Faurecia i Magneti Mareti Mareli podpisują umowę o współpracy w dziedzinie zaawansowanych aplikacji motoryzacyjnych typu HSI (interfejs człowiek-maszyna)
Faurecia oraz Magneti Marelli ogłaszają podpisanie umowy o współpracy na projekt, opracowanie oraz produkcję zaawansowanych produktów typu HSI (interfejs człowiek-maszyna) do wnętrz samochodowych. Umowa zwiększy wartość dodaną wewnętrznych rozwiązań biznesowych, jakie Faurecia oraz Magneti oferują producentom samochodowym oraz klientom końcowym.
Dzięki tej umowie Faurecia i Magneti Marelli mogą się spodziewać dalszego rozszerzenia swoich portfeli biznesowych w zakresie systemów wnętrz samochodowych, poprzez dodanie rozwiązań HMI do szerokiego wachlarza produktów tych firm, obejmującego centralne konsole, tablice rozdzielcze i konsole sufitowe (nad szybą przednią), wysuwane ekrany dotykowe, wyświetlacze czy integracji fizycznej urządzeń nomadycznych (przenośnych), takich jak smartfony czy tablety.
Partnerstwo opiera się na połączeniu wiedzy Faurecii i Magneti Marelli. Faurecia wnosi swoją wiedzę specjalistyczną jako światowy dostawca numer jeden pełnych systemów wnętrz, architektury modułów, podczas gdy Magneti Marelli wnosi swoje szerokie umiejętności w dziedzinie wyświetlaczy, elektroniki, przełączników oraz funkcji dotykowych. Połączenia tych umiejętności z know-how pozwoli partnerom na opracowanie szerokiego wachlarza rozwiązań z zastosowaniem innowacyjnych materiałów, mechatroniki oraz interfejsów fizycznych.
„Jest to ważny krok w ewolucji naszych wewnętrznych systemów oferowanych na potrzeby pojazdów w celu zwiększenia podniesienia zdolności przyłączeniowej oraz inteligentnego wykorzystania architektury wnętrz” – stwierdził Yann Delabriere, Prezes i Dyrektor Generalny Faurecii .
Umowa ta prowadzi do nowej ery zintegrowanych rozwiązań typu człowiek-maszyna, w których użytkownik doświadcza otrzymywania, zarządzania i dzielenia się informacją wewnątrz samochodu; przenosi nas do nowego, unikalnego, interaktywnego i uatrakcyjnionego interfejsu, w którym istotne znaczenie ma połączenie tworzywa sztucznego z elektroniką”, powiedział Eugenio Razelli, Prezes i Dyrektor Naczelny Magneti Marelli.
Partnerzy już w tej chwili w sposób aktywny realizują pierwsze aplikacje biznesowe z producentami aut w Europie, Ameryce Północnej oraz Azji w dziedzinie wysuwanych ekranów dotykowych wysokiej jakości oraz integracji urządzeń przenośnych. Niezależnie od tego czy są one montowane na stałe, czy jako urządzenia wysuwane, wyświetlacze są coraz bardziej obecne we wnętrzu pojazdów, rośnie ich wielkość i stają się one coraz bardziej dotykowe.
Ta nowa współpraca pomiędzy Faurecią i Magneti Marelli oferuje możliwość integracji, w sposób płynny i z zachowaniem wysokiej jakości, urządzeń mobilnych na tablicy rozdzielczej, konsolach czy w stacjach dokujących.
Faurecia ma na celu dalsze wzmocnienie swojej roli jako światowego lidera w zakresie wnętrz pojazdów samochodowych poprzez oferowanie fizycznej integracji urządzeń mobilnych, takich jak smartfony, tablety i inne. Faurecia oferuje już dziś elementy do ładowania bezprzewodowego dzięki swojej współpracy z PLDS (Philips & Lite-On Digital Solutions).
Magneti Marelli ma na celu wzmocnienie swojej pozycji lidera w dziedzinie elektroniki samochodowej poprzez zdolność wdrażania kompleksowych rozwiązań HMI (głos, dotyk, wyświetlacz), które mogą wspierać producentów samochodowych pod względem stylu, funkcjonalności i fizycznej integracji urządzeń konsumenckich.
Wybiegając w przyszłość, współpraca pozwoli na otwarcie drzwi dla aplikacji HMI z zachowaniem wyglądu i poczucia najwyższej jakości plastroniki1 oraz połączenie technologii kontroli, zwiększoną cyfryzację i większe dostosowanie do potrzeb klienta.
1 Plastronika to powiązanie inżynierii tworzyw sztucznych i elektroniki, którego celem jest nadanie funkcjonalności elementom z tworzyw sztucznych (poprzez montowanie elektronicznych elementów składowych bezpośrednio na elementach składowych z tworzyw sztucznych).