XI Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych zakończone

Mniej napraw a szara strefa. Legalizacja używanych części oryginalnych. Czy Towarzystwa Ubezpieczeniowe zawarły zmowy cenowe? To główne tematy poruszane podczas XI Dyskusyjnego Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych. Forum dedykowane jest dla całej grupy podmiotów z procesu likwidacji szkód komunikacyjnych:
•     serwisów mechanicznych i blacharsko–lakierniczych,
•    dealerów samochodów,
•    rzeczoznawców,
•    likwidatorów szkód,
•    towarzystw ubezpieczeniowych,
•    firm flotowych,
•    firm dostarczających części, narzędzia, materiały i oprogramowanie dla serwisów.

W tym roku organizator, Polska Izba Motoryzacji położyła nacisk na problematykę niełatwą, od lat drążącą sektor napraw blacharsko – lakierniczych.

Dlatego podczas tegorocznego spotkania rozmawialiśmy m.in. o:

  • Wiodącej firmie, która na zlecenie T.U. poddała się jej działaniom i wprowadziła na rynek tańszego gracza z sektora lakierniczego. W trakcie Forum zostanie podpisana petycja (list otwarty) o wycofanie się z manipulacji  cennikami w narzędziach kalkulacyjnych w Polsce.
  • Niezależnych serwisach blacharsko-lakierniczych wobec  konkurencji ze strony zorganizowanych sieci naprawczych stosujących zaniżoną wartość kalkulacji i wypłat kosztorysowych realizowanych przez TU
  • Przejmowaniu (w przypadku szkody) przez firmy ubezpieczeniowe po okresie gwarancji klientów od dealerów i kierowanie do „swoich” serwisów.
  • Odpowiemy na pytanie dlaczego klient decyduje się na wypłatę kosztorysową. Przedstawimy analizę średniej szkody.
  • Wskażemy na kim faktycznie odbije się wzrost cen OC.
  • Patologiach w sprzedaży ubezpieczeń przez T.U., Brokerów, Dealerów, Firmy Leasingowe, Multiagencje.
  • Leczeniu poszkodowanych w wypadkach drogowych – kto poniesie faktyczne koszty – warsztat czy T.U.? Ile warsztat jest w stanie przyjąć nowych obciążeń i jakie mogą być tego konsekwencje dla napraw samochodów i bezpieczeństwa uczestników ruchu?

Pełna relacja już wkrótce….