Najwięksi przegrani po wprowadzeniu nowego systemu testowania

Z danych opublikowanych w środę przez stowarzyszenie branżowe ACEA wynika, że Grupa Volkswagena, Fiat Chrysler Automobiles i Renault były jednymi z największych przegranych po wprowadzeniu nowego systemu testowania. W Europie sprzedaż nowych samochodów we wrześniu spadła o 23 %.

Liczba rejestracji samochodów spadła do 1,12 miliona samochodów w krajach Unii Europejskiej i Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu (EFTA) w stosunku do 1,47 miliona we wrześniu 2017 r., Podała ACEA.

Nowa, zharmonizowana na całym świecie procedura testowania lekkich pojazdów (WLTP) stała się obowiązkowa od 1 września, co zmusiło niektórych producentów samochodów, takich jak Volkswagen, do wstrzymania dostaw niektórych modeli, które nie zostały jeszcze poddane ponownej certyfikacji.

Firmy VW, Renault i Fiat Chrysler znalazły się w czołówce podczas sierpniowej wyprzedaży, ponieważ producenci samochodów zwiększyli rabaty i rejestracje swoich pojazdów, aby sprzedać je na niemal zupełnie nowym rynku.

Lider na rynku Volkswagen Group zanotował spadek sprzedaży swoich samochodów o 48 % w zeszłym miesiącu, 67 procentowy spadek odnotowała w sportowym samochodzie marka Porsche. Wynik Audi uplasował się na 60 procencie.

Grupa PSA, producent nr 2 samochodów w Europie, spadła o 8 procent, przy wartości sprzedaży Peugeota o 4,6 procent i 3,6 procent w Citroen. Opel / Vauxhall, który PSA kupił od General Motors w ubiegłym roku, odnotował spadek sprzedaży o 12 procent.

Sprzedaż Renault Group spadła o 27 procent.

Fiat Chrysler Automobiles spadł o 31 procent, rejestracje Fiata spadły o 33 procent, a spadek o 59 procent odnotowano w Alfa Romeo. Sprzedaż Jeepa spadła o 7,3 procent.

Rejestracje Forda spadły o 14 procent.

Wśród azjatyckich marek masowych sprzedaż Toyoty spadła o 1,2 procent, podczas gdy Hyundai spadł o 10 procent, natomiast Nissan spadł o 44 procent.

Wśród marek premium sprzedaż marek BMW spadła o 7,4 procent, podczas gdy konkurencyjne rejestry piłek Mercedes-Benz spadły o 12 procent.

Do września sprzedaż w Europie wzrosła o 2,3 procent do 12,3 miliona jak podało ACEA. Zwycięzcami w ubiegłym miesiącu byli Jaguar, którego sprzedaż wzrosła o 38 procent, Kia, która wzrosła o 4,3 procent, a Volvo o 3,1 procent.