Na bazie konstrukcji oplowskiej powstał silnik zaburtowy rozwijający 200 koni mechanicznych, który służy do napędu łodzi o dużej mocy.
Nazwa mówi sama za siebie: silnik Diesla opracowany przez firmę Opel i zaadaptowany przez Cimco Marine AB nazywa się Oxe – co po szwedzku oznacza „wół”. Silna niczym wół jednostka jest w stanie wprawić w ruch łodzie wymagające napędu o dużej mocy.
Podstawą silnika zaburtowego jest 2-litrowy diesel, montowany standardowo w modelach Cascada, Insignia i Zafira, a wytwarzany przez zakłady w Kaiserslautern.
Morska wersja czterocylindrowego silnika rozwija moc 200 KM przy 4100 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 2500/min.
„Poprzez sprzedaż podzespołów docieramy do małych, aczkolwiek ważnych segmentów rynku, gdzie nasze produkty cieszą się dużą popularnością. Silnik Oxe jest tego doskonałym przykładem. Zaopatrując Cimco Marine w tę jednostkę możemy lepiej wykorzystać możliwości produkcyjne zakładu w Kaiserslautern – powiedział Alex Thielemans, dyrektor ds. sprzedaży podzespołów w firmie Opel.
Źródło: samar.pl