Toyota oraz Lexus zajęły pierwsze miejsce w raporcie Komisji Europejskiej i Europejskiej Agencji Środowiska za najniższy poziom emisji dwutlenku węgla w całym przemyśle motoryzacyjnym w 2012 r.
Wynik ten wynosi 103,6 g/km. Od zeszłego roku Toyota obniżyła emisję swoich samochodów o 5,7 g/km, co daje 5-procentowy postęp (średnia dla całego europejskiego przemysłu europejskiego wynosi obniżenie o 1,8 g/km do poziomu 130,4 g/km). Metodologia przyjęta przez Komisję Europejską w 2012 r. uwzględnia 65 proc. pojazdów zarejestrowanych na Starym Kontynencie przez każdego z producentów. W kolejnych latach odsetek ten będzie zwiększany do 75 proc. w 2013 r., 80 proc. w 2014 r. oraz 100 proc. w 2015 r.
Z raportu wynika, że Toyota Motor Europe jest liderem europejskiego rynku również pod względem udziału modeli o emisji CO2 poniżej 100 g/km. Obecnie modele te stanowią 23 proc. oferty i należą do nich Lexusy CT 200h (87 g/km), iQ i IS 300h (oba po 99 g/km) oraz Toyoty – AYGO (99 g/km), Yaris Hybrid (79 g/km), Auris (99 g/km), Auris Hybrid (84 g/km), Auris Hybrid Touring Sports (85 g/km), Prius (89 g/km), Prius+ (96 g/km) i Prius Plug-in Hybrid (49 g/km).
Komisja w swoim opracowaniu podkreśla znaczenie samochodów hybrydowych w obniżaniu emisji dwutlenku węgla w Europie. Dziś Toyota oferuje 6 takich modeli, kolejne 6 znajduje się w gamie Lexusa. Sprzedaż hybryd na Starym Kontynencie bardzo szybko rośnie – w ciągu 10 miesięcy 2013 r. Toyota przekroczyła wynik całego roku 2012 o 5 proc. sprzedając łącznie 115 032 takich pojazdów.
Kolejne miejsca w raporcie należą do Renault, Peugeota, Citroena, Fiata, Kii, Seata, Forda i Hyundaia.
Źródło: Toyota
ll/moto.wp.pl