W segmencie kompaktów niepodzielnie rządzi Golf. Ale konkurencja nie śpi. Nowa Astra w porównaniu z poprzedniczką stanowi wielki krok naprzód. A nowych klientów chce zdobyć i Fiat – z modelem Tipo, który wejdzie do sprzedaży nie tylko jako sedan.
Kierowca Astry kombi ma do dyspozycji bagażnik o pojemności maksymalnie 1630 litrów. Oparcie tylnego siedzenia da się złożyć w proporcji 40/20/40. W utrzymaniu porządku w bagażniku pomagają akcesoria z serii FlexOrganizer – takie jak boczne uchwyty, przegrody z siatki i różne elementy mocujące.
Na nową Astrę kombi można już składać zamówienia. Bazowa wersja jest do wzięcia od 63 800 złotych. Standardowo oferuje takie elementy wyposażenia jak manualna klimatyzacja, radio CD 300 ze złączem Bluetooth oraz portami USB i AUX-in, przednie reflektory halogenowe ze światłami do jazdy dziennej w technologii LED, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka w kolorze nadwozia, jak również centralny zamek.
Nowy hit Fiata?
Fiat Tipo. Na sukces tego modelu generalny importer w Polsce bardzo liczy. Co ma być atutem nowego Tipo? Przestronne wnętrze, niezła jakość wykończenia oraz trudny do pobicia stosunek ceny zakupu do walorów użytkowych.
Sedan ze znaczkiem Fiata mierzy 4,53 metra długości, na szerokość ma 179 centymetrów, a na wysokość – 149 cm. Do tego dochodzi 264-centymetrowy rozstaw osi.
Wśród mocnych stron Tipo na uwagę zasługuje bagażnik o pojemności od 520 litrów. „Kufer” można jeszcze lepiej wykorzystać po rozłożeniu oparć tylnej kanapy (dzielona w proporcji 60/40).
W podstawowej wersji Tipo ma standardowo m.in. klimatyzację, radio z portem USB, centralny zamek sterowany z pilota w kluczyku, elektrycznie sterowane szyby przednie oraz elektrycznie wspomagany układ kierowniczy z dwoma trybami pracy wraz z dwupłaszczyznowo regulowaną kolumną kierownicy. Tak wyposażony Fiat Tipo kosztuje katalogowo od 45 000 złotych.
Co warto dodać, w roku bieżącym gama kompaktowego Fiata wzbogaci się o kolejne wersje nadwoziowe. Dokładnie dwie. W ślad za sedanem pojawić się ma hatchback, a kilka miesięcy później – jeszcze kombi.
Civic zaatakuje
Na chwilę obecną bardzo mało wiadomo jeszcze oficjalnie o Hondzie Civic nowej generacji. Poza tym, że jej premiera nastąpi w Europie jesienią – podczas październikowego salonu w Paryżu. Na potrzeby Civica X wykorzystano nową platformę konstrukcyjną, a gamę silnikową tworzyć będą m.in. doładowane jednostki benzynowe 1.0 oraz 1.5 VTEC Turbo.
W naszej części świata Civic nowej generacji wejdzie do sprzedaży na początku roku 2017.
Wśród innych nowości modelowych w europejskim segmencie aut kompaktowych można też wymienić takich graczy jak np. Volkswagen Golf po liftingu, Renault Megane IV (w tym wersja kombi), a także unowocześniona Alfa Romeo Giulietta.