RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_USER_AGENT} (bingbot) [NC]
RewriteRule (.*) - [F,L]
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
{"id":37520,"date":"2018-03-07T12:34:55","date_gmt":"2018-03-07T11:34:55","guid":{"rendered":"http:\/\/pim.pl\/?p=37520"},"modified":"2018-03-07T12:34:55","modified_gmt":"2018-03-07T11:34:55","slug":"matthias-muller-futures-of-mobility-calkowicie-zmienia-sposob-myslenia-o-miejskich-srodkach-transportu","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/pim.pl\/matthias-muller-futures-of-mobility-calkowicie-zmienia-sposob-myslenia-o-miejskich-srodkach-transportu\/","title":{"rendered":"Matthias M\u00fcller: \u201dFutures of Mobility\u201d ca\u0142kowicie zmienia spos\u00f3b my\u015blenia o miejskich \u015brodkach transportu\u201d"},"content":{"rendered":"
Pojazdy elektryczne, autonomiczna jazda, \u0142\u0105czno\u015b\u0107 cyfrowa pomi\u0119dzy wszystkimi uczestnikami ruchu drogowego oraz nowe us\u0142ugi z zakresu mobilno\u015bci to wed\u0142ug Grupy Volkswagen niezb\u0119dne czynniki potrzebne do tego, \u017ceby komunikacja w miastach sta\u0142a si\u0119 wydajniejsza, czystsza i bardziej przyjazna u\u017cytkownikom. Koncern zainwestuje do 2022 roku w tego rodzaju nowoczesne technologie ponad 34 miliardy euro. \u201eChcemy na nowo zdefiniowa\u0107 sposoby przemieszczania si\u0119 w miastach, w centrum zainteresowania stawiaj\u0105c cz\u0142owieka i jego potrzeby, a nie technik\u0119\u201d, powiedzia\u0142 Matthias M\u00fcller, Prezes Zarz\u0105du Koncernu Volkswagen, podczas tradycyjnej Group Media Night zorganizowanej w przeddzie\u0144 Salonu Samochodowego w Genewie.<\/p>\n
Wed\u0142ug szacunk\u00f3w ONZ do 2050 roku niemal 70 procent ludno\u015bci \u015bwiata b\u0119dzie \u017cy\u0107 w wielkich metropoliach. Ponad 80 procent produktu \u015bwiatowego brutto b\u0119dzie generowane w\u0142a\u015bnie w miastach. Niezb\u0119dny jest wi\u0119c do tego sprawny transport. Z drugiej strony, zanieczyszczone powietrze, zat\u0142oczone ulice i korki oraz w wielu miejscach przestarza\u0142a infrastruktura to wyzwania, kt\u00f3rym nale\u017cy sprosta\u0107.<\/p>\n
\u201ePrzysz\u0142o\u015b\u0107 mobilno\u015bci b\u0119dzie si\u0119 kszta\u0142towa\u0142a najpierw w miastach i wielkich metropoliach. To w nich problemy s\u0105 najwi\u0119ksze. Ale tak\u017ce w\u0142a\u015bnie w nich tkwi najwi\u0119kszy potencja\u0142 zmian\u201d, stwierdzi\u0142 M\u00fcller. \u201eJe\u017celi chcemy, by ludzie nadal mogli korzysta\u0107 z w\u0142asnych \u015brodk\u00f3w transportu, musimy po\u017cegna\u0107 si\u0119 z wieloma przyzwyczajeniami, kt\u00f3re dzisiaj u\u017cytkownikom aut wydaj\u0105 si\u0119 oczywiste. Musimy na nowo wymy\u015bli\u0107 sposoby przemieszczania si\u0119 w miastach. I w tym celu znacznie wzmocnimy nasze wysi\u0142ki\u201d.<\/p>\n
\u201eFuture Heads\u201d planuj\u0105 przysz\u0142o\u015b\u0107 po roku 2030<\/strong><\/p>\n Miasta na ca\u0142ym \u015bwiecie bardzo si\u0119 od siebie r\u00f3\u017cni\u0105. \u017beby opracowa\u0107 model indywidualnej komunikacji dopasowany do specyfiki ka\u017cdego z nich, w dziale badawczym koncernu Volkswagen pracuje 200. ekspert\u00f3w ze wszystkich dzia\u0142\u00f3w i marek, badaj\u0105c najwa\u017cniejsze trendy i scenariusze spo\u0142eczne. Tak zwani \u201eFuture Heads\u201d rozwa\u017caj\u0105 mo\u017cliwe koncepcje indywidualnej mobilno\u015bci na rok 2030 i lata du\u017co p\u00f3\u017aniejsze.<\/p>\n Na przyk\u0142ad w San Francisco do ko\u0144ca przysz\u0142ej dekady osoby ch\u0119tnie si\u0119gaj\u0105ce po nowo\u015bci techniczne i wyczulone na sprawy zwi\u0105zane z ochron\u0105 \u015brodowiska mocno przyczyni\u0105 si\u0119 do rozpowszechnienia samochod\u00f3w elektrycznych. W aglomeracji peki\u0144skiej w 2030 roku b\u0119dzie \u017cy\u0142o 130 milion\u00f3w ludzi, potrzebne b\u0119d\u0105 wi\u0119c trasy szybkiego ruchu dla pojazd\u00f3w autonomicznych. W dalszej perspektywie mo\u017cna sobie wyobrazi\u0107, \u017ce ludzie b\u0119d\u0105 si\u0119 przemieszczali z miejsca na miejsce korzystaj\u0105c tak\u017ce z dron\u00f3w. Z kolei w chronicznie przeci\u0105\u017conym komunikacyjnie Mumbaiu pojawi\u0105 si\u0119 nowoczesne szybkie autobusy, strefy dla pojazd\u00f3w elektrycznych oraz nowe rozwi\u0105zania z zakresu \u201eShared Mobility\u201d.<\/p>\n Partnerstwa z miastami jako inkubator nowych rozwi\u0105za\u0144 z zakresu mobilno\u015bci<\/strong><\/p>\n Wiedza jakiej dostarczy\u0142 projekt badawczy \u201eFutures of Mobility\u201d znajduje teraz praktyczne zastosowanie w projektach i przygotowaniu przysz\u0142ych produkt\u00f3w oraz us\u0142ug koncernu Volkswagen. Koncern zawiera w tej dziedzinie umowy partnerskie z miastami. W dziesi\u0105tkach z nich \u2013 od Barcelony po Sztokholm i od Somerville w USA po Szanghaj w Chinach \u2013 trwaj\u0105 prace nad najr\u00f3\u017cniejszymi projektami i us\u0142ugami, kt\u00f3re s\u0105 nast\u0119pnie testowane i wdra\u017cane w \u017cycie.<\/p>\n Na przyk\u0142adzie partnerstwa z Hamburgiem wida\u0107, jak wielostronne s\u0105 to dzia\u0142ania. Kilka dni temu przekazano tam mieszka\u0144com, firmom i urz\u0119dom 50 e-Golf\u00f3w. W hamburskim porcie oraz na wybranych odcinkach autostrad autonomicznie poruszaj\u0105ce si\u0119 ci\u0119\u017car\u00f3wki testuje MAN. Marka Volkswagen rozszerza z kolei swoj\u0105 us\u0142ug\u0119 \u201eWeDeliver\u201d w\u0142a\u015bnie na Hamburg. Jeszcze w tym roku MOIA rozpocznie w tym hanzeatyckim mie\u015bcie pilota\u017c swojego programu us\u0142ug \u201eRide Pooling\u201d, na kt\u00f3rego potrzeby stworzy\u0142a w\u0142asny, w pe\u0142ni elektryczny 6-osobowy pojazd. W pierwszym etapie flota tych samochod\u00f3w ma zosta\u0107 w Hamburgu rozbudowana do 200 egzemplarzy, p\u00f3\u017aniej mo\u017cna sobie wyobrazi\u0107, \u017ce po ulicach miasta b\u0119dzie si\u0119 porusza\u0107 do tysi\u0105ca MOIA Shuttles. Planuje si\u0119 wprowadzenie ich tak\u017ce w innych miastach.<\/p>\n \u201eCarLa\u201d \u2013 pierwszy robot-\u0142adowarka do samochod\u00f3w elektrycznych<\/strong><\/p>\n Wsp\u00f3lnie z firm\u0105 Kuka specjalizuj\u0105c\u0105 si\u0119 w produkcji urz\u0105dze\u0144 automatycznych Volkswagen przedstawi\u0142 podczas Group Media Night urz\u0105dzenie o nazwie \u201eCarLa\u201d, czyli pierwszego mobilnego robota s\u0142u\u017c\u0105cego do \u0142adowania akumulator\u00f3w w samochodach elektrycznych. Takie ca\u0142kowicie automatyczne roboty serwisowe przeznaczone zar\u00f3wno do u\u017cytku publicznego, jak i prywatnego znacznie przyczyni\u0105 si\u0119 do wzrostu akceptacji dla samochod\u00f3w z nap\u0119dem elektrycznym. Gdy auto – w idealnym wypadku autonomicznie \u2013 zaparkuje, \u201eCarLa\u201d zasili go energi\u0105 elektryczn\u0105 samodzielnie. Ten wsp\u00f3lny projekt obydwu firm pokazuje jak szybko, \u0142atwo i automatycznie mo\u017cna na\u0142adowa\u0107 akumulator elektrycznego auta. \u201eCarLa\u201d mo\u017ce sta\u0107 si\u0119 rozwi\u0105zaniem standardowym. Obydwie firmy zamierzaj\u0105 rozszerzy\u0107 wsp\u00f3\u0142prac\u0119 badawcz\u0105 i wdro\u017cy\u0107 to urz\u0105dzenie do produkcji pilota\u017cowej.<\/p>\n \u201eTylko wtedy, gdy u\u017cytkownicy b\u0119d\u0105 mogli zasili\u0107 sw\u00f3j samoch\u00f3d w energi\u0119 elektryczn\u0105 szybko, \u0142atwo i bezpiecznie, zaakceptuj\u0105 t\u0119 technologi\u0119. Jestem przekonany, \u017ce przysz\u0142o\u015b\u0107 nale\u017cy do takich robot\u00f3w jak \u201eCarLa\u201d. Ciesz\u0119 si\u0119, \u017ce Kuka i Volkswagen mog\u0105 by\u0107 pionierami w tej dziedzinie\u201d, stwierdzi\u0142 M\u00fcller.<\/p>\n Ro\u015bnie znaczenie pojazd\u00f3w elektrycznych z r\u00f3\u017cnych segment\u00f3w<\/strong><\/p>\n Koncern Volkswagen chce dokona\u0107 prze\u0142omu we wszystkich obszarach elektrycznej mobilno\u015bci. Ju\u017c dzisiaj przedsi\u0119biorstwo ma w ofercie osiem modeli elektrycznych i hybrydowych typu plug-in. Jeszcze w tym roku do\u0142\u0105czy do nich Audi e-tron \u2013 pierwszy elektryczny SUV tej marki z zasi\u0119giem wynosz\u0105cym 500 km. W 2019 roku pojawi\u0105 si\u0119 Porsche Mission E oraz pierwszy Volkswagen z rodziny I.D. Premier b\u0119dzie wi\u0119cej, tak\u017ce w\u015br\u00f3d samochod\u00f3w u\u017cytkowych. e-Crafter marki Volkswagen Samochody U\u017cytkowe zadebiutuje jesieni\u0105 bie\u017c\u0105cego roku. Kolejn\u0105 nowo\u015bci\u0105 b\u0119d\u0105 pierwsze elektryczne autobusy miejskie marek MAN i Scania, kt\u00f3re w tym roku b\u0119d\u0105 testowane, a w przysz\u0142ym produkowane seryjnie. M\u00fcller: \u201eRealizujemy strategi\u0119 Roadmap E dotycz\u0105c\u0105 aut elektrycznych \u2013 szybko i zdecydowanie\u201d.<\/p>\n \u201ePrzy wyzwaniach jakie widzimy przede wszystkim w miastach, chcemy by\u0107 cz\u0119\u015bci\u0105 rozwi\u0105zania tego problemu. Jestem przekonany, \u017ce koncern Volkswagen ze swoimi 12. motoryzacyjnymi markami mo\u017ce to osi\u0105gn\u0105\u0107 jak by\u0107 mo\u017ce \u017caden inny. Jako grupa dzia\u0142amy w du\u017cej skali i globalnie, mamy wi\u0119c si\u0142\u0119 sprawcz\u0105, \u017ceby spowodowa\u0107 te zmiany. Ju\u017c dzisiaj mamy co pokaza\u0107 w niemal ka\u017cdej dziedzinie – od motocykli, po autobusy, od pojazd\u00f3w niedrogich po luksusowe. To dlatego, \u017ce zrozumieli\u015bmy, i\u017c \u2013 przy ca\u0142ej fascynacji samochodami, kt\u00f3rej zawdzi\u0119czamy nasz sukces \u2013 technologia zawsze jest tylko \u015brodkiem do celu\u201d, podsumowa\u0142 M\u00fcller.<\/p>\n \u0179r\u00f3d\u0142o: Volkswagen<\/p>\n <\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":" Pojazdy elektryczne, autonomiczna jazda, \u0142\u0105czno\u015b\u0107 cyfrowa pomi\u0119dzy wszystkimi uczestnikami ruchu drogowego oraz nowe us\u0142ugi z zakresu mobilno\u015bci to wed\u0142ug Grupy Volkswagen niezb\u0119dne czynniki potrzebne do tego, \u017ceby komunikacja w miastach sta\u0142a si\u0119 wydajniejsza, czystsza i bardziej przyjazna u\u017cytkownikom. Koncern zainwestuje do 2022 roku w tego rodzaju nowoczesne technologie ponad 34 miliardy euro. \u201eChcemy na nowo […]<\/p>\n","protected":false},"author":7,"featured_media":37521,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_acf_changed":false,"footnotes":""},"categories":[3,130],"tags":[],"class_list":["post-37520","post","type-post","status-publish","format-standard","has-post-thumbnail","hentry","category-automotive","category-oem"],"acf":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/37520","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/7"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=37520"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/37520\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":37522,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/37520\/revisions\/37522"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/37521"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=37520"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=37520"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=37520"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}