Tytuł „AUTO SALON 2011” dla PREMIUM ARENA SALON BMW, MINI Z ŁODZI

15 listopada 2012

Dnia 13 listopada br. podczas uroczystego Bankietu VII Dyskusyjnego Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych, Konferencji Motoryzacyjnej 2012 został przyznany po raz XI tytuł Auto Salon dla najlepszego obiektu dealersko – serwisowego w Polsce.

Jury w tym roku przyznało tytuł Auto Salon 2011:

Firmie PREMIUM ARENA
 SALON BMW, MINI Z ŁODZI

Wyróżnione tytułem Auto Salon 2011 zostały dwa obiekty:

  • BUDMAT AUTO PŁOCK, SALON PEUGEOT, CITROËN, NISSAN
  • DBK GRUPA BIAŁYSTOK , SALON DAF, IVECO, VW, MAN, ASTRA

Jury uzasadniło swoją decyzję w taki sposób:

W XI edycji Auto Salon Roku brała udział komisja w składzie : Architekt Katarzyna Pilarek,  Krzysztof Trzeciak – Redaktor Naczelny czasopisma SERWIS MOTORYZACYJNY oraz Magdalena Patajewicz – Polska Izba Motoryzacji.

Do konkursu w tym roku przystąpiło trzynaście obiektów motoryzacyjnych z których w pierwszym etapie wyodrębniono pięć salonów samochodowych z serwisami.

  1. BUDMAT AUTO  Sp. z o.o z Płocka
  2. PREMIUM ARENA z Łodzi
  3. Salon Jaguar, Land Rover , Hyundai , Peugeot z  Przeźmierowa
  4. Ciesiółka Auto Group z Leszna
  5. DBK Grupa Sp. z o.o.

Wszystkie obiekty reprezentowały wysoki poziom projektowy i wykonawczy. Wyraźnie zaznaczyła się dbałość w doborze lokalizacji i powiązań komunikacyjnych. Wśród wybranych Salonów znalazły się budowle tworzone od podstaw jak też obiekty poddane rozbudowie i modernizacji. Dominuje tendencja budowania Salonów wielomarkowych ale w obrębie porównywalnej klasy. Powstały salony marek uważanych na naszym rynku za ekskluzywne co cieszy bo znaczy to że istnieje zapotrzebowanie ale też stawia wyższe wymagania wobec twórców tych obiektów i ich właścicieli.

Kolejna edycja konkursu jednoznacznie wskazuje na ugruntowanie stylu architektury bazującej na takich materiałach jak szkło , fasady aluminiowe , oszczędna kolorystyka i gra świateł. Dominują formy kubiczne charakterystyczne dla architektury ostatnich lat. Architektura, wykonane wnętrza, wyposażenie coraz częściej podkreślają charakter klienta do którego są dedykowane. Na szczególne wyróżnienie zasługuje fakt że dbałość o standard sprzedaży rozszerza się także na obsługę pojazdów należących do sektora transportowego. Do konkursu w tym roku przystąpiła DBK Grupa Sp. z o.o w Białymstoku  oferujący samochody DAF, IVECO, ASTRA, VW, MAN co wskazuje że i te salony dbają o swojego klienta i mają czym się pochwalić.

Każdy z oglądanych obiektów miał swoje autorskie rozwiązania. Standardem staje się wielopoziomowość budynków zarówno w części handlowej jak też magazynowej. Pojawiają się windy bądź platformy wznoszące uważane do tej pory za zbyt drogie urządzenia. Na uwagę zasługuje system garażowania pokazany w Salonie BMW i MINI w Łodzi. Rozwiązanie godne uwagi i polecenia.
Na  wyróżnienie zasługuje właśnie ten obiekt. Zaskakuje podejściem do prezentacji samochodów marki MINI . Wnętrze w którym prezentowane są właśnie te samochody utrzymane w kolorystyce czerni z akcentami ostrych kolorów ma charakter klubowy , butikowy. Kolorystyka i odpowiednie rastry świetlne tworzą określony nastrój w środku obiektu ale są także elementem fasady mocno zaakcentowanym i widocznym od zewnątrz budynku.
Standard wykonania, estetyka oraz widoczna umiejętność pogodzenia wymagań dostawców poszczególnych marek  wskazuje na wysoki poziom współpracy właścicieli , projektantów , jednostek budowlanych i poszczególnych służb uczestniczących w procesie budowlanym .

Zwycięzca konkursu   

Premium Arena w Łodzi, dealer BMW i MINI
Autoryzowana stacja dealerska BMW i MINI przy ul. Rokicińskiej 190 w Łodzi, przy nowo budowanym centrum handlowym, charakteryzuje się wzorowym położeniem z punktu widzenia wygody klientów. Jest doskonale widoczna od strony głównej ulicy. Wjazd czytelny i wygodny. Teren wokół stacji zapewnia odpowiednią ilość miejsc parkingowych dla gości.
Funkcjonalnie została rozwiązana hala serwisu. Jej atuty to: duże, wygodne stanowiska, przejazdowy układ komunikacyjny, dobre oświetlenie oraz nowoczesne wyposażenie, m.in. w podnośniki podpodłogowego. Stanowisko diagnostyczne zostało wyposażone w najnowocześniejsze, innowacyjne urządzenie do pomiaru geometrii kół EASY 3D firmy Beissbarth, pracujące w technice 3D.
Na stanowiskach blacharsko-lakierniczych zastosowano najnowsze technologie bezpyłowej obróbki i lakierowania.
Premium Arena, jako jeden z niewielu salonów w Polsce, dysponuje własnym parkingiem podziemnym na 28 samochodów. Dojazd na parking podziemny zapewnia winda, wyposażona w fotokomórki informujące kierowcę o poprawnym wprowadzeniu auta do windy. Winda obsługuje trzy kondygnacje budynku. Na parkingu podziemnym znajduje się zdalnie sterowana platforma, która umożliwia transport aut na ich docelowe miejsca postoju, bez uruchamiania silnika samochodu. Gwarantuje to bezpieczeństwo magazynowanych samochodów.

Koncepcja architektoniczna Premium Areny zyskała uznanie w oczach komórki BMW odpowiedzialnej za wdrażanie standardów architektonicznych oraz wyposażenia sieci dilerskiej BMW. Wizualizacja projektu Premium Areny trafiła na okładkę broszury, przeznaczonej dla europejskich dilerów, biorących udział w premierze nowego BMW serii 3 w Portugalii. Obecnie BMW stawia Premium Arenę, jako wzór dla nowo budowanych salonów w Polsce i za granicą.

Więcej informacji: Magdalena Patajewicz: magda@pim.org.pl ; tel. (22) 646 08 18

Polska Izba Motoryzacji jest organizacją samorządu gospodarczego, zrzeszającą stacje dealerskie i serwisy naprawcze oraz poddostawców motoryzacyjnych.