Studiując listę kandydatów do tytułu Samochodu Roku 2013 można wyciągnąć interesujące wnioski. Znalazł się na niej np. np. fiat viaggio, którego produkcja ruszyła kilka dni temu w Chinach.
Oznacza to, że – zgodnie z przewidywaniami – w najbliższym czasie samochód trafi również do Europy. Przypominamy, że aby pojazd mógł startować w konkursie Car of the Year producent musi wprowadzić go do oferty na – co najmniej – pięciu europejskich rynkach, a zakładany poziom sprzedaży nie może być niższy niż 5 tysięcy egzemplarzy.
Nie wiadomo, czy Włosi zdecydują się na import z Chin, czy też uruchomią produkcję modelu w jednej z europejskich fabryk. Pewne jest natomiast, że włoscy inżynierowie kończą właśnie prace nad viaggio z nadwoziem typu hatchback.
Nie można wykluczyć, że zbudowany w oparciu o zmodyfikowaną płytę podłogową alfy romeo giulietty, oparty na dodge’u dart, viaggio hatchback zastąpi w ofercie włoskiego producenta model bravo. Od premiery tego ostatniego mija waśnie pięć lat.
INTERIA.PL