RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_USER_AGENT} (bingbot) [NC]
RewriteRule (.*) - [F,L]
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
{"id":62772,"date":"2025-02-03T09:08:02","date_gmt":"2025-02-03T08:08:02","guid":{"rendered":"https:\/\/pim.pl\/?p=62772"},"modified":"2025-02-03T09:08:03","modified_gmt":"2025-02-03T08:08:03","slug":"na-co-dziala-ten-silnik-spalinowy-to-rewolucja-wczesniej-nikt-nie-uzyl-takiego-paliwa","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/pim.pl\/na-co-dziala-ten-silnik-spalinowy-to-rewolucja-wczesniej-nikt-nie-uzyl-takiego-paliwa\/","title":{"rendered":"Na co dzia\u0142a ten silnik spalinowy? To rewolucja. Wcze\u015bniej nikt nie u\u017cy\u0142 takiego paliwa"},"content":{"rendered":"\n
Silnik na paliwa kopalne? Nie ma szans. Mo\u017ce zatem spalin\u00f3wka zasilana wodorem? Te\u017c pud\u0142o. Korea\u0144czycy stworzyli 2-litrowy motor, kt\u00f3ry jest nap\u0119dzany amoniakiem. Niskoemisyjnym amoniakiem, warto doda\u0107. Czy tak wygl\u0105da przysz\u0142o\u015b\u0107 motoryzacji?<\/p>\n
Producenci motoryzacyjni nie chc\u0105 si\u0119 rozsta\u0107 z silnikami spalinowymi. W\u0142a\u015bnie dlatego\u00a0Toyota\u00a0od lat nie tylko inwestuje w\u00a0hybrydy. Pracuje te\u017c nad motorami, kt\u00f3re w spalaj\u0105 zamiast\u00a0benzyny\u00a0wod\u00f3r. Ta technologia ma jednak szereg wad. Korea\u0144ski wynalazek z kolei jest ich pozbawiony.<\/p>\n
Korea\u0144czycy opracowali bezpo\u015bredni wtrysk amoniaku do komory spalania<\/strong><\/p>\n Nowa technologia \u2013 jak donosi\u00a0Chip\u00a0\u2013 zosta\u0142a opracowana przez naukowc\u00f3w z Korea\u0144skiego Instytutu Maszyn i Materia\u0142\u00f3w (KIMM) w porozumieniu z\u00a0in\u017cynierami Kii i Hyundaia. Jej zasada dzia\u0142ania jest prosta. Do komory spalania 2-litrowego silnika bezpo\u015brednio trafia ciek\u0142y amoniak pod wysokim ci\u015bnieniem.<\/p>\n Takie rozwi\u0105zanie przynosi trzy pot\u0119\u017cne zalety. Po pierwsze ciek\u0142y amoniak, w przeciwie\u0144stwie do takiego dostarczonego w stanie gazowym, nie powoduje nier\u00f3wnej pracy silnika. Po drugie spalanie tego „paliwa” jest niskoemisyjne, a do tego m\u00f3wimy o paliwie odnawialnym. Naprawd\u0119 \u0142atwo si\u0119 je pozyskuje i do tego nie jest tak trudne w przechowywaniu, jak chocia\u017cby wod\u00f3r. Po trzecie ciek\u0142y amoniak pozwala silnikowi na osi\u0105gni\u0119cie dobrych parametr\u00f3w. Nie wymaga stosowania uzdatniaczy.<\/p>\n