W ubiegłym roku minęło równe dziesięć lat od debiutu nowego reprezentanta Opla w segmencie D – modelu Insignia. Z perspektywy czasu śmiało stwierdzić można, że auto samochód okazał się prawdziwym „strzałem w dziesiątkę”.
Insignia miała za zadanie zatarcie nie najlepszej opinii, jaka przez lata przylgnęła do jej rynkowego poprzednika – produkowanego od 1988 roku Opla Vectry. Zaprojektowany od podstaw następca, głównie dzięki eleganckiej i ponadczasowej stylistyce, szybko zaskarbił sobie sympatię klientów. Już w 2009 roku model zdobył prestiżowy tytuł Międzynarodowego Samochodu Roku. W roku 2017 liczba wyprodukowanych w Russelsheim egzemplarzy przekroczyła 900 tys. Do tej pory rekordowym okazał się rok 2009. Na Insignię zdecydowało się wówczas blisko 138 tys. nabywców.
Opel poinformował, że na ręce klienta przekazano właśnie kluczyki do Insignii z numerem 1 111 111. Jubileuszowym egzemplarzem okazał się być Opel Insignia Sports Tourer z wysokoprężnym silnikiem 2,0 l o mocy 170 KM i ręczną, sześciostopniową, skrzynią biegów. Na pokładzie znalazły się m.in.: ergonomiczne fotele z atestem AGR, przednie i tylne czujniki systemu Park Pilot oraz system Multimedia Navi z siedmiocalowym kolorowym ekranem dotykowym, kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto.
Druga generacja Insigni weszła na rynek w 2017 roku. Klienci mają do wyboru limuzynę – model Grand Sport – oraz kombi – Sports Tourer i Country Tourer (uterenowiona z wyższym zawieszeniem i opcjonalnym napędem 4×4). Flagową odmianą jest usportowiona Insignia GSi z 2,0-litrowym silnikiem wysokoprężnym BiTurbo o mocy 210 KM i 8‑biegową przekładnią automatyczną.
Jubileuszowy egzemplarz z numerem 1 111 111 trafił do firmy IDE Integrated Dynamics Engineering. W tym miejscu warto dodać, że w ostatnich 12 miesiącach liczba Insignii zarejestrowanych przez klientów flotowych wzrosła aż o 90,5 procent.
Z danych Instytutu Samar wynika, że Insignia zajęła w ubiegłym roku 31. miejsce na liście 50 najchętniej kupowanych nowych aut w Polsce. Dilerzy Opla dostarczyli polskim nabywcom dokładnie 4 273 egzemplarze tego modelu. W swoim segmencie samochód wyprzedził m.in.: Toyotę Avensis (4 109 rejestracje) i Forda Mondeo (3 657 rejestracji).
Źródło: www.interia.pl