Od dłuższego czasu Toyota Camry nie jest dostępna na polskim rynku. Mimo to model ten ma nadal swoich wiernych sympatyków. Wielu z nich sprowadza Camry z innych rynków, aby następnie serwisować auto w Toyota Carter.
„Pierwsze modele Camry dotarły do Polski zza naszej zachodniej granicy na początku lat dziewięćdziesiątych. Największą popularność zdobyła sobie w naszym kraju trzecia generacja tego auta o oznaczeniu XV10, produkowana w latach 1992-1996. W połowie lat dziewięćdziesiątych przez trójmiejskie porty przechodziły setki takich aut – mówi Jacek Habryłło z firmy Toyota Carter. „Były one wówczas cenione na równi z BMW i Mercedesem”.
Camry pojawiły się w portach za sprawą słynnego importu samochodów na tak zwane „mienie przesiedleńcze”. Ich popularność była na tyle duża, że importer wprowadził nawet omawiany model do swojej gamy. Camry zniknęła z cenników Toyota Motor Poland zaraz po 2000 roku.
„Od kilku lat zauważamy pewnego rodzaju ciekawostkę. Szósta generacja tego auta (nieobecna na naszym rynku w formie salonowej) staje się coraz częstszym gościem w naszym serwisie. Jest też poszukiwaną pozycją w naszej ofercie samochodów używanych – podkreśla Maja Lesińska z Toyoty Carter. „Z rozmów z klientami wynika, że świadomie sprowadzają ją z USA, płacąc wysokie cła i podatki, gdyż w zamian otrzymują nie tylko komfort, ale także świetny wygląd i dużą satysfakcję z eksploatacji”.
W serwisie firmy Toyota Carter pojawia się obecnie regularnie kilkanaście Camry. Większość to szósta wersja tego samochodu. Jedno takie auto, pochodzące z 2008 roku, znajduje się obecnie w komisie.
Co ciekawe, coraz więcej pytań o części i serwis pada ze strony właścicieli tych samochodów z Obwodu Kaliningradzkiego. Na tamtejszym rynku to bardzo popularny samochód, produkowany od 2011 roku w Rosji. Od ubiegłego roku zakład w Petersburgu pracuje nawet na dwie zmiany.
Źródła, Toyota Carter
IBRM Samar