Koncern Volkswagen przyjął program „TOGETHER – strategia 2025”. Ma on odbudować pozycję tego producenta po dużym ciosie, jakim była afera spalinowa.
W ramach strategii produkcja samochodów zostanie przebudowana i przygotowana do nowej ery w transporcie. Marki koncernu mają bardziej różnić się od siebie, zaś gama modelowa zostać zweryfikowana pod kątem najatrakcyjniejszych segmentów rynku. Dzisiaj Volkswagen i podlegające mu marki oferują 340 modeli i wersji. Teraz wszystkie czeka sprawdzenie pod kątem rentowności i regionalnych specyfik poszczególnych rynków.
Dokument poświęca też wiele uwagi samochodom elektrycznym. W ciągu 10 lat w sprzedaży ma pojawić się ponad 30 aut z tego typu napędem. Do 2025 r. Niemcy chcą sprzedawać 2-3 mln pojazdów elektrycznych, co przekłada się na 20-25 proc. udział w całej spodziewanej sprzedaży. Równolegle będą trwały prace nad jazdą autonomiczną oraz sztuczną inteligencją. Rozwiązania z zakresu autonomicznego prowadzenia możemy spodziewać się w przeciągu najbliższych 4 lat.
Konstrukcje aut mają zostać zmodyfikowane w oparciu o platformy modułowe. Planuje się też zwiększenie efektywności, od planowania produktu, poprzez zakup materiałów i produkcję, aż po sprzedaż. W przyszłości koncern zamierza otworzyć dział, który będzie pracował nad rozwiązaniom w dziedzinie transportu. Kryją się pod tym oferty przewozowe na telefon, taksówki kierowane przez roboty, dzielenie pojazdów czy przewozy na żądanie.
moto.wp.pl, Źródło: Volkswagen