Mercedes-Benz najchętniej wybieraną w lipcu marką aut premium w Polsce i na świecie

Mercedes-Benz ma za sobą kolejny miesiąc imponujących przyrostów sprzedaży – w lipcu dostarczył klientom na całym świecie rekordową liczbę 163 770 samochodów (+9,4%), z czego na rynek polski przypadło 914 sztuk (+35,0%). Wynik ten zapewnia marce ze Stuttgartu tytuł lidera wśród producentów aut premium – zarówno wśród nabywców indywidualnych, jak i klientów instytucjonalnych. Od początku roku na całym świecie dostarczono już 1 170 398 nowych osobowych Mercedesów (+11,7%), w tym 6197 w Polsce (+28,9%). Oznacza to, że liczba rejestracji samochodów spod znaku trójramiennej gwiazdy w naszym kraju rośnie znacznie dynamiczniej niż cały rynek.

Jeśli uwzględnić sprzedaż osobowych wersji modeli użytkowych – Citan, Vito, Marco Polo i Sprinter, tegoroczna sprzedaż Mercedes-Benz w Polsce jest jeszcze wyższa i wynosi 6517 egzemplarzy (+35,6%). Na lipiec przypada 976 samochodów, aż o 44,2% więcej niż przed rokiem.

Modele Mercedes-Benz przodują w wiodących segmentach – na czele z Klasą C, która od stycznia do lipca znalazła w Polsce 976 nabywców. Bardzo dobre wyniki notują również m.in.: kompaktowe modele Klas A, B, CLA i GLA (łącznie 2155 sztuk), nowa Klasa E (665 egzemplarzy) oraz, niezmiennie, Klasa S, która tylko w lipcu trafiła w ręce 54 klientów (376 sztuk od początku roku).

Wysoki popyt notują również nowe SUV-y – GLC, GLE, GLE Coupe i GLS (1564 samochody włącznie z Klasą G), a także bezkonkurencyjna Klasa V (365 egzemplarzy).

W ujęciu globalnym Mercedes-Benz rozpoczął drugie półrocze z najlepszą lipcową sprzedażą w historii (163 770 samochodów, +9,4%). Liczba dostaw wzrosła we wszystkich trzech kluczowych regionach: w Europie, Azji i krajach NAFTA. Swój wkład w te wyniki ma nowa Klasa E z nadwoziem limuzyna oraz samochody marzeń, czyli szeroka gama kabrioletów, roadsterów i coupe spod znaku gwiazdy. Od początku roku klienci odebrali łącznie 1 170 389 nowych Mercedesów (+11,7%) – to historyczny rekord.

„Ten rok mija nam pod znakiem nowej Klasy E oraz naszych samochodów marzeń – i jak dotąd jest bardzo udany. Nowa limuzyna Klasy E cieszy się ogromną popularnością, a w samym lipcu dostarczyliśmy około 12 tysięcy egzemplarzy modeli z rodziny samochodów marzeń. Kolejne nowości wzmacniają pozycję marki Mercedes-Benz, a jednocześnie dalej odmładzają naszą gamę” – powiedział Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za marketing i sprzedaż osobowych Mercedesów.

Sprzedaż jednostkowa Mercedes-Benz na poszczególnych rynkach

W Europie, największym regionie pod względem sprzedaży nowych Mercedesów, liczba dostaw wzrosła w lipcu do 68 990 egzemplarzy (+6,2%). Od początku roku producent dostarczył tu już ponad pół miliona samochodów. Istotnie przyczyniły się do tego wyniki uzyskane na głównych rynkach – w Wielkiej Brytanii, we Włoszech i Francji oraz w Hiszpanii. Na każdym z nich trójramienna gwiazda osiągnęła w ciągu minionych siedmiu miesięcy dwucyfrowe przyrosty sprzedaży.

Klienci na ojczystym rynku niemieckim mogą teraz zamówić nowego Mercedesa nie tylko u dealera, ale również w sklepie internetowym – w zaciszu swojego domu lub gdy są w ruchu.

W regionie Azji i Pacyfiku w ubiegłym miesiącu Mercedes-Benz zanotował rekordowy popyt: dostarczono tam wówczas 57 260 samochodów (+19,7%). W Japonii padł historyczny rekord sprzedaży (5045 sztuk, +15,8%), a producent ze Stuttgartu tradycyjnie okazał się tam najchętniej wybieraną marką aut premium. W Chinach, na największym pojedynczym rynku zbytu nowych Mercedesów, liczba dostaw w okresie od stycznia do lipca wzrosła o jedną trzecią, do ponad ćwierć miliona sztuk.

W lipcu rekordowe wyniki uzyskano również we wszystkich trzech krajach NAFTA: sprzedaż w USA, Kanadzie i Meksyku wzrosła o 5,4%, do 33 185 egzemplarzy. Klienci ze Stanów Zjednoczonych odebrali w tym czasie 28 523 samochody (+3,6%). Wzmożony popyt był nie tylko zasługą modeli z rodziny SUV-ów, ale i premiery nowej limuzyny Klasy E. Zarówno w USA, jak i w Kanadzie Mercedes-Benz zdobył w ubiegłym miesiącu tytuł lidera wśród producentów aut premium.

Sprzedaż jednostkowa Mercedes-Benz: poszczególne modele

Limuzyna i Kombi Klasy E znalazły się w lipcu w gronie najpopularniejszych modeli spod znaku trójramiennej gwiazdy. Klasa E z nadwoziem limuzyna jest już dostępna u dealerów na całym świecie, a kombi można zamawiać w Europie od czerwca. Wkrótce znaczący wzrost zainteresowania Klasą E powinien nastąpić również w Chinach – jesienią zadebiutuje tam odmiana modelu z przedłużanym rozstawem osi. Podobnie jak poprzedniczka, będzie ona produkowana lokalnie.

SUV-y Mercedesa pobiły w lipcu kolejny rekord popularności – na ich zakup zdecydowało się łącznie 56 297 klientów (+43,6%). Niezmiennie wysoki popyt notuje GLC, który podwoił swoją sprzedaż w porównaniu z wynikami z lipca ub.r.

Samochody marzeń – coupe, roadstery i kabriolety – znalazły w lipcu około 12.000 nabywców, o 19,6% więcej niż przed rokiem. Głównymi motorami tego wzrostu były: nowa Klasa C Coupé oraz Klasa S Cabriolet.

smart

W lipcu dostawy smartów wzrosły o 13,8% – klienci na całym świecie odebrali ponad 10 000 egzemplarzy modeli fortwo i forfour. Miejskie mikrosamochody okazały się szczególnie popularne w Chinach, gdzie ich sprzedaż była trzykrotnie wyższa niż przed rokiem. Dodatkowy impuls sprzedażowy zapewni nowy smart BRABUS, którego można zamawiać już w Europie. Dostępna z nadwoziami fortwo, fortwo cabrio oraz forfour sportowa wersja z silnikiem o mocy 80 kW (109 KM) wyróżnia się szerokim zakresem modyfikacji technicznych i optycznych.

Źródło: www.motonauczyciel.pl