RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_USER_AGENT} (bingbot) [NC]
RewriteRule (.*) - [F,L]
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
{"id":56982,"date":"2023-04-13T08:01:08","date_gmt":"2023-04-13T06:01:08","guid":{"rendered":"https:\/\/pim.pl\/?p=56982"},"modified":"2023-04-13T08:01:09","modified_gmt":"2023-04-13T06:01:09","slug":"toyota-wraz-z-partnerami-przyspiesza-rozwoj-technologii-biopaliw-neutralnych-klimatycznie","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/pim.pl\/toyota-wraz-z-partnerami-przyspiesza-rozwoj-technologii-biopaliw-neutralnych-klimatycznie\/","title":{"rendered":"Toyota wraz z partnerami przyspiesza rozw\u00f3j technologii biopaliw neutralnych klimatycznie"},"content":{"rendered":"\n
Stowarzyszenie Research Association of Biomass Innovation for Next Generation Automobile Fuels powsta\u0142o w 2022 roku z inicjatywy Toyoty i japo\u0144skiego koncernu energetycznego ENEOS. Jego zadaniem jest opracowanie nowych metod produkcji biopaliwa z biomasy w taki spos\u00f3b, aby cyrkulacja wodoru, tlenu i CO2 by\u0142a jak najkorzystniejsza dla klimatu i \u015brodowiska. Teraz do organizacji do\u0142\u0105cza Mazda. Pi\u0119\u0107 japo\u0144skich marek motoryzacyjnych nale\u017c\u0105cych do stowarzyszenia odpowiadaj\u0105 za po\u0142ow\u0119 rynku pojazd\u00f3w osobowych i komercyjnych w Japonii.<\/strong><\/p>\n Szeroki wyb\u00f3r technologii przyspieszy neutralno\u015b\u0107 w\u0119glow\u0105 transportu<\/strong><\/p>\n Bioetanol to kolejna technologia dekarbonizacji transportu, kt\u00f3r\u0105 Toyota bierze pod uwag\u0119 w ramach strategii oferowania wielu r\u00f3\u017cnych nisko- i bezemisyjnych nap\u0119d\u00f3w, dostosowanych do specyfiki lokalnych rynk\u00f3w i potrzeb klient\u00f3w. Firma oferuje obecnie szerok\u0105 gam\u0119 samochod\u00f3w opart\u0105 na wszystkich rodzajach zelektryfikowanych nap\u0119d\u00f3w \u2013 hybrydy, hybrydy plug-in oraz auta elektryczne na wod\u00f3r i na baterie. Jednocze\u015bnie Toyota prowadzi prace rozwojowe nad wodorowym silnikiem spalinowym oraz stopniowo wprowadza na rynek auta na paliwa syntetyczne.<\/p>\n Japo\u0144scy producenci aut testuj\u0105 nowe metody dekarbonizacji<\/strong><\/p>\n Bioetanol to odnawialne paliwo, kt\u00f3re mo\u017ce by\u0107 dystrybuowane w ramach istniej\u0105cej infrastruktury, na zwyk\u0142ych stacjach benzynowych, a przystosowanie do niego silnik\u00f3w spalinowych nie wymaga du\u017cych inwestycji. Dlatego Toyota wraz z japo\u0144skim koncernem energetycznym ENEOS Corporation i nale\u017c\u0105cymi do Toyota Group firmami Suzuki, Subaru, Daihatsu i Toyota Tsusho za\u0142o\u017cy\u0142a 1 lipca 2022 roku nowy o\u015brodek badawczo-rozwojowy Research Association of Biomass Innovation for Next Generation Automobile Fuels. Teraz do stowarzyszenia do\u0142\u0105cza Mazda, kt\u00f3ra ma du\u017ce do\u015bwiadczenie w technologiach paliw neutralnych pod wzgl\u0119dem emisji dwutlenku w\u0119gla i dostosowanych do nich nap\u0119d\u00f3w. Pi\u0119\u0107 marek motoryzacyjnych zaanga\u017cowanych w t\u0119 inicjatyw\u0119 mie\u015bci si\u0119 w gronie siedmiu najpopularniejszych marek w\u015br\u00f3d Japo\u0144czyk\u00f3w, a ich \u0142\u0105czny udzia\u0142 w japo\u0144skim rynku przekracza 60%.<\/p>\n Produkcja paliwa w obiegu zamkni\u0119tym<\/strong><\/p>\n G\u0142\u00f3wnym zadaniem stowarzyszenia jest opracowanie nowej technologii produkcji bioetanolu, kt\u00f3ra zapewni pojazdom spalinowym neutralno\u015b\u0107 w\u0119glow\u0105 i nie b\u0119dzie konkurowa\u0142a z produkcj\u0105 \u017cywno\u015bci. Jedn\u0105 z metod b\u0119dzie wykorzystanie dwutlenku w\u0119gla powstaj\u0105cego przy produkcji bioetanolu do wytwarzania paliwa syntetycznego. Drug\u0105 u\u017cycie do produkcji biopaliwa tlenu uwalnianego przy generowaniu wodoru w elektrolizie wody. Ca\u0142y system powinien tworzy\u0107 obieg zamkni\u0119ty zasilany energi\u0105 odnawialn\u0105. Naukowcy zajm\u0105 si\u0119 r\u00f3wnie\u017c dostosowaniem silnik\u00f3w do biopaliwa i opracowaniem algorytm\u00f3w obliczaj\u0105cych zapotrzebowanie na surowiec ro\u015blinny, kt\u00f3re u\u0142atwi\u0105 planowanie upraw.<\/p>\n Siedziba organizacji mie\u015bci si\u0119 w Okuma West Industrial Park w prefekturze Fukushima, gdzie w najbli\u017cszym czasie zostanie uruchomione laboratorium badawcze. Organizacja zaprojektuje, zainstaluje i uruchomi prototypowe linie produkcyjne, a po fazie test\u00f3w przygotuje now\u0105 technologi\u0119 do wdro\u017cenia na skal\u0119 przemys\u0142ow\u0105.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":" Stowarzyszenie Research Association of Biomass Innovation for Next Generation Automobile Fuels powsta\u0142o w 2022 roku z inicjatywy Toyoty i japo\u0144skiego koncernu energetycznego ENEOS. Jego zadaniem jest opracowanie nowych metod produkcji biopaliwa z biomasy w taki spos\u00f3b, aby cyrkulacja wodoru, tlenu i CO2 by\u0142a jak najkorzystniejsza dla klimatu i \u015brodowiska. Teraz do organizacji do\u0142\u0105cza Mazda. Pi\u0119\u0107 […]<\/p>\n","protected":false},"author":6,"featured_media":56385,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_acf_changed":false,"footnotes":""},"categories":[3],"tags":[],"class_list":["post-56982","post","type-post","status-publish","format-standard","has-post-thumbnail","hentry","category-automotive"],"acf":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/56982","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/6"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=56982"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/56982\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":56983,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/56982\/revisions\/56983"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/56385"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=56982"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=56982"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=56982"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}