RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_USER_AGENT} (bingbot) [NC]
RewriteRule (.*) - [F,L]
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
{"id":40771,"date":"2018-10-26T08:52:16","date_gmt":"2018-10-26T06:52:16","guid":{"rendered":"http:\/\/pim.pl\/?p=40771"},"modified":"2018-10-26T08:52:16","modified_gmt":"2018-10-26T06:52:16","slug":"1-3-polskich-kierowcow-nie-wymienia-opon-przez-caly-rok-to-duze-zagrozenie-dla-bezpieczenstwa-na-drodze","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/pim.pl\/1-3-polskich-kierowcow-nie-wymienia-opon-przez-caly-rok-to-duze-zagrozenie-dla-bezpieczenstwa-na-drodze\/","title":{"rendered":"1\/3 polskich kierowc\u00f3w nie wymienia opon przez ca\u0142y rok. To du\u017ce zagro\u017cenie dla bezpiecze\u0144stwa na drodze"},"content":{"rendered":"
<\/td>\n | <\/td>\n<\/tr>\n<\/tbody>\n<\/table>\n<\/div>\n<\/div>\n \n Mniej wi\u0119cej jedna trzecia kierowc\u00f3w je\u017adzi przez\u00a0ca\u0142y rok na zimowych lub letnich oponach. Mimo \u017ce wi\u0119kszo\u015b\u0107 w\u0142a\u015bcicieli aut deklaruje, \u017ce sezonowa wymiana powinna by\u0107 obowi\u0105zkowa. Jazda na niew\u0142a\u015bciwym ogumieniu stanowi du\u017ce zagro\u017cenie dla\u00a0bezpiecze\u0144stwa. W przypadku opon, kt\u00f3re obracaj\u0105 si\u0119 z\u00a0pr\u0119dko\u015bci\u0105 ponad tysi\u0105c razy na minut\u0119, nie\u00a0ma du\u017cego marginesu bezpiecze\u0144stwa, kt\u00f3ry pozwala\u0142by je\u017adzi\u0107 na zu\u017cytym ogumieniu, kupionym z\u00a0drugiej r\u0119ki lub z\u00a0niesprawdzonego \u017ar\u00f3d\u0142a.<\/strong><\/p>\n \u2013 Polacy s\u0105 podzieleni w\u00a0kwestii \u015bwiadomo\u015bci kierowc\u00f3w dotycz\u0105cej konieczno\u015bci wymiany opon z\u00a0letnich na zimowe i\u00a0odwrotnie. Co innego deklaruj\u0105 w\u00a0badaniach, a co innego wida\u0107 w\u00a0warsztatach. Zim\u0105 mo\u017cna zaobserwowa\u0107, \u017ce 1\/3 samochod\u00f3w je\u017adzi wci\u0105\u017c na letnich oponach. Wiosn\u0105 jest jeszcze gorzej \u2013 wielu kierowc\u00f3w nadal je\u017adzi na oponach zimowych przy temperaturach powy\u017cej 20 st. C \u2013<\/em>\u00a0m\u00f3wi agencji informacyjnej Newseria Biznes Piotr Sarnecki, dyrektor generalny Polskiego Zwi\u0105zku Przemys\u0142u Oponiarskiego.<\/p>\n Sezonowa wymiana opon przede wszystkim wp\u0142ywa na bezpiecze\u0144stwo na drodze. Zim\u00f3wki, na kt\u00f3rych powinno si\u0119 je\u017adzi\u0107, gdy temperatura spada poni\u017cej 7 st. C, zapewniaj\u0105 optymaln\u0105 przyczepno\u015b\u0107 przy pokonywaniu go\u0142oledzi, \u015bniegu i\u00a0roztop\u00f3w. Samoch\u00f3d poruszaj\u0105cy si\u0119 na zimowych oponach ma kr\u00f3tsz\u0105 drog\u0119 hamowania ni\u017c ten, kt\u00f3ry wci\u0105\u017c je\u017adzi na letnich oponach. To dlatego, \u017ce zim\u00f3wki \u2013 oznaczone symbolem p\u0142atka \u015bniegu na tle g\u00f3ry \u2013 s\u0105 zbudowane ze specjalnej mieszanki, kt\u00f3ra zawiera wi\u0119cej naturalnej gumy i\u00a0krzemionki. Dzi\u0119ki temu s\u0105 bardziej mi\u0119kkie, elastyczne i\u00a0nie twardniej\u0105, kiedy temperatura spada poni\u017cej kilku stopni Celsjusza. R\u00f3\u017cni\u0105 si\u0119 tak\u017ce budow\u0105 \u2013 opony zimowe maj\u0105 specjaln\u0105 rze\u017ab\u0119 bie\u017cnika i\u00a0g\u0119sto umieszczone naci\u0119cia, tzw. lamele, kt\u00f3re zapewniaj\u0105 lepsz\u0105 przyczepno\u015b\u0107 na \u015bliskiej, o\u015bnie\u017conej nawierzchni.<\/p>\n \u2013\u00a0Brak zimowych opon\u00a0przy obni\u017conej temperaturze zagra\u017ca bezpiecze\u0144stwu naszemu oraz\u00a0innych kierowc\u00f3w\u00a0i pieszych.\u00a0Mimo \u0142agodniejszych zim zalecamy wymian\u0119 opon na zimowe, poniewa\u017c jest to niezb\u0119dne dla\u00a0bezpiecze\u0144stwa\u00a0i\u00a0komfortu jazdy.\u00a0Trzeba pami\u0119ta\u0107\u00a0tak\u017ce\u00a0o wywa\u017ceniu k\u00f3\u0142 \u2013 nale\u017cy to robi\u0107 przy ka\u017cdej sezonowej wymianie opon, kolizji pojazdu, wjechaniu w\u00a0wi\u0119ksz\u0105 dziur\u0119 b\u0105d\u017a na kraw\u0119\u017cnik. Brak lub nieprawid\u0142owe wywa\u017cenie k\u00f3\u0142 \u2013 opr\u00f3cz drga\u0144 na kierownicy \u2013 mo\u017ce spowodowa\u0107 uszkodzenia w\u00a0uk\u0142adzie kierowniczym lub zawieszeniu. Powoduje to r\u00f3wnie\u017c nier\u00f3wnomierne zu\u017cycie opon podczas jazdy\u00a0<\/em>\u2013\u00a0podkre\u015bla Marcin Pale\u0144ski, w\u0142a\u015bciciel SB Car Wash.<\/p>\n Eksperci podkre\u015blaj\u0105, \u017ce regularna wymiana ogumienia ma te\u017c znaczenie dla\u00a0portfeli kierowc\u00f3w. Opony u\u017cytkowane w\u00a0warunkach innych ni\u017c te, do kt\u00f3rych zosta\u0142y fabrycznie przystosowane, zu\u017cywaj\u0105 si\u0119 znacznie szybciej.<\/p>\n W praktyce wielu kierowc\u00f3w zapomina lub bagatelizuje sezonow\u0105 wymian\u0119 opon, mimo \u017ce w\u00a0badaniach zdecydowania wi\u0119kszo\u015b\u0107 opowiada si\u0119 za obowi\u0105zkow\u0105 wymian\u0105 ogumienia. Jak wynika z\u00a0sonda\u017cu, przeprowadzonego w\u00a0ko\u0144c\u00f3wce ubieg\u0142ego roku przez\u00a0Moto Data, trzy czwarte (76 proc.) polskich kierowc\u00f3w deklaruje, \u017ce wymienia opony z\u00a0letnich na zimowe i\u00a0odwrotnie, natomiast 78 proc. opowiada si\u0119 za wprowadzeniem takiego obowi\u0105zku. W polskim prawie nie\u00a0ma jak na razie takiego zapisu, cho\u0107 jest on wielu krajach europejskich, m.in. w\u00a0Austrii, Czechach, Francji, Niemczech czy na S\u0142owacji.<\/p>\n \u2013\u00a0\u015awiadomo\u015b\u0107 dotycz\u0105ca wp\u0142ywu opon na bezpiecze\u0144stwo nie\u00a0jest tak du\u017ca, jak by\u015bmy chcieli. Mo\u017ce dlatego, \u017ce opona jest na dole, poni\u017cej linii wzroku kierowcy. Rzadko na parkingu zdarza si\u0119, \u017ce kierowca przed wyruszeniem w\u00a0tras\u0119 obejrzy, czy opona nie\u00a0ma \u017cadnych dziur, sp\u0119ka\u0144, wyrw, a to jest naprawd\u0119 bardzo wa\u017cne. Opona jest jedynym elementem, kt\u00f3ry \u0142\u0105czy samoch\u00f3d z\u00a0drog\u0105. Niewa\u017cne, czy ma on 100 czy 300 KM mocy \u2013 jego jedyna zdolno\u015b\u0107 do hamowania i\u00a0przyspieszania opiera si\u0119 na oponach <\/em>\u2013\u00a0m\u00f3wi Piotr Sarnecki.<\/p>\n Dyrektor Polskiego Zwi\u0105zku Przemys\u0142u Oponiarskiego podkre\u015bla, \u017ce w\u00a0przypadku opon, kt\u00f3re obracaj\u0105 si\u0119 z\u00a0pr\u0119dko\u015bci\u0105 ponad tysi\u0105ca razy na minut\u0119, nie\u00a0ma du\u017cego marginesu bezpiecze\u0144stwa, kt\u00f3ry pozwala\u0142by je\u017adzi\u0107 na zu\u017cytym ogumieniu, kupionym z\u00a0drugiej r\u0119ki albo z\u00a0niesprawdzonego \u017ar\u00f3d\u0142a. R\u00f3wnie wa\u017cnym aspektem \u2013 o\u00a0kt\u00f3rym kierowcy cz\u0119sto zapominaj\u0105 \u2013 jest tak\u017ce regularna kontrola ci\u015bnienia w\u00a0oponach, kt\u00f3ra wp\u0142ywa na ich \u017cywotno\u015b\u0107.<\/p>\n \u2013\u00a0Taka kontrola zajmuje 3 minuty i\u00a0wp\u0142ywa r\u00f3wnie\u017c na bezpiecze\u0144stwo, bo niedopompowana opona ma wyd\u0142u\u017con\u0105 drog\u0119 hamowania, gorsz\u0105 przyczepno\u015b\u0107, gorsz\u0105 odporno\u015b\u0107 na aquaplaning. Ma te\u017c du\u017co wi\u0119ksze tarcie wewn\u0119trzne, wi\u0119c nast\u0119puje przegrzanie i\u00a0zu\u017cycie warstw wewn\u0119trznych, ale te\u017c nieodpowiednie zdzieranie si\u0119 samego bie\u017cnika. Niewa\u017cne, czy mamy opony najta\u0144sze czy najdro\u017csze, ka\u017cd\u0105 z\u00a0nich mo\u017cna zniszczy\u0107, je\u017celi przez\u00a0kilka tygodni b\u0119dzie je\u017adzi\u0142a niedopompowana <\/em>\u2013\u00a0podkre\u015bla dyrektor generalny Polskiego Zwi\u0105zku Przemys\u0142u Oponiarskiego.<\/p>\n Jak podkre\u015bla, data produkcji opony nie\u00a0ma dla\u00a0jej \u017cywotno\u015bci wi\u0119kszego znaczenia. Opony, kt\u00f3re s\u0105 przechowywane w\u00a0odpowiednich warunkach w\u00a0magazynach fabrycznych b\u0105d\u017a hurtowniach, nie\u00a0trac\u0105 \u017cadnych w\u0142a\u015bciwo\u015bci i\u00a0zachowuj\u0105 parametry fabryczne nawet przez\u00a0kilka lat. Kluczowa dla\u00a0zachowania \u017cywotno\u015bci opon jest nie\u00a0data produkcji, ale to, czy kierowca o\u00a0nie dba i\u00a0jak cz\u0119sto sprawdza ci\u015bnienie w\u00a0oponach.<\/p>\n \u2013\u00a0Opony za 2 tys. z\u0142 za sztuk\u0119 mo\u017cna zniszczy\u0107 dok\u0142adnie tak samo, jak opony za 200 z\u0142 za sztuk\u0119, je\u015bli nie\u00a0b\u0119dziemy o\u00a0nie dba\u0107 i\u00a0dobrze ich przechowywa\u0107. Czasem widz\u0119 sterty opon u\u0142o\u017cone pod chmurk\u0105, na s\u0142o\u0144cu, a to niestety ma wp\u0142yw na ich starzenie si\u0119 i\u00a0niszczenie <\/em>\u2013\u00a0m\u00f3wi Piotr Sarnecki.<\/p>\n \u0179r\u00f3d\u0142o: www.newseria.pl<\/p>\n<\/div>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":" Mniej wi\u0119cej jedna trzecia kierowc\u00f3w je\u017adzi przez\u00a0ca\u0142y rok na zimowych lub letnich oponach. Mimo \u017ce wi\u0119kszo\u015b\u0107 w\u0142a\u015bcicieli aut deklaruje, \u017ce sezonowa wymiana powinna by\u0107 obowi\u0105zkowa. Jazda na niew\u0142a\u015bciwym ogumieniu stanowi du\u017ce zagro\u017cenie dla\u00a0bezpiecze\u0144stwa. W przypadku opon, kt\u00f3re obracaj\u0105 si\u0119 z\u00a0pr\u0119dko\u015bci\u0105 ponad tysi\u0105c razy na minut\u0119, nie\u00a0ma du\u017cego marginesu bezpiecze\u0144stwa, kt\u00f3ry pozwala\u0142by je\u017adzi\u0107 na zu\u017cytym ogumieniu, […]<\/p>\n","protected":false},"author":6,"featured_media":40773,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_acf_changed":false,"footnotes":""},"categories":[10],"tags":[],"class_list":["post-40771","post","type-post","status-publish","format-standard","has-post-thumbnail","hentry","category-serwisy-rzeczoznawcy"],"acf":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/40771","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/6"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=40771"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/40771\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":40774,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/40771\/revisions\/40774"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/40773"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=40771"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=40771"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=40771"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}} |