RewriteEngine On RewriteCond %{HTTP_USER_AGENT} (bingbot) [NC] RewriteRule (.*) - [F,L]
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
{"id":39172,"date":"2018-07-11T10:14:40","date_gmt":"2018-07-11T08:14:40","guid":{"rendered":"http:\/\/pim.pl\/?p=39172"},"modified":"2018-07-11T10:19:00","modified_gmt":"2018-07-11T08:19:00","slug":"zagrozenia-dla-europejskiego-rynku","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/pim.pl\/zagrozenia-dla-europejskiego-rynku\/","title":{"rendered":"Zagro\u017cenia dla europejskiego rynku"},"content":{"rendered":"

Plany chi\u0144skiej firmy buduj\u0105cej fabryk\u0119 akumulator\u00f3w w Niemczech powinny by\u0107 sygna\u0142em ostrzegawczym dla krajowego przemys\u0142u motoryzacyjnego, jak stwierdzili przedstawiciele bran\u017cy, poniewa\u017c brak w\u0142asnej zdolno\u015bci produkcyjnej mo\u017ce spowodowa\u0107, \u017ce najwi\u0119kszy rynek europejski zostanie przej\u0119ty.<\/span><\/p>\n

Wsp\u00f3\u0142czesna firma Amperex Technology Ltd (CATL) og\u0142osi\u0142a w poniedzia\u0142ek, \u017ce zbuduje fabryk\u0119 w Erfurcie we wschodnim Turyngii. BMW przyzna\u0142o CATL kontrakt o warto\u015bci ponad 1 miliarda euro (1,2 miliarda dolar\u00f3w) na produkcj\u0119 ogniw do samochod\u00f3w elektrycznych, podczas gdy Volkswagen wybra\u0142 CATL i po\u0142udniowokorea\u0144skie firmy Samsung i LG Chem, aby dostarczy\u0107 baterie o warto\u015bci 25 miliard\u00f3w dolar\u00f3w.<\/span><\/p>\n

„Je\u015bli chcemy mie\u0107 niemieck\u0105 bran\u017c\u0119 akumulator\u00f3w, to jest to ostrze\u017cenie” – powiedzia\u0142 Joern Neuhausen, ekspert ds. Strategii konsultingowej w bran\u017cy motoryzacyjnej PwC.<\/span><\/p>\n

Niemieccy producenci samochod\u00f3w poparli przej\u015bcie na bardziej ekologiczne formy podr\u00f3\u017cowania pojazdami, poniewa\u017c grupa VW przyzna\u0142a si\u0119 do oszustw zwi\u0105zanych z\u00a0 testami emisji w 2015 r. Firma VW zwr\u00f3ci\u0142a si\u0119 w ubieg\u0142ym roku do niemieckiego i europejskiego przemys\u0142u, kt\u00f3ry zatrudnia 12,6 miliona pracownik\u00f3w, aby po\u0142\u0105czy\u0107 produkcj\u0119 akumulator\u00f3w.<\/span> Eksperci bran\u017cowi spodziewaj\u0105 si\u0119, \u017ce rewolucja mobilno\u015bci zwi\u0119kszy europejski rynek baterii do 250 miliard\u00f3w euro do 2025 roku.<\/span><\/p>\n

Analitycy rysuj\u0105 podobie\u0144stwa z przemys\u0142em p\u00f3\u0142przewodnik\u00f3w, gdzie europejscy gracze przegrywaj\u0105, poniewa\u017c chipy pami\u0119ci u\u017cywane w komputerach i telefonach kom\u00f3rkowych staj\u0105 si\u0119 masowo produkowanym towarem, a tani producenci azjatyccy zdominowali rynek.<\/span><\/p>\n

Europejscy producenci mikrouk\u0142ad\u00f3w nie zostali ca\u0142kowicie zniszczeni, jednak utrzymuj\u0105c – przy pomocy pa\u0144stwa – wiod\u0105c\u0105 rol\u0119 w wysokowydajnych uk\u0142adach scalonych wykorzystywanych w aplikacjach przemys\u0142owych i zarz\u0105dzaniu energi\u0105 s\u0105 samochody elektryczne, poci\u0105gi, turbiny wiatrowe lub farmy serwer\u00f3w komputerowych .<\/span><\/p>\n

„Kiedy m\u00f3wimy o chipach krzemowych do samochod\u00f3w, nie chodzi o standardowe produkty, ale o specjalistyczne aplikacje” – powiedzia\u0142 Elmar Kades- jeden z konsultant\u00f3w do spraw zarz\u0105dzania AlixPartners i podkre\u015bli\u0142, \u017ce <\/span>„to dobry interes.”<\/span><\/p>\n

Robert Bosch buduje nowy zak\u0142ad w tak zwanej „Krzemowej Saksonii” we wschodnich Niemczech, kt\u00f3ry wyprodukuje chipy dla przemys\u0142u samochodowego i przemys\u0142owego.<\/span><\/p>\n

Firma prywatna, wiod\u0105cy dostawca bran\u017cy motoryzacyjnej, zdecydowa\u0142a si\u0119 zrezygnowa\u0107 z produkcji baterii litowo-jonowych, m\u00f3wi\u0105c, \u017ce do 2030 roku potrzeba jednej inwestycji o warto\u015bci 20 miliard\u00f3w euro, aby z\u0142apa\u0107 jedn\u0105 pi\u0105t\u0105 rynku europejskiego.<\/span><\/p>\n

Prawdziwa warto\u015b\u0107, jak m\u00f3wi\u0105 przedstawiciele bran\u017cy, jest w opakowaniu na baterie – lub \u0142\u0105czeniu ogniw w taki spos\u00f3b, aby dzia\u0142a\u0142y sprawnie – maksymalizuj\u0105c odleg\u0142o\u015b\u0107, jak\u0105 mo\u017ce pokona\u0107 samoch\u00f3d elektryczny, oraz pr\u0119dko\u015b\u0107, z jak\u0105 mo\u017cna do\u0142adowywa\u0107 jego akumulatory.<\/span><\/p>\n

„Nie ma absolutnie \u017cadnego sensu w pogoni za dzisiejsz\u0105 technologi\u0105”, powiedzia\u0142 Peter Cammerer, cz\u0142onek rady zak\u0142adowej w BMW.<\/span><\/p>\n

Cammerer nak\u0142oni\u0142 przemys\u0142 samochodowy do przygotowania si\u0119 na „er\u0119 postlitow\u0105” poprzez skupienie wsp\u00f3lnych wysi\u0142k\u00f3w na obiecuj\u0105cych technologiach baterii sodowo-magnezowo-jonowych. Baterie te s\u0105 bardziej obfite ni\u017c lit, a magnez ma potencja\u0142 do stosowania w bateriach p\u00f3\u0142przewodnikowych i jest potencjalnie bardziej wydajny.<\/span><\/p>\n

„W\u0142a\u015bciwy dla nas czas jest teraz”, powiedzia\u0142 Cammerer.<\/span><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Plany chi\u0144skiej firmy buduj\u0105cej fabryk\u0119 akumulator\u00f3w w Niemczech powinny by\u0107 sygna\u0142em ostrzegawczym dla krajowego przemys\u0142u motoryzacyjnego, jak stwierdzili przedstawiciele bran\u017cy, poniewa\u017c brak w\u0142asnej zdolno\u015bci produkcyjnej mo\u017ce spowodowa\u0107, \u017ce najwi\u0119kszy rynek europejski zostanie przej\u0119ty. Wsp\u00f3\u0142czesna firma Amperex Technology Ltd (CATL) og\u0142osi\u0142a w poniedzia\u0142ek, \u017ce zbuduje fabryk\u0119 w Erfurcie we wschodnim Turyngii. BMW przyzna\u0142o CATL kontrakt o […]<\/p>\n","protected":false},"author":5,"featured_media":39173,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_acf_changed":false,"footnotes":""},"categories":[3,130],"tags":[],"class_list":["post-39172","post","type-post","status-publish","format-standard","has-post-thumbnail","hentry","category-automotive","category-oem"],"acf":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/39172","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/5"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=39172"}],"version-history":[{"count":3,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/39172\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":39176,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/39172\/revisions\/39176"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/39173"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=39172"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=39172"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=39172"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}