Akcja naprawcza u Toyoty

Generalny importer samochodów marki Toyota na polskim rynku poinformował, że niektóre egzemplarze modelu Toyota Yaris oraz Verso S mogą mieć usterkę fabryczną i w związku z tym zdecydowano się przygotować stosowną akcją naprawczą.
Jak ustalił koncern, w przypadku niektórych samochodów w elektronicznym module sterującym wspomaganiem układu kierowniczego może dochodzić do skraplania się wody, co może doprowadzić do zwarcia na zaciskach przekaźnika zasilającego silnik elektryczny układu wspomagania. W takim przypadku elektroniczny moduł sterujący zarejestruje nieprawidłowe napięcie w obwodzie wspomagania układu kierowniczego i zawiesi działanie wspomagania.

W wyniku możliwej usterki zostanie również uruchomiona sygnalizacja dźwiękowa oraz zapali się kontrolka ostrzegawcza na panelu wskaźników. Kierowanie samochodem będzie wymagało użycia większej siły.

Na rynku polskim opisaną kampanią naprawczą objętych jest łącznie 1 250 samochodów Toyota Yaris oraz Verso S (patrz TUTAJ).

Generalny importer zadeklarował, że właściciele samochodów są zapraszani listownie do autoryzowanych stacji obsługi w celu dokonania bezpłatnej wymiany elektronicznego modułu sterującego wspomaganiem układu kierowniczego.

Czas trwania naprawy wynosi od 1 do 2 godzin w zależności od modelu pojazdu.

Bliższych informacji związanych z kampanią serwisową udziela Toyota Motor Poland Company Limited sp. z o.o. (adres: ul. Konstruktorska 5, 02-673 Warszawa; tel.: 22 449 05 00, faks: 22 449 05 05; e-mail: klient@toyota.pl www.toyota.pl).

Źródła, UOKIK
IBRM Samar