RewriteEngine On RewriteCond %{HTTP_USER_AGENT} (bingbot) [NC] RewriteRule (.*) - [F,L]
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
{"id":36308,"date":"2017-11-29T09:48:37","date_gmt":"2017-11-29T08:48:37","guid":{"rendered":"http:\/\/pim.pl\/?p=36308"},"modified":"2017-11-29T09:48:37","modified_gmt":"2017-11-29T08:48:37","slug":"znikaja-kolejne-bariery-dla-rynku-samochodow-elektrycznych-rosnace-zasiegi-i-coraz-nizsze-ceny-moga-wywolac-boom-zakupowy","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/pim.pl\/znikaja-kolejne-bariery-dla-rynku-samochodow-elektrycznych-rosnace-zasiegi-i-coraz-nizsze-ceny-moga-wywolac-boom-zakupowy\/","title":{"rendered":"Znikaj\u0105 kolejne bariery dla rynku samochod\u00f3w elektrycznych. Rosn\u0105ce zasi\u0119gi i coraz ni\u017csze ceny mog\u0105 wywo\u0142a\u0107 boom zakupowy"},"content":{"rendered":"

Na polskim rynku motoryzacyjnym udzia\u0142 elektryk\u00f3w wci\u0105\u017c jest znikomy, ale dynamicznie ro\u015bnie. Wynika to z faktu, \u017ce znikaj\u0105 kolejne bariery. Po pierwsze, nowe modele oferuj\u0105 coraz lepsze osi\u0105gi, a ich ceny stopniowo spadaj\u0105. Przyk\u0142adowo trzyletni u\u017cywany samoch\u00f3d elektryczny stanowi ju\u017c ciekaw\u0105 alternatyw\u0119 cenow\u0105 dla konwencjonalnych silnik\u00f3w spalinowych. Dodatkowo koncerny motoryzacyjne inwestuj\u0105 w rozbudow\u0119 infrastruktury do \u0142adowania. Wszystko to sk\u0142ada si\u0119 na rosn\u0105ce zainteresowanie autami elektrycznymi nie tylko w\u015br\u00f3d klient\u00f3w indywidualnych, lecz tak\u017ce w\u015br\u00f3d firm i przedsi\u0119biorc\u00f3w.<\/p>\n

\u2013 Zerowa emisja spalin, praktycznie bezg\u0142o\u015bny uk\u0142ad nap\u0119dowy, wysoki komfort u\u017cytkowania \u2013 to elementy, kt\u00f3re spowodowa\u0142y, \u017ce coraz wi\u0119cej os\u00f3b rozpatruje zakup samochodu elektrycznego. Kolejny jest argument kosztowy. Dzisiaj pokonanie 100 kilometr\u00f3w to koszt zaledwie 6 z\u0142otych, czyli nieco wi\u0119cej ni\u017c litr paliwa, \u017caden inny samoch\u00f3d nie jest w stanie si\u0119 z tym mierzy\u0107. Tych korzy\u015bci zaczyna si\u0119 pojawia\u0107 coraz wi\u0119cej \u2013 m\u00f3wi agencji informacyjnej Newseria Biznes Pawe\u0142 Powalski, dyrektor PR w Nissan Sales Central & Eastern Europe.<\/p>\n

Udzia\u0142 samochod\u00f3w elektrycznych i hybryd typu plug-in na polskim rynku wci\u0105\u017c jest znikomy i oscyluje wok\u00f3\u0142 0,1 proc. Statystyki pokazuj\u0105 jednak tendencj\u0119 wzrostow\u0105. Wed\u0142ug danych CEPIK w okresie od stycznia do pa\u017adziernika 2017 roku w Polsce zarejestrowanych zosta\u0142o 860 tego rodzaju pojazd\u00f3w, podczas gdy rok temu wska\u017anik zatrzyma\u0142 si\u0119 na 473 autach, a dwa lata wcze\u015bniej osi\u0105gn\u0105\u0142 poziom 295. Rosn\u0105ca popularno\u015b\u0107 elektryk\u00f3w wida\u0107 szczeg\u00f3lnie na przyk\u0142adzie innych europejskich kraj\u00f3w. Wed\u0142ug European Automobile Manufacturers Association (ACEA) w ubieg\u0142ym roku na terenie Unii Europejskiej zarejestrowano ponad 155 tys. takich aut (wzrost blisko 5 proc. rdr.).<\/p>\n

Na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA) firma badawcza SW Research przeprowadzi\u0142a w maju br. badanie, z kt\u00f3rego wynika, \u017ce 12 proc. Polak\u00f3w realnie planuje w najbli\u017cszym czasie zakup samochodu elektrycznego, a 31,5 proc. wci\u0105\u017c si\u0119 nad nim zastanawia. Coraz wi\u0119ksze zainteresowanie elektrykami wynika z faktu, \u017ce znikaj\u0105 kolejne bariery ograniczaj\u0105ce rozw\u00f3j tego rynku.<\/p>\n

\u2013 Dzisiaj zasi\u0119gi samochod\u00f3w elektrycznych wzrastaj\u0105 w tempie, kt\u00f3rego nie spotykali\u015bmy do tej pory. Zwi\u0119kszenie zasi\u0119gu samochodu Nissan LEAF do 378 kilometr\u00f3w to wzrost o 50 proc. w stosunku do generacji, kt\u00f3r\u0105 wprowadzili\u015bmy raptem cztery lata temu. Stereotyp zasi\u0119gu praktycznie zostaje obalony. Dzisiaj mo\u017cemy si\u0119 swobodnie porusza\u0107 autem elektrycznym praktycznie po ca\u0142ym kraju \u2013 m\u00f3wi Pawe\u0142 Powalski.<\/p>\n

Powoli znikaj\u0105 r\u00f3wnie\u017c ograniczenia infrastrukturalne. Dzi\u015b na terenie ca\u0142ego kraju jest ok. 305 punkt\u00f3w \u0142adowania samochod\u00f3w elektrycznych, z czego wi\u0119kszo\u015b\u0107 w Warszawie i innych du\u017cych miastach. Polski rz\u0105d stawia jednak mocny akcent na rozw\u00f3j elektromobilno\u015bci. Plany resortu rozwoju zak\u0142adaj\u0105, \u017ce do 2020 roku ma powsta\u0107 ju\u017c 400 szybkich punkt\u00f3w \u0142adowania samochod\u00f3w elektrycznych i 6 tys. publicznych punkt\u00f3w \u0142adowania o normalnej mocy.<\/p>\n

\u2013 Rozw\u00f3j infrastruktury widzimy w ca\u0142ym regionie Europy \u015arodkowo-Wschodniej. Sie\u0107 \u0142adowarek jest coraz wi\u0119ksza i s\u0105 zapowiedzi, \u017ce b\u0119dzie rozwijana. G\u0142\u00f3wna bariera i obawa u\u017cytkownik\u00f3w dotycz\u0105ca \u0142adowania samochod\u00f3w elektrycznych b\u0119dzie powoli znika\u0107 \u2013 m\u00f3wi Bart\u0142omiej Binkiewicz, business development manager w firmie Eurotax.<\/p>\n

\u2013 W najbli\u017cszych latach mo\u017cemy si\u0119 spodziewa\u0107 dynamicznego rozwoju punkt\u00f3w \u0142adowania. Odleg\u0142o\u015bci mi\u0119dzy nimi b\u0119d\u0105 nie wi\u0119ksze ni\u017c 80 km, a podr\u00f3\u017cowanie stanie si\u0119 bardziej elastyczne. W rezultacie przy zasi\u0119gach, kt\u00f3re oferuj\u0105 w tej chwili samochody elektryczne, oraz planowanej liczbie stacji \u0142adowania, klienci nie powinni si\u0119 ju\u017c obawia\u0107 tego aspektu \u2013 m\u00f3wi Pawe\u0142 Powalski.<\/p>\n

Bart\u0142omiej Binkiewicz podkre\u015bla, \u017ce coraz mniej barier dla rynku samochod\u00f3w elektrycznych b\u0119dzie nap\u0119dza\u0107 wzrost zainteresowania takimi pojazdami \u2013 zar\u00f3wno nowymi, jak i u\u017cywanymi. W tej chwili trzy- czy czteroletni u\u017cywany samoch\u00f3d elektryczny kosztuje mniej wi\u0119cej po\u0142ow\u0119 swojej ceny pocz\u0105tkowej. Dla klient\u00f3w, kt\u00f3rych nie sta\u0107 na zakup nowego auta, jest osi\u0105galny cenowo i stanowi ciekaw\u0105 alternatyw\u0119 dla konwencjonalnych silnik\u00f3w spalinowych.<\/p>\n

Przez ostatnie lata warto\u015b\u0107 rezydualna samochod\u00f3w elektrycznych (czyli spodziewana warto\u015b\u0107, po kt\u00f3rej samoch\u00f3d zostanie sprzedany np. firmie leasingowej po zako\u0144czeniu kontraktu) by\u0142a na \u015brednim poziomie, co wi\u0105za\u0142o si\u0119 z do\u015b\u0107 wysok\u0105 cen\u0105 zakupu i niskimi walorami u\u017cytkowymi, np. z ograniczonym zasi\u0119giem. Przez to elektryki by\u0142y postrzegane jako nieop\u0142acalne i nie cieszy\u0142y si\u0119 du\u017cym zainteresowaniem firm i klient\u00f3w biznesowych. Zmiana technologiczna odwr\u00f3ci\u0142a sytuacj\u0119.<\/p>\n

\u2013 Spodziewamy si\u0119, \u017ce z powodu coraz lepszej oferty i zmiany technologicznej modeli warto\u015bci rezydualne samochod\u00f3w elektrycznych b\u0119d\u0105 stopniowo wzrasta\u0107. Na rynek wchodz\u0105 nowe modele, kt\u00f3re oferuj\u0105 zdecydowanie wi\u0119cej ni\u017c do tej pory. Przez najbli\u017csze lata b\u0119dziemy obserwowa\u0107 wzrosty \u2013prognozuje Bart\u0142omiej Binkiewicz.<\/p>\n

\u2013 Samochody elektryczne s\u0105 te\u017c idealnym rozwi\u0105zaniem dla floty. Zerowa emisja szkodliwych spalin, niski poziom ha\u0142asu, korzy\u015bci bezpo\u015brednie, czyli kosztowe, kt\u00f3re w znacz\u0105cy spos\u00f3b wp\u0142ywaj\u0105 na bilans ka\u017cdej firmy, oraz korzy\u015bci wizerunkowe wynikaj\u0105ce z u\u017cytkowania samochod\u00f3w, kt\u00f3re s\u0105 ca\u0142kowicie przyjazne dla \u015brodowiska. Wszystko to sprawia, \u017ce coraz wi\u0119cej firm decyduje si\u0119 na zakup samochod\u00f3w elektrycznych \u2013 dodaje Pawe\u0142 Powalski.<\/p>\n

Dla bran\u017cy motoryzacyjnej firmy i korporacje, kt\u00f3re wymieniaj\u0105 flot\u0119 \u015brednio co kilka lat, s\u0105 istotnym klientem. W I p\u00f3\u0142roczu tego roku przedsi\u0119biorstwa kupi\u0142y w Polsce ponad 167 tys. nowych samochod\u00f3w osobowych (o 28,8 tys. wi\u0119cej ni\u017c rok wcze\u015bniej), czyli prawie 70 proc. wszystkich sprzedanych nowych pojazd\u00f3w.<\/p>\n

W t\u0119 p\u00f3\u0142k\u0119 celuje r\u00f3wnie\u017c Nissan. Nowy Nissan LEAFto blisko 400 kilometr\u00f3w zasi\u0119gu, co powoduje, \u017ce przy normalnym u\u017cytkowaniu takie auto mo\u017cna \u0142adowa\u0107 raz na tydzie\u0144. Poza walorami u\u017cytkowymi auto ma du\u017co wy\u017csz\u0105 warto\u015b\u0107 rezydualn\u0105, co jest istotne dla klient\u00f3w firmowych.<\/p>\n

\u2013 Przewidywana jest dla niego warto\u015b\u0107 rezydualna na poziomie 56\u201357 proc. po trzech latach u\u017cytkowania. Wzgl\u0119dem poprzedniej generacji Nissana LEAF jest to wzrost o 4\u20136 pkt proc., zale\u017cnie od wersji wyposa\u017cenia. To bardzo du\u017cy skok, spowodowany zmian\u0105 w samym produkcie, nowym zasi\u0119giem, nowym wygl\u0105dem oraz prognozami rozwoju ca\u0142ego rynku aut elektrycznych zwi\u0105zanymi chocia\u017cby z infrastruktur\u0105, kt\u00f3ra bardzo si\u0119 poprawi. To wszystko owocuje bardzo optymistycznymi prognozami warto\u015bci rezydualnej \u2013 podsumowuje Bart\u0142omiej Binkiewicz.<\/p>\n

\u0179r\u00f3d\u0142o: www.newseria.pl<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Na polskim rynku motoryzacyjnym udzia\u0142 elektryk\u00f3w wci\u0105\u017c jest znikomy, ale dynamicznie ro\u015bnie. Wynika to z faktu, \u017ce znikaj\u0105 kolejne bariery. Po pierwsze, nowe modele oferuj\u0105 coraz lepsze osi\u0105gi, a ich ceny stopniowo spadaj\u0105. Przyk\u0142adowo trzyletni u\u017cywany samoch\u00f3d elektryczny stanowi ju\u017c ciekaw\u0105 alternatyw\u0119 cenow\u0105 dla konwencjonalnych silnik\u00f3w spalinowych. Dodatkowo koncerny motoryzacyjne inwestuj\u0105 w rozbudow\u0119 infrastruktury do […]<\/p>\n","protected":false},"author":6,"featured_media":36309,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_acf_changed":false,"footnotes":""},"categories":[3,146],"tags":[],"class_list":["post-36308","post","type-post","status-publish","format-standard","has-post-thumbnail","hentry","category-automotive","category-dealerzy"],"acf":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/36308","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/6"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=36308"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/36308\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":36310,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/36308\/revisions\/36310"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/36309"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=36308"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=36308"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=36308"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}