Auburn Hills (USA), Tychy, 4 października 2016 – Ponad 6000 basenów olimpijskich wypełniło by paliwo, jakie przez ponad 15 lat zaoszczędzili kierowcy na całym świecie dzięki zamontowaniu w ich samochodach układów kierowniczych ze wspomaganiem elektrycznym (EPS) z logo Nexteer Automotive. Od początku produkcji w 1999 roku koncern wyprodukował już 40 milionów układów, które – poza zmniejszeniem zużycia paliwa – pozwalają na stosowanie coraz popularniejszych
w branży automotive zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS) czy zmniejszenie emisji CO2. Niemal połowa z nich powstała w polskich zakładach firmy.
Od roku 2013 Nexteer Automotive podwoił produkcję układów EPS, m.in. ze względu na zwiększenie zapotrzebowania branży na zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS – Advanced Driver Assistance Systems), których użycie możliwe jest wyłącznie przy zamontowaniu w pojeździe układów kierowniczych ze wspomaganiem elektrycznym. Do technologii ADAS, należą m.in. systemy: utrzymania pojazdu na pasie ruchu, kompensacji ściągania z pasa ruchu, asystenta parkowania, aktywnego tłumienia drgań, asystenta stabilizacji pojazdu czy zmiennej siły kierowania.
Kombinacja silników elektrycznych, serwomechanizmów, czujników oraz kontrolerów zastosowanych
w układach kierowniczych, pozwala na tworzenie przez Nexteer systemów dopasowanych do konkretnych cech danego modelu, włącznie z rodzajem stosowanych opon czy charakterystyki dróg w kraju, w którym jest sprzedawany. Jednocześnie pozwala też na zmniejszenie zużycia paliwa nawet o sześć procent, a tym samym zmniejszenie emisji CO2 pojazdu o nawet osiem gramów na kilometr. Osiągnięcie te były niemożliwe przy stosowaniu układów hydraulicznych, gdzie czas dostosowania układu do konkretnej charakterystyki danego modelu trwa ok. pół roku (w przeciwieństwie do tygodnia w przypadku systemów EPS).
Nexteer był pierwszym dostawcą tzw. bezszczotkowych układów kierowniczych ze wspomaganiem elektrycznym przy kolumnie kierownicy (Column EPS), które montowane były m.in. w samochodach marki Fiat oraz Volkswagen. Od tego czasu firma znacząco rozwinęła portfolio systemów, oferując m.in. układy EPS z pojedynczym zębnikiem (Single Pinion EPS), czy systemy ze wspomaganiem na listwie zębatej (Rack EPS) dla takich modeli, jak sportowy Ford Mustang czy SUV – Ford F-150. Obecnie Nexteer oferuje elektryczne układy kierownicze dla wszystkich segmentów pojazdów osobowych, od klasy mini, po największe amerykańskie pick-upy (systemy EPS Nexteer znajdują się w dziewięciu na dziesięć najpopularniejszych pick-upów w USA oraz w jednym na cztery europejskich samochodów klasy miejskiej wyposażonych we wspomaganie z układem elektrycznym).
Europejskie zakłady produkcyjne Nexteer, położne w Tychach oraz Gliwicach, wyprodukowały już niemal 20 milionów systemów EPS, m.in. dla takich koncernów, jak BMW, FCA (Fiat Chrysler Automobiles), Ford, General Motors czy PSA Group (Peugeot Citroen). W kwietniu br. roku Nexteer Automotive Poland otworzył nowy zakład produkcyjny oraz Europejskie Centrum Techniczne, w którym niemal 150 inżynierów tworzyć będzie prototypy najnowocześniejszych systemów sterowania pojazdami. W polskich zakładach łącznie pracuje niemal 1500 osób.
O Nexteer Automotive:
Nexteer Automotive (HK:1316) jest globalną firmą produkującą układy kierownicze ze wspomaganiem hydraulicznym
i elektrycznym, kolumny kierownicze oraz produkty do układów jezdnych dla producentów oryginalnych podzespołów. Koncern jest notowany na giełdzie w Hong-Kongu. Dla ponad 50 klientów Nexteer Automotive pracuje sztab 12 000 osób, wykonujących powierzone im zadania w 21 fabrykach, pięciu centrach inżynieryjnych, dziesięciu centrach obsługi klienta oraz trzech centrach testowych położonych w Ameryce Północnej i Południowej, Europie oraz Azji. Wśród klientów Nexteer Automotive znajdują się m.in.: BMW, GM, Fiat, Ford, Toyota, Chrysler, PSA Peugeot Citroen oraz producenci z Indii, Chin oraz Ameryki Południowej. www.nexteer.com
O Nexteer Automotive Poland:
Nexteer Automotive Poland jest polskim oddziałem Nexteer Automotive, globalnej firmy produkującej układy kierownicze ze wspomaganiem hydraulicznym i elektrycznym, kolumny kierownicze oraz produkty do układów jezdnych dla producentów oryginalnych podzespołów. W Polsce znajdują się trzy zakłady Nexteer Automotive: jeden
w Gliwicach (uruchomiony w 2006r.) oraz dwa w Tychach (uruchomione w 1998 oraz 2016r.), zatrudniające łącznie niemal 1500 osób. Obecnie w trakcie roku produkują one ok. trzech milionów układów i kolumn kierowniczych oraz innych podzespołów. Tyskie fabryki Nexteer Automotive są zarazem jednymi z największych zakładów firmy na świecie pod względem zatrudnienia oraz wielkości produkcji. W 2016 roku w Tychach uruchomione zostały także tor testowy oraz europejskie Centrum Techniczne firmy, które tworzyć będzie prototypowe systemy sterowania dla światowych koncernów motoryzacyjnych. www.nexteer.com