Niemieckie premium atakują w USA

Czołowe niemieckie marki premium – czyli BMW, Audi oraz Mercedes – sukcesywnie umacniają swoją pozycję na rynku motoryzacyjnym w USA. Szczególnie dobrze jest to widoczne w przypadku producenta spod znaku pierścieni.

Na początek trochę historii. Otóż na koniec roku 2005 sprzedaż samochodów Audi na rynku w USA oscylowała w granicach 83 000 egzemplarzy. Z kolei na koniec roku ubiegłego producent z Ingolstadt mógł pochwalić się za Oceanem wynikiem około 182 000 sztuk. To różnica prawie 120%.

Dodajmy ponadto, że tylko w porównaniu z rokiem 2013 ubiegłoroczny wynik producenta takich modeli jak A4 czy Q5 wykazał wzrost o dynamice 15,2%.

Szybko rośnie też w USA sprzedaż modeli marki Mercedes-Benz. W roku minionym amerykańscy dealerzy spod znaku gwiazdy sprzedali za Oceanem łącznie 330 400 nowych samochodów. To aż o prawie 50% więcej niż rezultat, jaki koncern ze Stuttgartu zanotował równo dziesięć lat wcześniej.

Spośród wymienionej trójki – a więc Audi, BMW oraz Mercedesa – w roku minionym to producent spod znaku szachownicy uzyskał na rynku w Stanach Zjednoczonych najlepszy wynik w ujęciu liczbowym (339 700 egzemplarzy). To o 9,8% więcej niż jeszcze w roku 2013, ale „tylko” o 11% lepiej niż na koniec roku 2005.

Autor: Rafał Żaglewski

IBRM Samar

: