Wyniki roczne Faurecii za 2015 wskazują na znaczną poprawę rentowności

Z przyjemnością informujemy, że Grupa Faurecia ogłosiła dobre wyniki za rok 2015. Odnotowany został wzrost łącznej wartości sprzedaży o 9,9% do kwoty 20, 69 miliardów EUR.

Poniżej polskie tłumaczenie informacji na temat Wyników rocznych Grupy Faurecia za 2015 rok.

Nawiązując do opublikowanych w ubiegłym tygodniu wyników, Yann Delabrière, Prezes i Dyrektor Generalny Grupy Faurecia oświadczył:

„W roku 2015, Faurecia osiągnęła dobre wyniki, przy czym tempo wzrostu potwierdziło się w drugiej połowie roku, a wszystkie prognozowane wielkości zostały przekroczone, zarówno w ciągu całego roku obrotowego, jak i w drugiej połowie roku. Przełom w zakresie rentowności uzyskano w obu semestrach, ale szczególnie w drugiej połowie  roku, w której marża operacyjna osiągnęła poziom 4,8%, mieszczący się już w zakresie przewidzianym na rok 2016.

W Ameryce Północnej rentowność w drugiej połowie roku wyniosła ponad 5%, znacznie przekraczając wartość docelową, wyznaczoną na rok 2016.

W grudniu Faurecia podała informację o istotnym posunięciu, zmierzającym do skoncentrowania swojego portfela biznesowego, polegającym na  zbyciu obszaru działalności związanej z zewnętrznymi modułami samochodowymi.

Zwiększy to naszą elastyczność finansową i pozwoli na przyspieszenie inwestycji w technologie przynoszące wysoką wartość dodaną.

Chciałbym podziękować całej załodze Grupy za jej wkład w nasze doskonałe wyniki.”

Wyniki roczne 2015 ogłoszone w dniu 11 lutego, 2016 wskazują na znaczną poprawę rentowności Faurecii.

Rok obrotowy 2015: silny wzrost

  • Wartość sprzedaży ogółem w wysokości 20,69 miliardów Euro, wzrost o 9,9% (+5,2%*) powyżej światowego wzrostu produkcji motoryzacyjnej (+1,5%);
  • Przychód operacyjny w wysokości  913 milionów Euro, wzrost o 35%;
  • Przychody netto w wysokości 370 milionów Euro, wzrost o 123%;
  • Zysk przypadający na jedną akcję (w pełni rozwodniony) w wysokości 2.97 Euro, wzrost o 120%
  • Przepływy gotówki netto w wysokości 303 miliony Euro, wzrost o 40%.

Druga połowa roku 2015:  Potwierdzenie dynamiki wzrostu

  • Wartość sprzedaży ogółem w wysokości 10,18 miliardów  Euro, wzrost o  7,2% (+4.1%1) powyżej wzrostu światowej produkcji motoryzacyjnej (+1,6%);
  • Przychód operacyjny w wysokości  489 milionów Euro, wzrost o 31%;
  • Przychody netto sięgające 213 milionów Euro, wzrost o  173%
  • Zadłużenie finansowe netto w wysokości 963 miliony Euro, spadek o 425 milionów Euro (w porównaniu do grudnia 2014).

Przekroczone prognozy

  • Marża operacyjna roku obrotowego w wysokości 4,4% wzrosła o 80 bp, osiągając prognozowaną wartość (> 4.0%);
  • Marża operacyjna z drugiej połowy roku w wysokości 4,8% spełniła prognozowane wymogi (pomiędzy 4,5% i 5,0%);
  • Ameryka Północna osiągnęła przełomowy punkt zwrotny, uzyskując poprawę w roku obrotowym o 220 bp w stosunku do prognozowanej wielkości (> 120bp)
  • Przepływy gotówki roku osiągnęły poziom 303 miliony Euro, w porównaniu do prognozowanej wysokości ponad 200 milionów Euro.

Proponowana dywidenda w wysokości 65 centów wzrosła o 86%, w stosunku do 35 centów wypłaconych w roku 2015.

Kluczowe osiągnięcia operacyjne:

  • W Europie, doskonały wynik w branży, prowadzący do silnej dźwigni operacyjnej:
  • Prawdziwy punkt zwrotny w Ameryce Północnej, marża powyżej 5,0% w II połowie roku, co stanowi przekroczenie założeń na rok 2016;
  • Imponująca sprawność wykazana w zakresie przejścia na “Nowe normalne” warunki w Chinach.
  • Dwucyfrowy wzrost oraz przełomowe wyniki w dziedzinie Foteli Samochodowych;
  • Przełom w zakresie rentowności, wypełniający lukę w obszarze kontroli emisji spalin;
  • Silny wzrost rentowności dzięki innowacji, wynikom branży i konsolidacji branży w obszarze systemów wnętrz samochodowych.

Kluczowe osiągnięcia strategiczne:

  • Zbycie obszaru działalności związanej z zewnętrznymi modułami samochodowymi (moduły przednie) stanowi ważny krok w skoncentrowaniu portfela biznesowego;
  • Zadłużenie netto wyeliminowane dzięki sprzedaży obszaru działalności związanej z zewnętrznymi modułami samochodowymi i konwersji obligacji zamiennych.

Yann Delabrière, Prezes i Dyrektor Generalny Faurecii skomentował to w następujący sposób: „W roku 2015, Faurecia osiągnęła dobre wyniki,, przy czym tempo wzrostu potwierdziło się w II połowie roku, a wszystkie prognozowane wielkości zostały przekroczone, zarówno w ciągu całego roku obrotowego, jak i w II połowie roku. Przełom w zakresie rentowności uzyskano w obu semestrach, ale szczególnie w II połowie  roku, w której marża operacyjna osiągnęła poziom 4,8%, mieszczący się już w zakresie przewidzianym na rok 2016. W Ameryce Północnej rentowność w II połowie roku wyniosła ponad 5%, znacznie przekraczając wartość docelową, wyznaczoną na rok 2016. W grudniu Faurecia podała informację o istotnym posunięciu, zmierzającym do skoncentrowania swojego portfela biznesowego, polegającym na  zbyciu obszaru działalności związanej z zewnętrznymi modułami samochodowymi. Zwiększy to naszą elastyczność finansową i pozwoli na przyspieszenie inwestycji w technologie przynoszące wysoką wartość dodaną. Chciałbym podziękować całej załodze Grupy za jej wkład w nasze doskonałe wyniki.

* przy stałych kursach wymiany i zakresie działalności.

TAGS: Finance, Wyniki roczne

O Faurecii:

Faurecia jest jednym z największych na świecie dostawcą wyposażenia samochodowego, zajmującym się czterema  kluczowymi dziedzinami biznesu: fotele samochodowe, systemy kontroli emisji spalin (układy wydechowe), wnętrza samochodowe oraz zewnętrzne moduły samochodowe (moduły przednie). W roku 2015 Grupa odnotowała wielkość sprzedaży ogółem w wysokości 20,7 miliarda Euro. Na dzień 31 grudnia 2015 Faurecia zatrudniała 103.000 pracowników w 34 krajach, w 330 zakładach produkcyjnych oraz 30 ośrodkach badawczo-rozwojowych. Faurecia  notowana jest na giełdzie NYSE Euronext Paris i prowadzi działalność pozagiełdową na rynku USA. Więcej informacji można znaleźć na stronie: www.faurecia.com.