Spółki z grupy ThyssenKrupp pracują na potrzeby rozwoju pojazdów elektrycznych, m.in. nowych samochodów BMW. Jedna stworzyła linię produkcji akumulatorów, a druga oprzyrządowanie dla kompozytowych struktur nadwozia BMW i3.
ThyssenKrupp System Engineering zaprojektowała i stworzyła linię produkcyjną akumulatorów litowo – jonowych dla BMW i3, natomiast koncentrująca się na rozwiązaniach dla branż automotive i lotniczej firma ThyssenKrupp Industrial Solutions dostarczyła oprzyrządowania dla dwóch komponentów wykonanych z włókien węglowych struktur nadwozia elektrycznego auta z Bawarii.
Dla ThyssenKrupp System Engineering, która zaprojektowała linię produkcyjną i testową do wytwarzania akumulatorów, a także do łączenia ich w moduły montowane w samochodach alternatywne systemy napędowe dla samochodów i kwestie związane z redukcją masy pojazdów należą do kluczowych obszarów aktywności. ThyssenKrupp ma w pobliżu Chemnitz centrum techniczne, pracujące nad dalszym rozwojem technologii produkcji ogniw litowo – jonowych i systemów akumulatorowych. Zajmuje się ono całym procesem produkcji od składania pojedynczych ogniw do budowania z nich zestawów akumulatorów. Celem jest dalsza poprawa efektywności i jakości baterii litowo-jonowych oraz redukcja kosztów ich produkcji.
AUTOR: WNP.PL (PIOTR MYSZOR)