Przeboje Opla w Polsce

Astra, Corsa oraz Insignia – oto najchętniej kupowane w Polsce nowe samochody spod znaku błyskawicy. Coraz częściej spotkać też można na ulicy egzemplarze modelu Opel Mokka.

Niekwestionowanym przebojem Opla w 2014 roku – zarówno na rynku klientów indywidualnych, jak i flotowych – była Astra, która znalazła łącznie 8 798 nabywców. Na polskie drogi wyjechało najwięcej egzemplarzy z nadwoziem typu hatchback, ze 115-konnym silnikiem o pojemności 1,6 litra.

Klienci najczęściej wybierali nową Astrę w kolorze brązowy Mahogany – to elegancki perłowy lakier o ciemnym, zbliżonym do czerni odcieniu brązu.

Drugie miejsce na liście najpopularniejszych modeli spod znaku błyskawicy zajmuje natomiast Corsa, której w minionym roku sprzedano 7 160 egzemplarzy. Był to również najchętniej wybierany przez klientów indywidualnych samochód ze wszystkich oferowanych na polskim rynku.

W przypadku Corsy największym powodzeniem cieszyła się wersja 5-drzwiowa z silnikiem 85 KM i pojemności 1,2 litra. Klienci najczęściej decydowali się na auto w złoto-beżowym metalicznym kolorze o nazwie Pepperdust.

Trzecią pozycję w koncernowych statystykach uzyskała Insignia z wynikiem na poziomie 4 092 sztuki. Z salonów Opla wyjechało najwięcej aut z nadwoziem typy hatchback. Najpopularniejszym silnikiem był 2-litrowy diesel o mocy 163 KM.

Najczęściej wybieranym kolorem dla Insignii jest niezmiennie czarny metalik, o odcieniu Carbon Flash.

Wśród klientów indywidualnych dużym powodzeniem cieszyły się również modele Meriva oraz Mokka, których sprzedaż w minionym roku wyniosła odpowiednio 1 515 i 2 647 sztuk. Polscy klienci upodobali sobie Merivę zwłaszcza z silnikiem 1.4 100 KM, a faworytem wśród kolorów okazał się znów złoto-beżowy Pepperdust.

Najczęściej wyjeżdżającą z polskich salonów Opla wersją Mokki okazała się natomiast odmiana 115-konna z silnikiem 1.6, w kolorze Mahogany.

IBRM Samar

r