PIM na targach EQUIP AUTO 2015

Z 1 400 wystawcami (60% firm spoza Francji) i frekwencją wynosząca ponad 95 000 wejść (wzrost o 4% w porównaniu z edycją 2013), w tym 25% odwiedzających spoza Francji, targi EQUIP AUTO 2015 potwierdziły swoją pozycję międzynarodowego spotkania innowacji i handlu wtórnego rynku motoryzacyjnego i usług dla wszelkich typów pojazdów. Z Polski udział wzięło 24 wystawców natomiast Polską Izbę Motoryzacji reprezentował Prezes Roman Kantorski oraz Pan Michał Laska Business Development & Project Manager z CADM Automotive Sp. z o.o.

– Na targach widoczne było duże zainteresowanie stoiskami polskimi ze strony przedsiębiorców m.in. z Algierii, która jest w miarę spokojna politycznie i oprócz tego, że ma dużą wymianę handlową z Europą w obszarze dostaw gazu to widoczne są obszary współpracy w innych dziedzinach, w tym w motoryzacji – mówi Roman Kantorski, Prezes Polskiej Izby Motoryzacji. – Myślę, że na tę chwilę Algieria może być takim pomostem łączącym Europę z Afryką Północną – dodaje.

Patrick CHOLTON – prezes Francuskiej Federacji Blacharstwa (FFC) dodaje ze swojej strony : „Edycja 2015 stanowiła kulminację strategii mającej na celu mobilizację wszystkich przedstawicieli warsztatów samochodowych i ich dostawców.Sektor Francuskiej Federacji Blacharstwa, obecny na targach EQUIP AUTO od 3 edycji stał się nieodzowną platformą wymiany doświadczeń i informacji dla wszystkich mechaników i lakierników. Innowacje i biznes idealnie współgrały z przyjazną atmosferą panującą w alejkach targowych, która sprzyjała nawiązywaniu nowych kontaktów „.Claude CHAM, prezes targów EQUIP AUTO i Jacques MAUGE, prezes Francuskiej Federacji Przemysłu Wyposażenia Pojazdów (FIEV) tłumaczą sukces tegorocznej edycji: „TargiEQUIP AUTO 2015 idealnie odpowiedziały na wyzwania rynku, proponując program bogaty w innowacje, animacje i nowe inicjatywy. Targi EQUIP AUTO są obecnie ważnym punktem odniesienia dla branży, prezentując wizję rozwiązań sprzyjających rozwojowi przedsiębiorstw i wydajności oraz wspierających mobilność i sektor pojazdów „.

Innowacja, łączność, umiędzynarodowienie, dywersyfikacja i podnoszenie kwalifikacji zawodowych stanowiły mocne strony targów, uzupełniając strategię promocyjną imprezy zainicjowaną podczas edycji 2013, która opierała się na trzech filarach: więcej kontaktów biznesowych, więcej usług i więcej wydarzeń towarzyszących.

Więcej kontaktów biznesowych

Wystawcy wszystkich sektorów zlokalizowanych w 3 halach i obejmujących w sumie 100 000 m² powierzchni potwierdzili, że podczas tegorocznej edycji panował wyjątkowy klimat sprzyjający biznesowi, który charakteryzował się dużą ilością kontaktów i pozyskiwaniem nowych partnerów planujących w najbliższym czasie realizację projektów inwestycyjnych.

Organizowane po raz pierwszy na targach wydarzenie « Kraje – goście honorowi » promujące państwa znajdujące się w centrum zainteresowania EQUIP AUTO (Algierię, Tunezję, Maroko i Polskę) umożliwiło wystawcom i profesjonalistom z sektora aftermarket pozyskanie wielu kontaktów biznesowych i odkrycie nowych rynków handlowych.

Więcej usług

Nowe sektory takie jak : Sektor aut używanych, Wioska Startupów i Akademia cyfrowa pozwoliły zaprezentować rozwiązania już dziś dostępne na rynku oraz te, które będą wykorzystywane w przyszłości.


Więcej wydarzeń towarzyszących

Wśród nowych animacji obecnych na targach warto zwrócić uwagę na Platformę Telewizyjną, która każdego dnia gromadziła osobowości z branży, przedstawicieli mediów, ekspertów i wystawców dyskutujących na najważniejsze tematy dotyczące sektora motoryzacyjnego i stojących przed nim wyzwań. Zrealizowano 63 audycje z udziałem ponad 200 zaproszonych gości. Wszystkie wywiady i debaty są dostępne na kanale YouTube targów https://www.youtube.com/user/EquipAutoTele oraz na portalach społecznościowych, które stanowią swoisty ekosystem EQUIP AUTO zwrócony w przyszłość wtórnego rynku motoryzacyjnego i usług mobilnych.

Większa frekwencja

Targi EQUIP AUTO 2015 wyróżniły się dużą mobilizacją mechaników i innych przedstawicieli sektora napraw. Mobilizacja tego środowiska była rezultatem owocnej współpracy organizacji branżowych będących partnerami targów, które między innymi, zaproponowały ciekawy program szkoleń cieszący się dużym zainteresowaniem odwiedzających. W ciągu 5 dni targów w szkoleniach wzięło udział ponad 1 500 profesjonalistów. Odwiedzający mogli uczestniczyć w licznych pokazach sprzętu, produktów i usług oraz interaktywnych animacjach dostępnych na stoiskach wystawców i w strefach przygotowanych przez organizacje branżowe, które charakteryzowała wysoka jakość.

Więcej innowacji

Innowacje, nieodłączny element salonu EQUIP AUTO, były obecne we wszystkich sektorach targowych. Przedstawiciele prasy specjalistycznej z Francji i z zagranicy w ramach Nagród Grands Prix Innowacji Branży Motoryzacyjnej, które świętowały w tym roku okrągły jubileusz 30 lat istnienia, przyznali wyróżnienia 16 firmom. Wręczono także nagrody specjalne ufundowane przez stowarzyszenia francuskich dziennikarzy AFPA i AJTE. W ramach konkursu promowano liczne produkty i systemy, szczególnie w kategorii Connectivity, utworzonej podczas tegorocznej edycji targów EQUIP AUTO.