Klienci prywatni w dużym stopniu napędzają sprzedaż Mazdy na rynku niemieckim. To właśnie dzięki nim importer zanotował w lutym najlepszy wynik od roku 2009.
Urzędy komunikacji w Niemczech zarejestrowały 5 048 nowych samochodów ze znaczkiem Mazdy. To najlepszy wynik lutowy dla marki od czasu programu premii wrakowych w 2009. W porównaniu z analogicznym miesiącem roku ubiegłego notowania Mazdy poszybowały nad Renem o 16,3%.
Dla porównania, cały rynek niemiecki osiągnął wzrost o dynamice „tylko” 12,1%.
Co ciekawe, lutowe rejestracje Mazdy przypadające na segment klienta indywidualnego osiągnęły wzrost aż o 92,5%. Czyli do poziomu 2 662 egzemplarzy. Dzięki takim wynikom gracz z Hiroszimy uplasował się w rankingu marek na pozycji dziewiątej, a jeśli uwzględnimy tylko firmy spoza Niemiec – nawet na miejscu trzecim.
Najczęściej wybieranymi modelami w gamie okazały się modele Mazda CX-3 oraz CX-5.
IBRM Samar