Tegoroczna edycja wielkiej motoryzacyjnej fety to przede wszystkim 200 wystawców, którzy jeszcze silniej zaangażowali się w przygotowanie stoisk oraz toczących się na nich atrakcji. Łącznie zagospodarowano 10 pawilonów oraz teren zewnętrzny, czyli około 50 000 mkw. powierzchni wystawienniczej, co sprawia, że poznańska zarówno w skali kraju, jak i Europy Środkowo-Wschodniej nie ma sobie równych. Najbardziej emocjonujące okazała się jednak statystyki dotyczące zwiedzających. W tym roku Targi MOTOR SHOW odwiedziło dokładnie 96 013 osób, wśród których znaleźli się zarówno profesjonaliści, jak i amatorzy. W ilu wydarzeniach towarzyszących mogli wziąć udział zwiedzających? Na to pytanie trudno jednoznacznie odpowiedzieć, ponieważ było ich aż tak wiele. Wiadomo jednak, że wydarzeniu przyglądały się media z całego kraju reprezentowane przez kilkuset akredytowanych dziennikarzy.
Największy Salon Samochodowy
Bez względu na to, w jakim stadium biznesowego rozwoju znajdowała się branża motoryzacyjna, Międzynarodowe Targi Poznańskie zawsze oferowały największe wydarzenie skupiające zarówno profesjonalistów, jak i miłośników motoryzacji. Tegoroczne MOTOR SHOW oddało optymistyczne nastroje w branży, prezentując silną pozycję branżowych liderów. A co dokładnie zaprezentowali?
Szczególnie pierwszego dnia można było uczestniczyć w licznych konferencjach prasowych, podczas których miały miejsce polskie premiery. Było Porsche Macan, Mercedes Klasy S Coupe, Golf Sportsvan, Infiniti Q50, Jeep Cheronee, Nissan Note, Rolls-Royce Wraith. Emocje wzbudziły również jedyna w Polsce Alfa Romeo 4C, Volkswagen XL1, Maserati Ghibli czy hybryda Kia Provo.
Na MOTOR SHOW 2014 nie zabrakło również takich marek, jak Mazda, Suzuki, Mitsubishi, Peugeot, Hyundai, Lexus, Citroen, Fiat, Abarth, Lancia, Ford, audi, Bentley, Lamborghini, Seat, Skoda.
Mocny Salon Motocyklowy
Niezwykle imponująco zaprezentował się tegoroczny Salon Motocyklowy, który w stosunku do ubiegłego roku podwoił swoją objętość. Za sukces potraktować można obecność Harleya-Davidsona z globalnym stoiskiem. Imponująco prezentowało się również stoisko BMW oraz Romet. Pozytywnym zaskoczeniem dla wielu zwiedzających było stoisko Piaggio, Vespa, Gilera a także możliwość podziwiania amerykańskiej legendy – motocykli Indian.
Wśród wystawców pojawili się również ASP Group, Triumph, Modeka, KTM, Yamacha, Lidor, Kaliński, Ruady Śrem, Parts Europe, Junak, ATV Sweden.
Tradycyjnie już motocykliści mogli skorzystać z bezpłatnego parkingu, a na scenie głównej odbył się finał Custom Festivalu, czyli rywalizacji najpiękniejszych motocykli.
Salon Caravaningowy z roku na rok coraz większy
Caravaning, to nie tylko biznes, ale również sposób na życie, o czym można było przekonać się podczas MOTOR SHOW 2014. Zlokalizowana w pawilonie nr 3 ekspozycja cieszyła się niebywałym powodzeniem, nie tylko wśród uczestników Zlotu Caravaningowego. Udział Targów MOTOR SHOW w popularyzowaniu domów na kółkach jest coraz większy, tym bardziej cieszy fakt, że pomysł wspiera coraz liczniejsze grono wystawców. W tym roku pojawili się bowiem przedstawiciele firm Balcamp, S-Camp, Romer, Buskamper, Europa Pampers, Polcamp, Caravan, Easy Amper, Wadowscy, Hobby, Elcamp, 2N Everpol, CarGo, Camel Camp, Mika, Truma, Smolicz i Meva-Pol.
A w Mieście Kobiet…
Działo się naprawdę sporo! Szczególnie w weekend, kiedy to panie, nierzadko wraz z partnerami, przyglądały się metamorfozom, a także korzystały z porad stylistów, dietetyków oraz wizażystów. Wśród wystawców tej przestrzeni znaleźli się także producenci wyrafinowanej biżuterii i designerskich mebli. Kobiety znaleźć mogły także coś dla ciała – salon fryzjerski i odzieżowy – oraz dla ducha – świeżo wyciskane i ręcznie robione lizaki. W Mieście Kobiet nie mogło zabraknąć samochodów, skuterów i rowerów. Najsilniejszym magnesem okazały się jednak prowadzące spotkania z modą – Maja Sablewska oraz Dorota Gardias.
MOTOR SHOW AWARDS
Pierwszą edycję Motor Show Awards zakończono wynikiem 10:10! W skład kapituły weszli bowiem: Adam Kornacki, Patryk Mikiciuk, Mateusz Miziołek, Jacek Ociepko, Lech Potyński, Stanisław Sewastianowicz, Szymon Sołtysik, Martin Śliwa, Piotr Wielgus oraz Włodzimierz Zientarski.
Plebiscyt Motor Show Awards to jedyny taki konkurs, w którym brak kategorii oraz totalna dowolność stanowią główne zasady. Kierując się indywidualnymi kryteriami wyboru, najznamienitsi dziennikarze motoryzacyjni, wskazali na te modele oraz projekty, które ich zdaniem zasłużyły na szczególne uznanie.
Zarówno Adam Kornacki, jak i Martin Śliwa wskazali na nowy model Porsche. Macan, to ich zdaniem samochód przyszłości, którego brakowało na polskich drogach. Również marka Mercedes-Benz zdobyła dwa wyróżnienia. Szymon Sołtysik zwrócił uwagę na zróżnicowaną ekspozycję marki, natomiast Piotr Wielgus zachwycił się nową S Klasą Coupe.
Zaskakująco silnie zaakcentowana została idea polskiej produkcji. Patryk Mikiciuk wskazał bowiem na model nowej Warszawy, która pozwala – z udziałem firmy Lexani – ponownie uwierzyć w krajową produkcję. Włodzimierz Zientarski docenił zarówno polskie korzenie, jak i ekologiczność modeli Melex.
Nie tylko sentymentalizmem, ale także uznaniem dla pracy i włożonego w nią serca wykazał się Stanisław Sewastianowicz. Wskazał bowiem na wystawę Automobilklubu Wielkopolskiego oraz Otomoto – Oldtimery: before&after.
Nie zabrakło również akcentu motocyklowego, a to za sprawą Mateusza Miziołka, którego urzekł model BMW RnineT. Jacek Ociepko także oddał swój głos na jednoślad. Wskazał motocykl Ducati Monster 1200. Wśród nagrodzonych znalazł się również Romet Cafe 50, który urzekł Lecha Potyńskiego.
Jednogłośnie wyłoniono laureata nagrody Grand Prix! Członkowie kapituły wskazali na stoisko, a właściwie cały pawilon, zaaranżowany prze Volkswagen Group.
Źródło: Międzynarodowe Targi Poznańskie, informacja Mototarget.pl