Nie jest tajemnicą, że przeszło 50 proc. ze wszystkich sprzedawanych na polskim rynku pojazdów rejestrowanych jest na firmy. Sprzedaż flotowa to dla większości importerów podstawa egzystencji.
Okazuje się, że w minionym miesiącu liderem tego segmentu został Opel. Klienci indywidualni zdecydowali się w tym czasie na 978 samochodów niemieckiej marki – Opel zyskał tym samym 10-proc. udział w rynku.
Gusta Polaków od lat skupiają się wokół dwóch sztandarowych modeli – Corsa i Astra. Na zakup pierwszego zdecydowało się w zeszłym miesiącu 300 osób, produkowana w Gliwicach Astra zdobyła uznanie 285 nabywców. 152 osoby zdecydowały się na model Mokka, 134 nabywców złożyło zamówienia na nową Merivę.
Polscy nabywcy indywidualni chętnie decydują się też na auta z fabryczną instalacją gazową. Od początku roku Opel sprzedał na naszym rynku 857 egzemplarzy tak wyposażonych pojazdów. W lipcowej sprzedaży udział pojazdów wyposażonych w instalacje LPG wyniósł 16 proc.
Opel notuje w ostatnim czasie rekordowe wyniki sprzedaży. Od stycznia do lipca niemiecka marka sprzedała w Polsce 16 516 samochodów. W porównaniu do analogicznego okresu minionego roku oznacza to wzrost o rekordowe 40 proc! W lipcu firma zebrała zamówienia na 2675 aut, co czyni ubiegły miesiąc najlepszym w tym roku.
Przedstawiciele niemieckiej marki nie mają zamiaru zdejmować nogi z gazu. Wkrótce na rynku pojawią się m.in. nowy Opel Adam Rocks i kolejne – piąte już – wcielenie Corsy. Dla klientów szukających pojazdów użytkowych przygotowano nowe generacje dostawczych Vivaro i Movano.