Od połowy 2019 roku ulepszony Ford Tourneo Custom wchodzi na rynek z mocniejszymi i oszczędniejszymi 2-litrowymi silnikami wysokoprężnymi EcoBlue, z nowym, innowacyjnym hybrydowym układem napędowym EcoBlue i z zaawansowanymi systemami wspomagania kierowcy, włącznie z aktywnym asystentem parkowania. Pojemny Ford Tourneo Custom zapewnia niższe koszty eksploatacji i wyższą jakość jazdy dzięki większej mocy i hybrydowemu układowi napędowemu.
- Ulepszony silnik wysokoprężny EcoBlue o pojemności 2 litrów oferuje w Fordzie Tourneo Custom oszczędność w zużyciu paliwa nawet do 6%. Wprowadzono także nowy, mocniejszy wariant o mocy 185 KM.
- Pierwszy w segmencie 48-woltowy układ napędowy EcoBlue Hybrid zapewnia dodatkową oszczędność paliwa, szczególnie w jeździe miejskiej z częstym zatrzymywaniem się i ruszaniem.
- Modem pokładowy FordPass Connect zapewnia hotspot Wi-Fi dla maksymalnie 10 urządzeń, zaawansowane systemy wspomagania kierowcy obejmują teraz aktywnego asystenta parkowania i asystenta utrzymania pasa ruchu.
- Tourneo Custom dostępny w wersjach ośmio- lub dziewięciomiejscowej odnotował w ubiegłym roku wzrost sprzedaży o 28 procent.
Zaawansowany 2-litrowy silnik EcoBlue zoptymalizowany tak, by zapewnić nawet 6-procentowy* spadek zużycia paliwa pozwalający na zmniejszenie kosztów eksploatacji, będzie oferowany jako nowy wariant z mocą 185 KM i z momentem obrotowym 415 Nm, zapewniając lepsze osiągi i sprawniejszą jazdę przy przewożeniu do dziewięciu osób wraz z ich bagażem.
Ulepszony Tourneo Custom będzie także pierwszym pojazdem w swojej klasie oferującym 48-woltowy, łagodny system napędu, służący dalszemu zmniejszeniu kosztów paliwa dla właścicieli i operatorów flotowych. Nowy wariant EcoBlue Hybrid zapewnia szacowany na 4% dodatkowy spadek zużycia paliwa, na co wskazuje analiza testów w cyklu WLTP, z jeszcze większymi redukcjami w jeździe miejskiej z częstym zatrzymywaniem się i ruszaniem.
W samochodzie zastosowano też wbudowany modem FordPass Connect, przekształcając Tourneo Custom w hotspot Wi-Fi dla maksymalnie 10 urządzeń, a nowe zaawansowane systemy pomagają kierowcom parkować, holować, zapobiegać kolizjom, a nawet unikać kar za przekroczenie prędkości z większą skutecznością.
„Najnowsza generacja Tourneo Custom okazała się niekwestionowanym sukcesem, zdobywając klientów używających samochodu do tak zróżnicowanych celów, jak usługi przewozowe dla firm, środek transportu dla dużych rodzin, czy weekendowe wyprawy poszukiwaczy przygód.” – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny działu samochodów komercyjnych, Ford of Europe. „Mocniejszy i bardziej wydajny 2-litrowy silnik EcoBlue oraz nowe, ekologiczne opcje hybrydowe EcoBlue jeszcze bardziej obniżą koszty eksploatacji, co czyni Tourneo Custom jeszcze bardziej atrakcyjnym.
Po wprowadzeniu na rynek nowego modelu na początku 2018 roku, dzięki całkowicie nowemu wnętrzu i stylowemu nowemu designowi przedniej części samochodu, Ford sprzedał w ciągu roku 17 100 egzemplarzy Tourneo Custom, co stanowi wzrost o 28 procent w porównaniu z poprzednim rokiem.
Większy wybór w zakresie mocy i kultury pracy
Udoskonalenia zastosowane w nowoczesnym 2-litrowym wysokoprężnym silniku EcoBlue obejmują zmodyfikowaną konstrukcję turbosprężarki o niskiej bezwładności, która pomaga zapewnić skuteczniejsze podwyższanie mocy w szerszym zakresie obrotów. Zwiększenie ciśnienia wtrysku w układzie paliwowym do 2200 barów zapewnia bardziej efektywny przebieg spalania. W celu dalszego obniżenia tarcia współpracujących wewnętrznych elementów silnika, nowe stalowe tłoki mają płaszcze nieco krótsze niż stosowane dotąd tłoki ze stopu aluminium. Pompa oleju o zmiennej wydajności umożliwia ograniczenie strat mocy dzięki dostosowaniu wydajności tłoczonego oleju do rzeczywistego aktualnego zapotrzebowania.
Silnik zapewnia spadek zużycia paliwa nawet do 6%*, szacując w oparciu o wyniki uzyskane według światowej zharmonizowanej procedury testów pojazdów lekkich (WLTP), przy jednoczesnym spełnieniu najnowszych, rygorystycznych norm emisji spalin Euro 6. Oprócz nowego wariantu 185 KM, dostępne są również 2-litrowe silniki EcoBlue o mocach 130 KM i 105 KM.
Nowy układ napędowy EcoBlue Hybrid o napięciu 48 V będzie dostępny w wybranych wariantach samochodu z przekładnią manualną, a jego parametry zostały zoptymalizowane pod kątem obniżenia zużycia paliwa. W tym rozwiązaniu, standardowy alternator został zastąpiony zintegrowanym rozrusznikiem/generatorem (BISG), napędzanym paskiem, który umożliwia magazynowanie energii odzyskiwanej podczas wytracania prędkości, którą następnie można wykorzystywać do ładowania zestawu chłodzonych powietrzem akumulatorów litowo-jonowych o napięciu znamionowym 48 V. BISG działa również jako silnik elektryczny, wykorzystując zmagazynowaną w akumulatorach energię, by zapewnić wspomaganie momentu obrotowego silnika podczas normalnej jazdy i przyspieszenia, a także do napędzania elektrycznego osprzętu pojazdu.
Zaawansowana technika systemu Auto Start-Stop układu napędowego EcoBlue Hybrid działa w większej liczbie sytuacji, w tym podczas postoju pojazdu z załączonym biegiem oraz w czasie jazdy wybiegiem aż do zatrzymania. Kierowca może dostosować prędkość wybiegu, przy której działa funkcja Auto Start-Stop, wybierając 12 km/h, 16 km/h lub 20 km/h.
Wszystkie układy napędowe Tourneo Custom korzystają również z wybieralnego trybu jazdy ECO, by jeszcze skuteczniej ograniczyć zużycie paliwa. Funkcja ta optymalizuje konfigurację i ustawienia pojazdu pod kątem minimalizacji zużycia paliwa.
Techniki łączności i inteligentne rozwiązania
Zastosowanie modemów pokładowych FordPass Connect w standardzie dla 4-calowych i opcjonalnych 8-calowych ekranów dotykowych umożliwia każdemu pasażerowi korzystanie z łączności Wi-Fi, a dostęp do wielu funkcji można uzyskać za pośrednictwem aplikacji mobilnej FordPass, dzięki czemu korzystanie z pojazdu jest łatwiejsze, przyjemniejsze i bardziej produktywne. Dostępny jest między innymi status pojazdu, lokalizacja pojazdu, zdalna blokada i odblokowywanie zamków oraz, w przypadku wariantów z przekładnią automatyczną, zdalny rozruch silnika.
Użytkownikom flotowym lub biznesowym FordPass Connect umożliwi poprawę wykorzystania pojazdów i optymalizację kosztów eksploatacji dzięki takim rozwiązaniom, jak nowe produkty Ford Telematics i Ford Data Services, które zostaną wprowadzone w 2019 roku.
Systemy wspomagania kierowcy oferowane są po raz pierwszy nabywcom modelu Tourneo Custom, a obejmują one:
- System monitorujący martwe pole widzenia kierowcy współpracujący z układem ułatwiającym holowanie przyczepy – poszerza on kontrolowaną strefę, która obejmuje obszar wokół pojazdu oraz przyczepy o długości nawet do 10 metrów.
- Z kolei inteligentny tempomat z ogranicznikiem prędkości łączy funkcję systemu rozpoznawania znaków drogowych z tempomatem adaptacyjnym, dzięki którym kierowca uniknie przekraczania maksymalnej dopuszczalnej prędkości na danym odcinku drogi.
- System utrzymywania w pasie ruchu (Lane-Keeping Aid) monitoruje oznakowanie poziome drogi przed samochodem i aktywnie pomaga kierowcy sprowadzać pojazd na środek pasa ruchu, delikatnie skręcając kierownicę we właściwą stronę.
- System wspomagający parkowanie pomaga wprowadzić samochód na prostopadłe i równoległe miejsce parkingowe, podczas gdy kierowca obsługuje tylko pedał przyspieszenia i hamulca. Układ aktywnego wspomagania hamowania z funkcją wykrywania pieszych korzysta z śledzących przestrzeń przed samochodem kamery i radaru, wykrywających pieszych i samochody na drodze.
- System automatycznie uruchamia hamulce, jeśli wykryje zagrożenie kolizją, a kierowca nie reaguje na ostrzeżenia. Teraz system reaguje na obecność pieszego także w ciemności, gdy znajdzie się on w polu oświetlanym przez reflektory.
Oferując ośmio- lub dziewięcioosobowe konfiguracje foteli, Tourneo Custom pozostaje jedynym pojazdem w swoim segmencie, oferującym sześć pojedynczych foteli z możliwością ustawienia dwóch tylnych rzędów w formacie konferencyjnym. Oferowany jest wybór wersji z krótkim lub długim rozstawem osi, a większy rozstaw osi zapewnia dodatkową przestrzeń bagażową za trzecim rzędem siedzeń.
Ekskluzywne opcje fabryczne obejmują luksusową wersję Titanium X, która oferuje w pełni skórzaną tapicerkę, sterowany głosowo system SYNC 3 z nawigacją i 8-calowym ekranem dotykowym, kamerę cofania oraz reflektory biksenonowe w standardzie. Dla klientów oczekujących szczególnie dynamicznego wyglądu, przewidziano wersję Sport łączącą silnik o mocy 185 KM, pełny pakiet stylizacyjny z dwoma pasami na masce silnika i unikalne 17-calowe obręcze ze stopów lekkich, a także częściowo skórzaną tapicerkę.
*Oficjalne dane homologacyjne dotyczące zużycia paliwa i emisji CO2 zostaną podane przed rozpoczęciem sprzedaży.
Szacowane dane dotyczące zużycia paliwa i emisji CO2:
Deklarowane zużycie paliwa / zużycie energii, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 692/2008 w aktualnym brzmieniu. Informacje dotyczące zużycia paliwa oraz emisji CO2 odnoszą się do danej wersji modelu, a nie do konkretnego egzemplarza. Przyjęta procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów. Należy pamiętać, iż na rzeczywiste zużycie paliwa lub energii elektrycznej, poziom emisji CO2 oraz zasięg w bezemisyjnym trybie jazdy ma również wpływ styl prowadzenia pojazdu oraz szereg innych czynników niezwiązanych z techniką motoryzacyjną. CO2 jest główną przyczyną powstawania efektu cieplarnianego, którego konsekwencją jest zjawisko globalnego ocieplenia klimatu.
Od 1 września 2017, roku niektóre nowe pojazdy otrzymywały homologację typu zgodnie ze zharmonizowaną światową procedurą testową dla lekkich pojazdów (WLTP), zgodnie z ostatnią zmianą (UE) 2017/1151 Jest to nowa, bardziej realistyczna procedura testowa przeznaczona do pomiaru zużycia paliwa i emisji CO2. Od 1 września 2018 roku, WLTP w pełni zastąpił poprzedni cykl testowy NEDC. W okresie przejściowym odchodzenia od pomiarów w cyklu NEDC, zużycie paliwa i emisja CO2 są podawane zarówno w cyklu NEDC, jak i WLTP. Należy pamiętać, że nieuchronnie wystąpią różnice wyników otrzymanych według starej i nowej procedury testowej, zarówno co do zużycia paliwa, jak emisji CO2 ponieważ niektóre elementy testu uległy zmianie. Ten sam samochód może mieć inne zużycie paliwa i emisję mierzone według NEDC oraz WLPT.
Źródło: www.mototarget.pl