Ten rok zapowiada się bardzo ciekawie w europejskim segmencie A. Do sprzedaży wejdą bowiem niedługo „trojaczki z Kolina” po zmianach generacyjnych, a także zupełnie nowe Renault Twingo i Smart. Czy debiutanci będą w stanie pokonać liderów segmentu i zająć najwyższe miejsca podium?
To o około 7 500 sztuk więcej niż należący do tej samej „stajni” Fiat Panda (152 500 egzemplarzy). Trzecie miejsce w tych statystykach przypadło natomiast w udziale modelowi Volkswagen up! (130 000 egzemplarzy). Warto podkreślić, że z całej trójki siostrzanych modeli (VW up!, Skoda Citigo oraz SEAT Mii) to właśnie autko marki niemieckiej osiągnęło na rynku europejskim zdecydowanie najlepszy wynik.
Poza podium znalazły się natomiast takie modele jak Renault Twingo (miejsce czwarte), Smart fortwo (miejsce piąte) oraz Toyota Aygo (miejsce szóste), Hyundai i10 (miejsce siódme), Citroen C1 (miejsce ósme) i Peugeot 107 (miejsce dziewiąte). Dodajmy, że wszystkie te modele – oprócz miejskiego Hyundaia – dopiero w tym roku doczekały się następców, a ich debiut w salonach sprzedaży powinien zwabić do salonów dealerskich sporo potencjalnych klientów.
Warto będzie również obserwować dalsze wyniki sprzedaży modelu Hyundai i10, który pod koniec roku ubiegłego doczekał się zmian generacyjnych i stał się zarazem pierwszym produktem, który trafił na rynek w ramach nowej strategii ekspansji marki Hyundai w Europie.
Autor: Rafał Żaglewski