Formuła E: Audi z wiatrem w żaglach w drodze do Zurychu

– Daniel Abt i Lucas di Grassi zamierzają w Zurychu kontynuować serię sukcesów
– Pierwszy od 64 lat międzynarodowy wyścig torowy w Szwajcarii
– Mistrz di Grassi: „Chcemy wygrać wszystko, co tylko możliwe”
Neuburg nad Dunajem, 6 czerwca 2018 r. Z sześcioma miejscami na podium w pięciu ostatnich wyścigach Audi Sport ABT Schaeffler powróciło do walki o tytuł mistrzowskiej drużyny Formuły E. W nadchodzącą niedzielę (10 czerwca) zespół Daniela Abta i Lucasa di Grassiego zamierza w Zurychu jeszcze bardziej się postarać.
10 czerwca po raz pierwszy od 1954 roku w Szwajcarii zostanie rozegrany międzynarodowy wyścig torowy. To jedna z najbardziej wyczekiwanych przez fanów i kierowców premiera Formuły E. Seria wyścigowa w pełni elektrycznych samochodów w sportowym stylu zbliża się do prostej wiodącej ku mecie – po gościnnym występie w Zurychu w tym sezonie odbędą się jeszcze tylko dwa wyścigi. W szrankach o prestiżową klasyfikację drużynową walczą: niemiecki zespół Audi Sport ABT Schaeffler, dla którego to pierwszy sezon, w którym startuje jako zespół fabryczny Audi. Po trudnym rozpoczęciu sezonu zespół dobrze ugruntował swoją pozycję i brakują mu tylko 44 punkty do pierwszej lokaty.

„Zdobywszy w ostatnich wyścigach, przede wszystkim w Berlinie, wspaniałe wyniki z wiatrem w żaglach przybyliśmy do Zurychu. Nawet jeśli jest to olbrzymie wyzwanie, to tytuł najlepszej drużyny jest naszym celem” – mówi szef zespołu Allan McNish. Podczas ostatniego wyścigu przed rodzimą publiką w Berlinie jego drużyna dzięki podwójnemu zwycięstwu – zdobyciu pierwszej pozycji startowej i najszybszemu okrążeniu – jako pierwsza w historii serii zdobyła maksymalną liczbę 47 punktów. „Daniel, Lucas i cały zespół są w najlepszej możliwej formie. I dokładnie takiej formy potrzebujemy, jeśli chcemy pod koniec tego sezonu raz jeszcze zawalczyć” – mówi McNish.

Tymczasowa trasa zuryskiego wyścigu E-Prix długości 2,465 km wiedzie po mieście: wzdłuż promenady na jeziorem, potem przez dzielnicę bankową i centrum. Długa prosta z ostrym nawrotem i pięcioma zakrętami pod kątem 90 stopni zapowiada emocjonujący wyścig z licznymi manewrami wyprzedzania. Na odcinku nad zuryskim jeziorem odbędzie się łącznie 39 rund. „Zurych leży nawet jeszcze bliżej od mojej rodzinnej miejscowości Kempten niż Berlin, czyli jest to prawie drugi wyścig na rodzimym torze” – mówi Daniel Abt, który po swym drugim zwycięstwie w tym sezonie ma tylko jeden punkt straty za zawodnikiem zajmującym obecnie trzeci miejsce na podium. „Czuję się w tej chwili po prostu dobrze i w samochodzie, i w zespole. Nie mogę się już doczekać kolejnego wyścigu. Wiemy, na co nas stać, jeśli uda nam się odpowiednio dobrze pojechać.”

Kolega Abta z zespołu Lucas di Grassi ostatnio czterokrotnie z rzędu stawał na podium – taka seria jak dotąd w Formule E nie udała się żadnemu innemu kierowcy. „Na całą drużynę i na naszych fanów dobrze działa fakt, że po trudnej fazie na początku sezonu nareszcie możemy w pełni zabłysnąć naszymi umiejętnościami” – mówi urzędujący czempion. „Startujemy teraz od wyścigu do wyścigu i próbujemy, wygrać wszystko, co wygrać można – jest to bardzo prosta taktyka.”

„Odcinek jest świetny. Ogromne jest też zainteresowanie Formułą E w Szwajcarii” – mówi Nico Müller. Kierowca Audi startujący dotąd w DTM objął niedawno obowiązki kierowcy testującego w zespole Audi Sport ABT Schaeffler i zna nowy odcinek z symulatora. 26-letni Szwajcar jako członek załogi będzie obecny podczas E-Prix.

Dziesiąty wyścig sezonu 2017/2018 mistrzostw FIA Formuły E rozpocznie się w niedzielę, 10 czerwca o godzinie 18:00 czasu miejscowego. W Niemczech kanał Eurosport2 będzie relacjonował zmagania na żywo, a na kanale Eurosport1 po 22-giej godzinie zostanie pokazana powtórka. Na całym świecie blisko 70 stacji transmituje wyścigi Formuły E. Spis stacji jest dostępny online na stronie www.fiaformulae.com.

Liczby, daty, fakty
Data: 10 czerwca 2018
Długość toru: 2,465 km
Zakręty: 11

Grupa AUDI AG, skupiająca marki Audi, Ducati i Lamborghini, jest jednym z najbardziej utytułowanych producentów samochodów i motocykli w segmencie premium. Produkty koncernu obecne są na rynkach ponad stu krajów całego świata, a produkcja odbywa się w 16 fabrykach w 12 państwach. Spółkami należącymi w 100% do Audi AG są: Audi Sport GmbH (Neckarsulm), Automobili Lamborghini S.p.A. (Sant’Agata Bolognese/Włochy) oraz Ducati Motor Holding S.p.A (Bolonia/Włochy).
W roku 2017, Grupa AUDI AG dostarczyła do klientów około 1 mln 878 tys. pojazdów marki Audi, 3815 sportowych samochodów Lamborghini i około 55 900 motocykli marki Ducati. W roku finansowym 2017, AUDI AG osiągnęło przychody w wysokości 60,1 miliarda euro, a zysk operacyjny wyniósł 5 miliardów euro. Obecnie, na całym świecie koncern zatrudnia około 90 tysięcy osób, z czego ponad 60 tysięcy zatrudnionych jest w Niemczech. Audi koncentruje swe działania na nowych produktach i zrównoważonych rozwiązaniach technicznych, ukierunkowanych na przyszłość mobilności.