Magneti Marelli: Genewskie Targi Samochodowe 2015

Firma Magneti Marelli podczas Genewskich Targów Samochodowych zaprezentowała szerokie spektrum produktów takich jak oświetlenie, systemy infotainment, układy elektryczne i komponenty napędowe.

W dziedzinie oświetlenia, technologie Magneti MarelliAutomotive Lighting wykorzystywane są przez wielu producentów aut, m.in. są obecne w samochodzieVolkswagen Passat (Samochód roku 2015). Z kolei wAudi R8 LMX, Audi R8, które miało swoją oficjalną premierę w Genewie, wykorzystany jest system przedniego oświetlenia wraz z dodatkowym modułem laserowym dla świateł drogowych opracowany we współpracy z Magneti Marelli Automotive Lighting. Poza zastosowaniem pełnej technologii ledowej we wszystkich funkcjach oświetleniowych, reflektory w R8 integrują dodatkowy moduł świateł drogowych ze źródłem światła laserowego 2 mm², które generuje wiązkę światła o dużym natężeniu, dzięki wysokoprecyzyjnej optyce. Konwerter fosforowy przetwarza wiązkę na światło białe o temperaturze 5 500 Kelvinów – doskonałe warunki dla jazdy nocą. W pełni ledowe światła obejmują światła drogowe, mijania i do jazdy dziennej (DRL).

Audi R8 posiada również tylne lampy ledowe od Automotive Lighting, tak jak to jest w przypadku Audi Q7. Automotive Lighting zapewnia szeroki wybór systemów świateł dla Mercedes-Benz CLA 45 AMG, które obejmują halogeny, bi-Xenon i adaptacyjne reflektory bi-Xenon wyposażone w AFS. Kolejnym istotnym odbiorcą całkowicie ledowych reflektorów jest Mercedes Maybach. Rozwiązania Magneti MarelliAutomotive Lighting można znaleźć również w Cadillacu CTS-V (reflektory Xenonowe), Hondzie Civic Type R (halogeny i reflektory LED oraz tylne światła LED), Fordzie Mondeo i Fordzie S-Max (tylne światła LED), Skodzie Yeti (Halogeny i reflektory Xenonowe) oraz Volkswagenie Passacie All Track (tylne światła LED).

W pojazdach wyczynowych, Magneti Marelli obecne jest we wszystkich najbardziej prestiżowych markach. W Ferrari 488 GTB Magneti Marelli wykorzystano pompy GDI oraz jednostki sterowania przekładnią w dwusprzęgłowej skrzyni biegów DCT, w komputerze pokładowym.

Do Porsche Magneti Marelli dostarcza spersonalizowane deski rozdzielcze. W szczególności, nowePorsche 911 GT3 RS wyposażone jest w nową deskę rozdzielczą, o tradycyjnych okrągłych elementach i rekonfigurowalnym 4,5 calowym wyświetlaczu TFT, na którym wyświetlane są wszystkie informacje istotne dla kierowcy; deska rozdzielcza TFT miała również swój debiut w Porsche Cayman GT4. Dodatkowo, istotnym wkładem Magneti Marelli jest elektroniczny system sterowania oraz siłowniki hydrauliczne ATM (Automatic Manual Transmission) pracujące w nowym Aston Martin Vantage GT3 oraz system podnoszenia (system podnoszenia podnosi pojazd dzięki układowi napędów hydraulicznych oraz pompy zasilanej silnikiem elektrycznym oraz elektronicznej jednostce sterowania) dla Lamborghini Aventador SV.

W przypadku infotainment, opracowano systemy obecne w BMW Serii 1 i Serii 2 Grand Tourer (w tym wykorzystano również halogeny i reflektory Xenonowe Magneti Marelli Automotive Lighting). System infotainment w BMW opiera się na technologii „open source” i oferuje wyrafinowany szereg funkcji łącznie z nawigacją, doskonałą grafiką, dostępem do Internetu, a nawet łącznością bezprzewodową.

Jeśli chodzi o mechanizmy napędowe, Magneti Marelli dostarcza dla Skody mechaniczną przepustnicę do silnika 1.4 GDI w Skodzie Superb (wraz z wtryskiwaczami GDI), do trzycylindrowego MPI i TSI doSkody Fabia 1.0, czterocylindrowego TSI do nowej wersji 1.2 i trzycylindrowego TDI do wersji 1.4.

W Citroënie C4 po faceliftingu wykorzystano reflektory przednie Magneti Marelli wraz z systemem LED DRL, z infotainment, pompy GDI oraz mechaniczne przepustnice do wersji benzynowej 1.2. Ponadto,Magneti Marelli dostarcza nowy system infotainment z ekranem dotykowym do Berlingo. Z kolei nowa marka premium PSA, czyli DS5, wyposażony jest w lampy Xenonowe i reflektory LED od Magneti Marelli, nowy system infotainment oraz jednostkę sterowania przekładnią i siłowniki hydrauliczne do ATM.

Również w przypadku odświeżonego Peugeota 208 wykorzystano nowy system infotainment z ekranem dotykowym wysokiej rozdzielczości i przekątnej 7″ (800×480 pixels). Jest to urządzenie modułowe służące do słuchania muzyki i przeglądania zdjęć, które w najbardziej zaawansowanych wersjach, gwarantuje połączenie Internetowe dzięki modemowi USB. Dzięki nowej funkcji MirrorLink®, ekran dotykowy o przekątnej 7” pozwala na wyświetlanie interfejsu smartphona oraz wykorzystywanie wielu przydatnych aplikacji, które są kompatybilne z prowadzeniem za pomocą ekranu zintegrowanego w desce rozdzielczej, a ponadto umożliwiają komunikację głosową. Po podłączeniu do sieci CAN pojazdu, posiada również interfejs diagnostyczny, który wyświetla informacje na temat pojazdu oraz nawigację wraz z obszarami o ograniczonym ruchu pojazdów ZTL.

W Alfa Romeo 4C Spider także wykorzystano wiele technologii dostarczonych przez Magneti Marelli: reflektory Xenonowe oraz tylne światła ledowe, amortyzatory, a w stosunku do mechanizmu napędowego, ECU (Electronic Control Unit) oraz siłowniki elektro-hydrauliczne dwusprzęgłowej skrzyni biegów. WJeepie Renegade wykorzystano deskę rozdzielczą opracowaną przez Magneti Marelli, w której zintegrowano wiele funkcji pojazdu oraz infotainment.

Na Genewskich Targach Samochodowych zaprezentowano Fiata 500X, z auomatyczną dwusprzęgłową przekładnią, do której Magneti Marelli dostarcza jednostkę sterowania przekładnią oraz siłowniki hydrauliczne do systemu DCT. Na pokładzie tego crossovera wykorzystano wiele technologii Magneti Marelli: deskę rozdzielczą, przednie światła halogenowe i opcjonalnie światła Xenonowe 25 Watt.Magneti Marelli dostarcza również elektroniczną jednostkę sterowania silnikiem, mechaniczną przepustnicę, kolektory dolotowe oraz wtryskiwacze PFI do silnika benzynowego 1.4 Multiair jak również przepustnicę mechaniczną z kolektorami dolotowymi do silnika benzynowego 2.4 Tigershark, a dodatkowo amortyzatory, układ wydechowy i zawieszenia.

Źródło: Magneti Marelli

www.motofaktor.pl