Już niebawem do polskich salonów wjedzie zmodernizowana wersja Toyoty Yaris. Ten reprezentant segmentu B jest aktualnie liderem sprzedaży marki na całym rynku europejskim. A w Polsce?
Wysoko na podium w europejskim rankingu sprzedaży Toyoty plasuje się kompaktowy Auris. Łączny wynik za pierwsze półrocze przekroczył pułap 43 700 egzemplarzy. Również i ten model japońskiej marki dysponuje wersją hybrydową – jej wynik to niecałe 17 800 aut kupionych przez europejskich klientów.
Mówiąc o Toyocie Auris wypada wspomnieć o stosunkowo niedawno wprowadzonej do oferty wersji kombi, która w nomenklaturze japońskiego koncernu nosi oznaczenie jako Auris Touring Sports. Łączna sprzedaż tego modelu razem z hybrydami to prawie 30 000 sztuk.
Jeśli zsumujemy wyniki sprzedaży dla wszystkich wersji Aurisa, wówczas okaże się, że ta kompaktowa Toyota wyprzedza w rankingu popularności inny model, jakim jest RAV4 (51 500 sztuk; +12,5%). W roku ubiegłym terenówka Japończyków doczekała się premiery auta czwartej już generacji.
Wśród pozostałych modeli w gamie dobrze radzi sobie także Toyota Corolla – kolejny debiutant z roku ubiegłego (XI generacja). W pierwszym półroczu Corolla odnotowała wzrost sprzedaży aż o 85% do poziomu ponad 42 200 sztuk. Ponad 3/4 z tej liczby kupili klienci w takich krajach jak Izrael, Rosja oraz Turcja.
Na rynku polskim wyścig Auris kontra Yaris jak na razie wygrywa ten pierwszy model. Według danych IBRM SAMAR, w pierwszym półroczu rejestracje nowych Aurisów przekroczyły nad Wisłą pułap 4 900 egzemplarzy. To daje jednocześnie wysokie, czwarte miejsce w rankingu wszystkich modeli na rynku polskim.
Natomiast mniejszy „brat” Aurisa po pierwszym półroczu jest sklasyfikowany na pozycji dziesiątej. Uzyskany przez Yarisa wynik to prawie 3 460 egzemplarzy.
Autor: Rafał Żaglewski
: