Od wielu lat Kongsberg Automotive Pruszków sukcesywnie wprowadza i realizuje nowatorskie projekty komponentów samochodowych. Wszystkie te udogodnienia powstają z myślą
o użytkownikach aut oraz ich komforcie i bezpieczeństwie.
Podwarszawski zakład słynie z produkcji mat grzewczych, które wykonuje we wszystkich dostępnych
na świecie technologiach. Drugą gamą produktów są systemy masażu produkowanie w zakładzie. Tylko w ubiegłym roku w Pruszkowie, aż 125 tys. foteli samochodowych zostało wyposażonych w tego typu udogodnienia. Dewiza firmy to dbałość o detale, a co a tym idzie – o klientów.
– Jeśli klient zamawia fotel z opcją podgrzewania, a dodatkowo z systemem masażu i funkcją wentylowania, to jesteśmy w stanie takie zamówienie zrealizować. Dostarczamy wówczas zamawiającym wszystkie te produkty, jako osobne elementy – tłumaczy Krzysztof Chmielewski, Process Engineering Manager Kongsberg Automotive Pruszków. – Mata grzewcza jest bardzo cienka, a nasz 12-punktowy masaż pracuje na wysokość kilku centymetrów, dając niepowtarzalne odczucie komfortu.
Dzięki innowacyjnej metodzie szycia, matę grzewczą można umieścić praktycznie w każdym miejscu
w samochodzie, tj. w fotelu, tzw. podłokietniku kapitańskim, półeczce czy nawet dywaniku. Kongsberg Automotive Pruszków gwarantuje jakość swoich produktów. Jednakże każdy z użytkowników aut, wzbogaconych o takie wyposażenie, musi pamiętać, że narażone są one na duże obciążenia,
a ich uszkodzenie może skończyć się nawet utratą funkcji grzewczej.
Oto kilka naszych podpowiedzi, jak uniknąć wypaczeń drutu i zapewnić sobie ciepłą oraz komfortową podróż w drodze, na chociażby, tak długo wyczekiwane ferie zimowe:
- Dla naszego fotela samochodowego krytyczne są przede wszystkim podstawowe czynności – wsiadanie i wysiadanie z auta!
- Telefon komórkowy pozostawiony w tylnej kieszeni spodni – tak małe urządzenie może wyrządzić
tak wielką szkodę. Siadając w fotelu, mata grzewcza punktowo poddawana jest działaniu bardzo dużej siły, ponieważ ciężar całego ciała skupia się wówczas tylko w tym miejscu;
- Torebka damska… – i nie chodzi wcale o jej ciężar czy wielkość, a samą czynność poszukiwania lub przeszukiwania jej, zwłaszcza gdy umieszczona została na tylnym siedzeniu auta. Kobiety-kierowcy najczęściej wówczas przyklękują jednym kolanem i to kolejny punkt, gdzie zgromadzona jest cała masa pasażera, co uszkadza wnętrze fotela.
Metoda szycia w zakładzie Kongsberg Automotive Pruszków, to innowacyjne rozwiązanie, ze względu na sposób montażu zaizolowanego już drutu grzewczego – przy pomocy specjalnie zaprojektowanych maszyn, przewody przyszywa się bardzo skrupulatnie do jednej warstwy podkładu, tak, aby były zamocowane w konkretnym miejscu i nie odkształcały się. Wcześniejszą wiodącą technologią Kongsberg Automotive Pruszków była metoda sinus, w której drut grzewczy, złożony ze 100 żył, układany był w kształcie sinusoidy pomiędzy dwoma podkładami filcu, bądź gąbki.
***
Kongsberg Automotive to norweski holding, działający w branży motoryzacyjnej od ponad 50 lat. Produkuje
się tu, m.in. maty grzewcze, systemy wentylowania foteli samochodowych, regulacji podparcia lędźwiowego,
a także masażu, które są montowane w większości pojazdów na świecie, takich marek jak: Volvo, BMW, Daimler, Jaguar, Land Rover, Volkswagen, Audi, Porche, Ferrari, GM, Renault, Citroen, Peugeot, FIAT, Toyota, Maserati
czy Bentley.
W Polsce Kongsberg Automotive działa już od 15 lat w Pruszkowie i zatrudnia obecnie ponad 1000 pracowników. W swojej produkcji firma wykorzystuje najnowsze technologie, stąd część linii produkcyjnych jest wyposażona
w roboty. Kongsberg Automotive jest zakładem wyjątkowym pod względem innowacyjności i wyróżnia
się na tle innych produkcji w naszym kraju.