycie konsoli środkowej zamontowano duży, wolnostojący, dotykowy wyświetlacz o przekątnej 8,3 cala. Kompletna lista opcji obejmuje m.in. klimatyzowane fotele czy system nagłośnienia Bang&Olufsen o mocy 750 wattów z 19 głośnikami i 16-kanałowym wzmacniaczem.
W momencie debiutu klienci będą mieli do wyboru po dwa silniki benzynowe i wysokoprężne. Ofertę otwiera motor 2,0 l TFSI oferowany w trzech wariantach mocy: 170 KM (270 Nm), 190 KM (320 Nm) i 252 KM (370 Nm). Bardziej wymagający nabywcy będą się mogli zdecydować na odmianę 3,0 l TFSI legitymującą się mocą 354 KM i maksymalnym momentem obrotowym 500 Nm. Najsłabsza jednostka rozwijająca 170 KM oferowana jest wyłącznie w wersji g-tron, która może być również napędzana gazem ziemnym.
Paleta jednostek wysokoprężnych obejmuje motor 2,0 l TDI rozwijający 190 KM i 400 Nm (również w wersji ultra) oraz silnik 3,0 l TDI w dwóch odmianach. Pierwsza rozwija 218 KM i 400 Nm, druga 286 KM i 620 Nm. Do wyboru będą nowe, ręczne przekładnie (wyłącznie silniki czterocylindrowe), zautomatyzowany, dwusprzęgłowy S-tronic lub automatyczny tiptronic o 8 przełożeniach. Dwie najmocniejsze odmiany (benzynowa i wysokoprężna) występować będą również z napędem quattro uzbrojonym w sportowy dyferencjał. Standardowo samochody wyposażone będą w nowe, elektryczne wspomaganie kierownicy zapewniające lepsze czucie drogi. Jako opcja dostępny jest układ kierowniczy ze zmiennym przełożeniem i aktywne zawieszenie.
Sprzedaż nowych Audi A5 i S5 w wersji Sportback ruszyć ma z początkiem przyszłego roku. W niemieckich salonach ceny podstawowego modelu startować maja z pułapu 37 800 euro. Za Audi S5 Sportback trzeba będzie zapłacić co najmniej 62 500 euro.
Źródło: motoryzacja.interia.pl