Hella zwiększa sprzedaż i zyski

Koncern HELLA jeden z największych dostawców dla branży samochodowej przez 9 miesięcy roku obrotowego 2014/2015 znacząco zwiększył sprzedaż i zyski.

Producent oświetlenia samochodowego odnotował 7 procentowy wzrost sprzedaży w porównaniu z ubiegłym rokiem (do 4 218 miliardów euro). HELLA odnotowała znaczący wzrost w trzecim kwartale roku obrotowego 2014/2015, co oznacza poprawę w porównaniu do drugiego kwartału. W ten sposób po raz kolejny spółka przerosła średnie wyniki na globalnym rynku motoryzacyjnym. W tym samym okresie zysk operacyjny (EBIT) wzrósł o 14 procent (do 309 milionów euro), natomiast w ubiegłym roku wynosił 271 milionów euro. Odpowiada to skorygowanej o 7,3 procent marży EBIT (w roku ubiegłym 6,9 procent).

Rozwój branży motoryzacyjnej

Korzystne wyniki finansowe dostawcy świateł samochodowych w trzecim kwartale roku obrotowego są kontynuacją działań podjętych w poprzednich kwartałach, które skupione są głównie na wydajności HELLI w branży motoryzacyjnej. Poza ogólną poprawą sytuacji spółki na rynku w Europie Zachodniej, biznes motoryzacyjny został wzmocniony poprzez silne pozycjonowanie HELLI wśród niemieckich producentów premium OEM, a także dzięki rozwojowi w dziedzinie wysokiej jakości technologii LED oraz komponentów elektronicznych. Przez dziewięć miesięcy sprzedaż marki wzrosła o 8,3 procent (do 3,1 miliardów euro), czyli dokładnie tyle, ile w ubiegłym roku. Natomiast wzrost zewnętrzny (bez sprzedaży wewnątrz biznesowej) wyniósł 10 procent.

Stabilność na rynku części zapasowych

Sprzedaż na rynku części zapasowych również wzrosła o 7 procent w ciągu ostatniego kwartału. W tym przypadku decydującym czynnikiem był progres sprzedaży hurtowej i w stacjach kontroli pojazdów w Europie Wschodniej oraz Północnej. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku finansowego 2014/2015 HELLA zwiększyła sprzedaż o 0,6 procent (do 861 milionów euro).
Koncern HELLA spodziewa się dalszego wzrostu sprzedaży oraz skorygowania zysku z działalności operacyjnej w roku obrotowym 2014/2015.

Wybrane dane finansowe ze sprawozdania z 9 miesięcy roku obrotowego 2014/2015 (w milionach euro)

2014/2015 2013/2014  Zmiana
Sprzedaż 4,2018 3,944 +6,9%
EBIT 309 271 +14,0%
Marża EBIT 7,3% 6,9% +0,4pp
Wskaźnik kapitałowy 37,9% 32,3% +5,6pp
Dodatkowe informacje na temat strategii firmy i jej działalności dostępne są w sprawozdaniu za 9 miesięcy roku obrotowego 2014/2015.
Źródło : Hella