Pod takim tytułem w dniach 13-14 listopada w Warszawie, w hotelu Sofitel Victoria odbędzie kolejna konferencja motoryzacyjna, której elementami składowymi jest VII Dyskusyjne Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych oraz VII Konwencja Polskich Dealerów Samochodów. Spotkanie adresowane jest do serwisów blacharsko-lakierniczych i mechanicznych, zarówno autoryzowanych jak i nieautoryzowanych, dealerów samochodów, Towarzystw Ubezpieczeniowych, Rzeczoznawców i Likwidatorów szkód.
Podczas tego dwudniowego spotkania poruszone zostaną m.in. takie zagadnienia jak:
- psychologiczne aspekty szkody komunikacyjnej,
- samochód zastępczy – wynajem samochodu zastępczego w szkodach OC, odkup, leasing. Jak respektowane jest orzeczenie Sądu Najwyższego z dnia 17 listopada 2011?,
- części zamienne nowe w szkodach OC; orzeczenie Sądu Najwyższego w aspekcie części oryginalnych i porównywalnej jakości,
- optymalizacja części w naprawach z OC i AC,
- aspekty prawne kosztorysu – żądanie przez Towarzystwo Ubezpieczeniowe sporządzania kosztorysu przez warsztat w szkodach AC i OC
- działania importerskich działów marketingowych – czy promocje napraw mechanicznych mają sens?,
- porównanie kosztów napraw samochodów częściami oryginalnymi i nieoryginalnymi,
- RAPORT – porównanie kosztów napraw samochodów częściami oryginalnymi i nieoryginalnymi,
- wykonywanie napraw serwisowych (bieżących) samochodów a utrata gwarancji producenta,
- przynależność do sieci naprawczej towarzystwa ubezpieczeniowego: tak czy nie?,
- benchmarking serwisowy,
- problemy występujące przy likwidacji szkód komunikacyjnych i metody postępowania – szkoda całkowita przy samochodach nowych oraz o niskiej wartości, wysokość rzeczywistych cen części oryginalnych i zamienników, elementy jednorazowe przy naprawach, układ klimatyzacji i koszty jego obsługi przy naprawach AC/OC, faktury źródłowe, cieniowanie elementów, i inne,
- zabezpieczenie przed nieuzasadnionymi roszczeniami ze strony klientów.
Zadaniem spotkania jest poruszenie zagadnień, nierzadko kontrowersyjnych, które stanowią czasem zarzewie niejasności między serwisami a firmami ubezpieczeniowymi. Jednak cel jaki przyświeca organizatorowi – Polskiej Izbie Motoryzacji – nie jest wprowadzeniem dodatkowego zamieszania pomiędzy wspomnianymi podmiotami ale wspólne wypracowanie stanowisk i szukanie kompromisów we współpracy serwisów
i ubezpieczycieli.
WIĘCEJ INFORMACJI NA TEMAT KONFERENCJI
„Złoty Zderzak”
Ważnym wydarzeniem każdego Forum – również tegorocznego – jest rozstrzygnięcie plebiscytu „Złoty Zderzak” – rankingu powstającego rokrocznie z analizy ogólnej jakości współpracy między Towarzystwami Ubezpieczeniowymi a serwisami – autoryzowanymi i nieautoryzowanymi. Oceniany jest poziom kompetencji i rzetelność likwidatorów technicznych, poziomu kompetencji i rzetelność likwidatorów merytorycznych, szybkość i sprawność procesu likwidacji szkody, ilość skarg, odwołań oraz pozwów sądowych kierowanych przeciwko TU jak i ocena atrakcyjności polis pod kątem ich sprzedaży. Badanie przeprowadzane jest za pomocą ankiety elektronicznej.
W roku ubiegłym w badaniu udział wzięło 14 Towarzystw Ubezpieczeniowych oraz kilkanaście tysięcy wspomnianych serwisów w układzie procentowym – 22% niezależne i 78% autoryzowane. Ankieta podzielona została na dwie części: główną – dotyczącą procesu likwidacji szkód oraz część dot. sprzedaży polis ubezpieczeniowych.
Zwycięzcą Ogólnopolskiego Badania Satysfakcji Serwisów Samochodowych ze współpracy z Firmami Ubezpieczeniowymi w roku 2011 została firma TUIR Allianz S.A. Drugie miejsce zajęło PZU S.A.. Na trzeciej pozycji uplasowało się Towarzystwo Ubezpieczeń Ogólnych AVIVA.
Serdecznie zachęcamy wszystkie serwisy, które prowadzą naprawy blacharsko- lakiernicze do wzięcia udziału w badaniu poprzez wypełnienie specjalnej ankiety, która dostępna jest również na stronie: http://moje-ankiety.pl/respond-28960.html