Emisje CO2 w samochodach: Rada Unii Europejskiej ostatecznie zgadza się na dodatkową elastyczność dla producentów samochodów

Rada przyjęła 27.05.2025r. ukierunkowaną nowelizację rozporządzenia o normach emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych i dostawczych, która ma zapewnić producentom samochodów elastyczność niezbędną do osiągnięcia celów w zakresie emisji na 2025 r. Jest to ostatni krok w procesie podejmowania decyzji.

Zmienione rozporządzenie przewiduje, że zgodność producentów samochodów z docelowymi indywidualnymi poziomami emisji w odniesieniu do trzech lat 2025, 2026 i 2027 będzie oceniana na podstawie średniej wyników każdego producenta w ciągu tych trzech lat, a nie co roku.

Po zatwierdzeniu przez Radę zmieniony akt został przyjęty. Rozporządzenie wejdzie w życie 20 dni po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym.

Celowa nowelizacja rozporządzenia w sprawie norm emisji CO2 jest jedną z inicjatyw zapowiedzianych w Planie Działań Przemysłowych dla Europejskiego Sektora Motoryzacyjnego, który został przedstawiony 5 marca 2025 r. W tym kontekście Komisja podkreśliła, że przyjęcie wniosku ma na celu zapewnienie producentom samochodów pewności co do celu na 2025 r.

Więcej na stronie Rady Unii Europejskiej.

Źródło: Rada UE