Francuzi już jakiś czas temu obiecali kierowcom nowy pomysł na zawieszenie przyszłości. Zrewolucjonizowany układ ma zapewniać nieziemski komfort i trafi do modeli produkcyjnych prawdopodobnie już za rok.
Nowoczesne zawieszenie stworzone przez Citroena korzysta ze standardowych amortyzatorów i sprężyn. Układ reguluje sposób ich pracy za pomocą hydraulicznych elementów. Podczas normalnej jazdy resorowanie jest w stanie niezwykle miękko tłumić nierówności.
Poduszki hydrauliczne mają za zadanie przejmować siłę tworzoną podczas pracy kół i amortyzują ją w taki sposób, aby nie przenosiła się ona do wnętrza. Skuteczność pracy nowoczesnego zawieszenia jest zdaniem Citroena na tyle duża, że pasażerowie auta mają się poczuć dokładnie tak, jakby podróżowali latającym dywanem.
Oczywiście tłumienie nierówności nie jest stuprocentowe. Na szczęście Francuzi o tym nie zapomnieli. Aby odebrać resztę siły, po pierwsze w odpowiedni sposób dopracowali technologię wykonywania spoin nadwozia. Karoseria jest aż o 20 procent sztywniejsza. Po drugie wibracje są niwelowane też przez fotele. Citroen zastosował bowiem kilka rodzajów pianki wypełniającej siedziska, która zapamiętuje kształt ciała pasażera.
W chwili obecnej technologię można sprawdzić na pokładzie konceptu Citroen Advanced Comfort. W roku 2017 ma ona jednak stać się częścią fabrycznie produkowanych aut.