Mniej napraw a szara strefa. Legalizacja używanych części oryginalnych. Czy Towarzystwa Ubezpieczeniowe zawarły zmowy cenowe? To główne tematy poruszane podczas XI Dyskusyjnego Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych. Forum dedykowane jest dla całej grupy podmiotów z procesu likwidacji szkód komunikacyjnych:
• serwisów mechanicznych i blacharsko–lakierniczych,
• dealerów samochodów,
• rzeczoznawców,
• likwidatorów szkód,
• towarzystw ubezpieczeniowych,
• firm flotowych,
• firm dostarczających części, narzędzia, materiały i oprogramowanie dla serwisów.
W tym roku organizator, Polska Izba Motoryzacji położyła nacisk na problematykę niełatwą, od lat drążącą sektor napraw blacharsko – lakierniczych.
Dlatego podczas tegorocznego spotkania rozmawialiśmy m.in. o:
- Wiodącej firmie, która na zlecenie T.U. poddała się jej działaniom i wprowadziła na rynek tańszego gracza z sektora lakierniczego. W trakcie Forum zostanie podpisana petycja (list otwarty) o wycofanie się z manipulacji cennikami w narzędziach kalkulacyjnych w Polsce.
- Niezależnych serwisach blacharsko-lakierniczych wobec konkurencji ze strony zorganizowanych sieci naprawczych stosujących zaniżoną wartość kalkulacji i wypłat kosztorysowych realizowanych przez TU
- Przejmowaniu (w przypadku szkody) przez firmy ubezpieczeniowe po okresie gwarancji klientów od dealerów i kierowanie do „swoich” serwisów.
- Odpowiemy na pytanie dlaczego klient decyduje się na wypłatę kosztorysową. Przedstawimy analizę średniej szkody.
- Wskażemy na kim faktycznie odbije się wzrost cen OC.
- Patologiach w sprzedaży ubezpieczeń przez T.U., Brokerów, Dealerów, Firmy Leasingowe, Multiagencje.
- Leczeniu poszkodowanych w wypadkach drogowych – kto poniesie faktyczne koszty – warsztat czy T.U.? Ile warsztat jest w stanie przyjąć nowych obciążeń i jakie mogą być tego konsekwencje dla napraw samochodów i bezpieczeństwa uczestników ruchu?
Pełna relacja już wkrótce….