W grudniu z taśm montażowych zjedzie ostatni egzemplarz auta Łada Samara produkowanego od 1984 r. – zapowiedział w poniedziałek rosyjski koncern AwtoWAZ.
Po zakończeniu produkcji Łady Samara w wersji hatchback lukę po tym samochodzie wypełni wersja hatchback modelu Łada Granta produkowanego na razie tylko w wersji sedan, poinformowała agencja prasowa Interfax, powołując się na biuro prasowe koncernu AwtoWAZ.
W połowie lat 80. zeszłego wieku Łada Samara uchodziła za jedno z najnowocześniejszych aut w byłym bloku wschodnim. W konstrukcji tego samochodu uczestniczyli specjaliści niemieckiej firmy Porsche, a Samara miał zastąpić auta produkowane przez AwtoWAZ na licencji włoskiego Fiata 124.
Obecnie w swoich najnowszych modelach AwtoWAZ wykorzystuje konstrukcje francuskiego Renault, który za rządów Władimira Putina został strategicznym partnerem rosyjskiego koncernu.
Tekst pochodzi z serwisu Wyborcza.biz, qub
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,15014183,Lada_Samara_odjezdza_do_lamusa.html