Uniwheels: kolejne inwestycje w Stalowej Woli

Niemiecki producent felg aluminiowych – Uniwheels – planuje rozwijać swoją działalność w Polsce, poprzez rozbudowę mocy produkcyjnych polskich zakładów o ok. 2 mln felg rocznie.

Grupa Uniwheels jest znanym producentem felg aluminiowych na europejskim rynku akcesoriów (marki: ATS, RIAL, ALUTEC i ANZIO) oraz jednym z największych w Europie dostawców felg dla producentów aut. Grupa posiada trzy zakłady produkcyjne, w tym dwa w Polsce (oba w Stalowej Woli) oraz zakład w Niemczech (w Werdohl).

Dwa istniejące zakłady w Stalowej Woli wyprodukowały w ub.roku ponad 6 mln felg. Ok. 75% produkcji z polskich zakładów zostało dostarczonych przez Grupę do producentów samochodów, takich jak: Audi, BMW/MINI, Mercedes, Jaguar/Land Rover, PSA i Volvo na tzw. pierwszy montaż (jako OEM – Original Equipment Manufacturer). Pozostała część produkcji przeznaczona została na detaliczny rynek akcesoryjny – felgi sprzedawane są na tym rynku pod znanymi globalnymi markami ATS, RIAL, ALUTEC i ANZIO.

– W odpowiedzi na sprzyjające warunki rynkowe i corocznie zwiększający się popyt od naszych klientów, zarówno istniejących jak i nowych, pozyskanych w procesie stałego powiększania naszej bazy klientów, Uniwheels zamierza rozwinąć swoją działalność w Polsce i zwiększyć tu w najbliższej przyszłości swoje moce produkcyjne, mówi Ralf Schmid, prezes Uniwheels AG.

Pierwszym etapem inwestycji będzie budowa kilku nowych budynków oraz montaż dodatkowej, w pełni zautomatyzowanej linii do malowania, która będzie wspierać już istniejące linie produkcyjne.

Kolejne etapy inwestycji składają się z budowy nowej odlewni, wraz z wyposażeniem w nowe maszyny odlewnicze, piece do topienia oraz zautomatyzowane maszyny, wspierające proces produkcyjny. W pierwszej fazie moce produkcyjne w Polsce zostaną zwiększone do 1,2 mln felg rocznie do końca 2016 r., a osiągnięcie docelowych nowych mocy ok. 2 mln szt. felg rocznie planowane jest w 2018 r.

– Korzyścią z nowej linii do malowania, oprócz zwiększenia łącznych mocy produkcyjnych, będzie zwiększona elastyczność całego procesu produkcyjnego, zwłaszcza na etapie pokrywania felg srebrną lub bezbarwną powłoką, a także pozwoli na produkcję felg o dużych wymiarach, aż do średnicy 24 cali, mówi Ralf Schmid.

Budowa nowej fabryki ma rozpocząć się w roku 2016, aby docelowe moce produkcyjne uzyskać w rokuj 2018.

źródło: Uniwheels

AUTOR:  WNP.PL (AG)