RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_USER_AGENT} (bingbot) [NC]
RewriteRule (.*) - [F,L]
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
{"id":59969,"date":"2024-05-06T09:00:56","date_gmt":"2024-05-06T07:00:56","guid":{"rendered":"https:\/\/pim.pl\/?p=59969"},"modified":"2024-05-06T09:00:57","modified_gmt":"2024-05-06T07:00:57","slug":"polska-branza-motoryzacyjna-bedzie-sie-coraz-bardziej-automatyzowac","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/pim.pl\/polska-branza-motoryzacyjna-bedzie-sie-coraz-bardziej-automatyzowac\/","title":{"rendered":"Polska bran\u017ca motoryzacyjna b\u0119dzie si\u0119 coraz bardziej automatyzowa\u0107"},"content":{"rendered":"\n
Polska przesta\u0142a ju\u017c by\u0107 krajem niskich koszt\u00f3w operacyjnych. W utrzymaniu pozycji naszego sektora motoryzacyjnego jako jednego z najwi\u0119kszych w Europie dostawc\u00f3w cz\u0119\u015bci i komponent\u00f3w ma pom\u00f3c automatyzacja – wynika z raportu ABB.<\/p>\n
Ponad po\u0142owa europejskich producent\u00f3w wskazuje na koszty energii jako na g\u0142\u00f3wn\u0105 przeszkod\u0119 w prowadzeniu i rozwijaniu dzia\u0142alno\u015bci. Problem ten w mniejszym stopniu dotyczy przedsi\u0119biorstw z Azji (38 proc.) czy z Ameryki P\u00f3\u0142nocnej (29 proc.) \u2013 wynika z danych opublikowanych w raporcie ABB „Automotive Manufacturing Outlook Survey 2023”.<\/p>\n
Jak wskazali autorzy raportu, 2\/3 ankietowanych firm z ca\u0142ego \u015bwiata spodziewa si\u0119 zmian przede wszystkim w obszarach oprogramowania, cyfryzacji i zarz\u0105dzania danymi. Ponad po\u0142owa uwa\u017ca te\u017c, \u017ce do istotnych zmian dojdzie w automatyzacji i robotyce. Podobny odsetek przewiduje rewolucj\u0119 w tzw. produkcji modularnej oraz elastycznej, kt\u00f3re umo\u017cliwiaj\u0105 szybsze wprowadzanie modyfikacji w procesach i skuteczniejsz\u0105 adaptacj\u0119 do zmieniaj\u0105cych si\u0119 technologii i oczekiwa\u0144 rynkowych.<\/p>\n
Na tle globalnych danych wida\u0107 r\u00f3wnie\u017c zmieniaj\u0105c\u0105 si\u0119 pozycj\u0119 Polski w bran\u017cy motoryzacyjnej. Jak podkre\u015bli\u0142 Grzegorz Lefler z ABB,\u00a0Polska jest ju\u017c postrzegana jako kraj nie niskich, lecz \u015brednich koszt\u00f3w operacyjnych.<\/strong>\u00a0„Mimo to b\u0119dziemy utrzymywa\u0107 nasz\u0105 pozycj\u0119 na europejskim rynku dzi\u0119ki dost\u0119pno\u015bci wykwalifikowanej kadry, rosn\u0105cemu poziomowi automatyzacji, stabilnej sytuacji polityczno-ekonomicznej, obecno\u015bci w organizacjach mi\u0119dzynarodowych, co wi\u0105\u017ce si\u0119 ze spe\u0142nianiem wy\u015brubowanych standard\u00f3w produkcji, a tak\u017ce geograficznej blisko\u015b\u0107 wa\u017cnych rynk\u00f3w zachodnich” \u2013 doda\u0142.<\/p>\n Wed\u0142ug ekspert\u00f3w ABB, mimo problem\u00f3w polskich fabryk Volvo, Scanii oraz Fiata,\u00a0nasz sektor motoryzacyjny ma utrzyma\u0107 swoj\u0105 siln\u0105 pozycj\u0119 w Europie dzi\u0119ki zmianie profilu w kierunku elektromobilno\u015bci.\u00a0<\/strong>W Polsce powstaj\u0105 kolejne zak\u0142ady podzespo\u0142\u00f3w dla producent\u00f3w samochod\u00f3w elektrycznych. Lokalizacji na swoje europejskie fabryki „elektryk\u00f3w” wci\u0105\u017c szukaj\u0105 Chi\u0144czycy.<\/p>\n Nowe zak\u0142ady na polskim rynku automotive b\u0119d\u0105 w znacznym stopniu zautomatyzowane. Jak wskazuj\u0105 autorzy raportu,\u00a0przyk\u0142adem jest budowana w Pruszkowie fabryka baterii, w kt\u00f3rej automatyzacja ma zwi\u0119kszy\u0107 zar\u00f3wno wydajno\u015b\u0107 jak i jako\u015b\u0107 produkcji.<\/strong><\/p>\n Wed\u0142ug ABB,\u00a0coraz wi\u0119ksz\u0105 rol\u0119 w bran\u017cy b\u0119d\u0105 odgrywa\u0107 roboty wsp\u00f3\u0142pracuj\u0105ce\u00a0<\/strong>\u2013 zaprojektowane do pracy rami\u0119 w rami\u0119 z lud\u017ami we wsp\u00f3lnym \u015brodowisku roboczym, bez potrzeby u\u017cycia zabezpiecze\u0144 takich jak klatki. Takie urz\u0105dzenia s\u0105 \u0142atwe w programowaniu i mog\u0105 by\u0107 szybko przystosowywane do r\u00f3\u017cnych zada\u0144, co ma istotne znaczenie w produkcji cz\u0119\u015bci samochodowych. Ich rosn\u0105ca popularno\u015b\u0107 jest przejawem szerszego trendu w przemy\u015ble, a mianowicie odej\u015bcia od tzw. hard automation. Poj\u0119cie to odnosi si\u0119 do sztywno skonfigurowanych system\u00f3w automatyzacji, kt\u00f3rych rekonfiguracja jest trudna i kosztowna. Odej\u015bcie od tego typu rozwi\u0105za\u0144 na rzecz bardziej elastycznych i modu\u0142owych form produkcji jest odpowiedzi\u0105 na potrzeb\u0119 szybkiego dostosowania linii produkcyjnych do wymaga\u0144 rynkowych.<\/p>\n „Roboty i automaty produkcyjne mog\u0105 wykonywa\u0107 wiele rutynowych lub niebezpiecznych zada\u0144, co pozwala firmom utrzyma\u0107 ci\u0105g\u0142o\u015b\u0107 produkcji, a pracownikom skupi\u0107 si\u0119 na bardziej skomplikowanych i warto\u015bciowych procesach” \u2013 zauwa\u017cy\u0142 Grzegorz Lefler. Wed\u0142ug eksperta ABB inwestycje w roboty przemys\u0142owe zwracaj\u0105 si\u0119 zazwyczaj w ci\u0105gu 1,5 do 2 lat. Urz\u0105dzenia te zwi\u0119kszaj\u0105 wydajno\u015b\u0107 produkcji, pomagaj\u0105 szybko zmieni\u0107 jej profil, obni\u017caj\u0105 koszty pracy oraz minimalizuj\u0105 ilo\u015b\u0107 odpad\u00f3w i ograniczaj\u0105 ryzyko b\u0142\u0119d\u00f3w produkcyjnych, co dla sektora motoryzacyjnego stanowi kluczowe czynniki.<\/p>\n Jak wynika z raportu, zdecydowana wi\u0119kszo\u015b\u0107 respondent\u00f3w wskaza\u0142a na automatyzacj\u0119 i robotyzacj\u0119 jako g\u0142\u00f3wne czynniki zmieniaj\u0105ce bran\u017c\u0119 motoryzacyjn\u0105 przez najbli\u017csze 5 lat. Jak podkre\u015blili autorzy, trend ten widoczny b\u0119dzie r\u00f3wnie\u017c w Polsce. (PAP)<\/p>\n \u0179r\u00f3d\u0142o: www.bankier.pl<\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":" Polska przesta\u0142a ju\u017c by\u0107 krajem niskich koszt\u00f3w operacyjnych. W utrzymaniu pozycji naszego sektora motoryzacyjnego jako jednego z najwi\u0119kszych w Europie dostawc\u00f3w cz\u0119\u015bci i komponent\u00f3w ma pom\u00f3c automatyzacja – wynika z raportu ABB. Ponad po\u0142owa europejskich producent\u00f3w wskazuje na koszty energii jako na g\u0142\u00f3wn\u0105 przeszkod\u0119 w prowadzeniu i rozwijaniu dzia\u0142alno\u015bci. Problem ten w mniejszym stopniu dotyczy […]<\/p>\n","protected":false},"author":7,"featured_media":59970,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_acf_changed":false,"footnotes":""},"categories":[3],"tags":[],"class_list":["post-59969","post","type-post","status-publish","format-standard","has-post-thumbnail","hentry","category-automotive"],"acf":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/59969","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/7"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=59969"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/59969\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":59971,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/59969\/revisions\/59971"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/59970"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=59969"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=59969"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=59969"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}