• do 2023 r. Grupa Volkswagen wyda blisko 44 miliardy euro na e-mobilność, autonomiczną jazdę, nowe usługi mobilne oraz cyfryzację w samochodach i zakładach • w centrum uwagi jest dalsza poprawa wyników finansowych w celu zabezpieczenia znacznych wydatków koncernu Volkswagen na utrzymanie stabilnej pozycji w przyszłości • Dr Herbert Diess, Prezes Zarządu Volkswagen AG, powiedział – „Jednym z celów strategii Grupy Volkswagen jest przyspieszenie tempa innowacji” • Frank Witter, Członek Zarządu Koncernu ds. Finansów i IT podkreślił – „Trzymamy się celów inwestycyjnych i kosztów, jesteśmy skupieni i zdyscyplinowani, i będziemy konsekwentnie podążać wybraną drogą”. • Rozmowy z Fordem na temat współpracy przemysłowej w segmencie lekkich pojazdów użytkowych postępują pozytywnie – na horyzoncie pojawiły się dodatkowe obszary współpracy |
Poznań, 20 listopada 2018 r. – Grupa Volkswagen zwiększa inwestycje w przyszłość. W ciągu najbliższych pięciu lat, do końca 2023 roku, koncern chce wydać blisko 44 miliardy euro na e-mobilność, autonomiczną jazdę, nowe usługi mobilności oraz cyfryzację w samochodach i zakładach produkcyjnych. To około jedna trzecia wszystkich wydatków zaplanowanych na lata 2019-2023. Prace nad planem inwestycyjnym Grupy Volkswagen w tym okresie zostały zakończone. Został on omówiony i zatwierdzony przez Radę Nadzorczą Volkswagen AG na posiedzeniu, które odbyło się w piątek.
„Jednym z celów strategii Grupy Volkswagen jest przyspieszenie tempa innowacji. Koncentrujemy nasze inwestycje na przyszłych obszarach mobilności i systematycznie wdrażamy naszą strategię” – powiedział dr Herbert Diess, Prezes Zarządu Volkswagen AG. Koncentrujemy się na dalszej poprawie zysków we wszystkich markach i we wszystkich działach Grupy Volkswagen Koncern Volkswagen konsekwentnie pracuje nad zwiększeniem zysków we wszystkich markach i przedsiębiorstwach w celu sfinansowania z własnych środków wyzwań, które czekają w przyszłości. Programy, które mają zabezpieczyć uzgodnione cele zostały opracowane przez poszczególne marki i przedsiębiorstwa. Frank Witter, Członek Zarządu Koncernu ds. Finansów i IT, powiedział – „Trzymamy się celów inwestycyjnych i kosztów, jesteśmy skupieni i zdyscyplinowani, i będziemy konsekwentnie podążać wybraną drogą”. Wskaźniki zarówno wydatków kapitałowych, jak i przeznaczonych na badania oraz rozwój w Dziale Samochodowym Koncernu stale zmniejszą się, aby osiągnąć poziom 6 procent począwszy od 2020 roku. Cel w zakresie przepływów pieniężnych netto, wynoszący – co najmniej – 10 mld EUR do 2020 r., pozostaje aktualny. Kryzys dotyczący silników Diesla wciąż będzie miał jednak wpływ na przychody w latach 2019 i 2020. Wspólne przedsięwzięcia w Chinach nie są konsolidowane i dlatego nie są uwzględnione w planach. Tamtejsze spółki joint venture mają własne fundusze na inwestycje w zakłady i produkty. Przedsięwzięcia partnerskie są kluczowym czynnikiem sukcesu w przyszłości Na piątkowym spotkaniu, oprócz planowania inwestycji, Rada Nadzorcza przeprowadziła również konsultacje na temat kolejnych przełomowych projektów. Postępują rozmowy z Fordem na temat współpracy przemysłowej. Obie firmy bardzo dobrze uzupełniają się pod względem produktów i regionów. Głównym elementem planowanej współpracy są wspólne opracowanie i produkcja gamy lekkich pojazdów użytkowych. Volkswagen liczy na pozytywny efekt, który powinien wynikać z obniżenia kosztów poprzez zwiększenie skali. Ford i Volkswagen pozostaną konkurentami, dlatego współpraca nie obejmuje opracowania wspólnych strategii handlowych, marketingowych ani cenowych. Oprócz opracowania lekkiego samochodu dostawczego pojawiła się szansa na współpracę przy innych projektach. Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. |