Po pięć gwiazdek Euro NCAP dla dwóch "japończyków"

Lexus IS i Mazda6 zdobyły maksymalną notę – 5 gwiazdek – w testach przeprowadzonych ostatnio przez niezależnych ekspertów z Euro NCAP.
Lexus IS zdobył 91% dla ochrony dorosłych użytkowników, 85% dla dzieci, 80% dla ochrony pieszych i 66% dla systemów bezpieczeństwa.

Komentując wynik Lexusa Euro NCAP podkreśla maksymalny możliwy wynik w teście podczas zderzenia bocznego, dobrą ochronę kolan przez poduszkę powietrzną kierowcy i pasażera przedniego fotela oraz wysoki poziom ochrony przed urazami odcinka szyjnego kręgosłupa. W teście ochrony dzieci, IS zdobył maksymalna ilość punktów zarówno dla dzieci 18 miesięcznych jak i trzyletnich.

W kategorii ochrony pieszych, IS zdobył najlepszy wynik spośród wszystkich dużych rodzinnych samochodów jakie były testowane przez organizację Euro NCAP, głównie dzięki nowatorskiemu systemowi pop-up hood i konstrukcji zderzaka. System sprawia, że na sygnał z czujników zamontowanych w przednim zderzaku maska unosi się, zwiększając dystans między uginającą się blachą a twardymi elementami w komorze silnika i pochłaniając część energii uderzenia.

Do gamy aktywnych i pasywnych systemów ochrony IS należą m.in. zintegrowany układ zarządzania dynamiką pojazdu (VDIM), zastosowany już w poprzednim modelu, ale wzbogacony o funkcje bezpieczeństwa czynnego takich jak system ochrony przedzderzeniowej – Pre-Collision System (PCS), Blind Spot monitor (BSM) – monitorowanie martwego pola, nowy Rear Cross Traffic Alert (RCTA) – ostrzeżenie o pojazdach nadjeżdżających z kierunku poprzecznego, automatycznym włączaniem i wyłączaniem świateł drogowych – (AHB), sygnalizacji opuszczenia pasa ruchu (LDA) i ostrzegania o spadku ciśnienia w oponach (TPWS).

Lexus IS wyposażony jest standardowo w 8 poduszek powietrznych, w tym dla kierowcy i pasażera z przodu, w poduszki chroniące kolana oraz napinacze pasów.

Uzyskanie pięciu gwiazdek od Euro NCAP dla Mazdy6 jest dla inżynierów firmy oficjalnym potwierdzeniem skuteczności strategii, skupiającej się na poprawie bezpieczeństwa wszystkich pojazdów marki za pomocą innowacji, takich jak amortyzujące uderzenia nadwozie SKYACTIV. Dzięki szeregowi technologii i-ACTIVSENSE, Mazda6 ma wybiegać w przyszłość również w zakresie bezpieczeństwa aktywnego.

Nowa Mazda6 została czwartym modelem marki – dołączając do Mazdy6 i Mazdy3 poprzedniej generacji oraz Mazdy CX-5 – który otrzymał pięć gwiazdek w rygorystycznym systemie oceny wprowadzonym przez Euro NCAP w 2009 r. Punktację w poszczególnych kategoriach ustala się na podstawie kilku testów zderzeniowych, w tym uderzenia czołowego przy 64 km/h, uderzenia bocznego przez inny pojazd przy 50 km/h, uderzenia bocznego przez słup przy 29 km/h i potrącenia pieszego przy 40 km/h. Euro NCAP poddaje również ocenie elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC).

Zarówno wersja Sedan, jak i wersja Sport Kombi najnowszej Mazdy6 zdobyły najwyższą punktację we wszystkich czterech kategoriach. Samochód uzyskał odpowiednio 92%, 77% i 81% za ochronę pasażera dorosłego, ochronę dzieci i systemy wspomagające bezpieczeństwo. Są to wyniki wyższe od progów 80%, 60% i 65%, które trzeba było zdobyć w tych kategoriach, aby ogółem zebrać maksimum gwiazdek. Modelowi przyznano 66% za bezpieczeństwo pieszych.

Nowa Mazda6 jest wyposażona w technologię SKYACTIV. Jest to także pierwszy samochód marki posiadający system odzyskiwania energii z hamowania i-ELOOP. Dzięki zastosowaniu wysokowytrzymałej stali oraz innych innowacji wzmacniających strukturę nadwozia i polepszających bezpieczeństwo pasywne, nowy model jest mocniejszy i oszczędniejszy, a także lżejszy i bardziej odporny na kolizje niż jego poprzednicy. Dodatkowo, korzystające z licznych czujników systemy i-ACTIVSENSE pomagają zapobiegać wypadkom lub zmniejszać ich skutki.
AUTOR: WNP.PL (AG)