Rekordowe zainteresowanie samochodami Mercedesa, wiele modeli liderami w swoich klasach.
W marcu Mercedes sprzedał aż 183 467 aut na całym świecie, co oznacza wzrost o 15,7 procenta w porównaniu z zeszłym rokiem. To także najlepszy miesiąc w historii marki. Również na polskim rynku Niemcy odnieśli spory sukces – 991 zarejestrowanych nowych samochodów, to ponad dwukrotnie więcej, niż w marcu 2014.
Tak dobre wyniki to efekt ciągłego wzrostu zainteresowania modelami Mercedesa. Od początku roku w Polsce sprzedano o 66,3 procenta więcej aut z gwiazdą na masce, niż w analogicznym okresie 2014 roku.
Liczby te nie dziwią, jeśli weźmiemy pod uwagę, że na polskim rynku aż siedem modeli Mercedesa jest liderami w swoich klasach. Są to klasy B, C, S, G i V, a także CLA i GLA. Samochody te cieszą się wielką popularnością również na świecie – przykładowo sprzedaż klasy C wzrosła w pierwszym kwartale 2015 roku aż o 57,8 procent, SUVów o 31,9 procent, a flagowej klasy S o 7,1 %. Ten ostatni model jest niekwestionowanym liderem swojego segmentu na polskim rynku – jego udział w sprzedaży luksusowych limuzyn to ponad 70 procent.
Równie optymistyczne wyniki uzyskała należąca do Mercedesa marka Smart. Modele Fortwo i Forfour kupiło 11 984 klientów, co oznacza większe o 25,4 procent zainteresowanie.